אחרי הזיכוי • טראמפ: "ציד מכשפות"; ג'ו ביידן: "הדמוקרטיה שברירית"

אחרי הזיכוי • טראמפ: "ציד מכשפות"; ג'ו ביידן: "הדמוקרטיה שברירית"

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, תקף את טראמפ למרות שהצביע "לא אשם", ואמר: "אין עוררין על כך שהנשיא טראמפ אחראי באופן מעשי ומוסרי לאלימות באותו היום" • מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר: "יום של קלון"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הזיכוי הצפוי של נשיא ארצות הברית לשעבר, דונלד טראמפ במשפט ההדחה שנערך בפני הסנאט האמריקני: הנשיא המכהן ג'ו ביידן אמר כי מדובר בהוכחה לכך שהדמוקרטיה האמריקנית שברירית.

לדבריו, "זה פרק עצוב בהיסטוריה שלנו שמזכיר שהדמוקרטיה שברירית". ביידן הוסיף כי הוא "חושב על אנשי הביטחון שאבטחו ושמרו על המתחם, ועל האנשים שאיבדו את חייהם".

טראמפ מנגד, פרסם הצהרה והודה לעורכי הדין שלו, לחברי הסנאט והקונגרס "שעמדו בגאווה למען החוקה שאותה אנו מעריצים ועבור העקרונות שעומדים בליבה של ארצנו". טראמפ הוסיף: "הרפובליקה החוקתית היקרה שלנו הושתתה על שלטון החוק הבלתי משוחד, ההגנה החיונית על חירויותינו וזכויותינו".

הוא תקף את המפלגה הדמוקרטית: "ראינו דוגמה שמראה כיצד מפלגה פוליטית אחת באמריקה מקבלת אישור להשמצת שלטון החוק, הוצאת לשון הרע על אכיפת החוק, מעודדת אספסוף וניצול הצדק ככלי נקמה פוליטית, לבטל ולדכא את כל האנשים או נקודות המבט של מי שאיתו הם לא מסכימים. תמיד הייתי, ותמיד אהיה, נאמן לשלטון החוק הבלתי מעורער, לגיבורי אכיפת החוק, ולזכותם של האמריקנים להתווכח בשלווה ובכבוד על נושאי היום ללא זדון וללא שנאה".

הנשיא לשעבר הוסיף "זה (משפט הסנאט) היה שלב נוסף של ציד המכשפות הגדול בתולדות ארצנו. שום נשיא מעולם לא עבר דבר כזה, וזה נמשך מכיוון שמתנגדינו אינם יכולים לשכוח את כמעט 75 מיליון האנשים, המספר הגבוה ביותר מאז ומעולם, שתמך בנשיא מכהן, שהצביע עבורו לפני כמה חודשים".

"התנועה ההיסטורית והפטריוטית שלנו שנועדה להפוך את אמריקה לגדולה רק התחילה", ציין טראמפ. "בחודשים הקרובים יהיה לי הרבה דברים להגיד לכם, ואני מצפה להמשיך את המסע המדהים שלנו ביחד להשגת גדולה אמריקנית עבור כל אנשינו. מעולם לא היה דבר כזה! לפנינו כל כך הרבה עבודה, ובקרוב נצא עם חזון לעתיד אמריקני מזהיר, קורן וחסר גבולות. יחד אין דבר שאנחנו לא יכולים להשיג".

מנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט, מיץ' מקונל, שהצביע "לא אשם", נשא נאום נוקב על התנהלות הנשיא לשעבר, לאחר הכרעת הדין. "אין עוררין על כך שהנשיא טראמפ אחראי באופן מעשי ומוסרי לאלימות באותו היום. האנשים שהסתערו על הבניין הזה האמינו שהם פועלים על פי רצונו והוראותיו של הנשיא".

הוא הוסיף כי "מנהיג העולם החופשי לא יכול לבלות שבועות בטענות שכוחות אפלים משתלטים על המדינה, ואז להיות מופתע שאנשים עושים דברים קיצוניים. זה היה מתח מתמשך של תיאוריות קונספירציה של נשיא שהיה בדרך החוצה והיה נחוש להפוך את רצון הבוחר או לשרוף את המוסדות שלנו בדרך החוצה".

מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, צ'אק שומר, אמר בנאום שנשא לאחר זיכוי טראמפ כי יום הפריצה לקפיטול "ייזכר כיום של קלון" בהיסטוריה האמריקנית. הוא הוסיף כי "הנשיא לשעבר עודד, הנחה והניע אספסוף למנוע באלימות העברה שקטה של השלטון. אין דבר יותר לא אמריקני מזה. אין דבר יותר מנוגד לדמוקרטיה שלנו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture