Miriam Alster/Flash90

במהלך ביקורו בפריז – איימן עודה קיבל מעטפות כסף מבכיר הרשות הפלסטינית

על פי הדיווח ח"כ איימן עודה פגש לפני כשנתיים בפריז את "הגזבר' של אש"ף. לאחר הפגישה הלבבית, יצא עודה חזרה לישראל – כשבידיו מעטפות עם כ-20 אלף דולרים. הכספים שנמסרו לידיו של עודה הם 'תרומת' אש"פ והפלסטינים לפעילות חד"ש לקראת קמפיין הבחירות

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חבר הכנסת איימן עודה קיבל מעטפות כסף מזומן, בזמן ביקורו בפריז שבצרפת לפני כשנתיים זאת במסגרת ביקורו במקום בכנס מטעם ארגון אונסקו של האו"ם. כך נחשף הערב ב'ערוץ 20'. על פי הדיווח בחודש מרץ 2018 ביקר איימן עודה, אז יו"ר סיעת חד"ש וכיום ראש הרשימה המשותפת, בפריז, בכנס מטעם ארגון אונסקו של האו"ם.

אלא שלא רק הכנס הופיע בלוח הזמנים העמוס של ביקור עודה בבירה הצרפתית. כשהתפנה מהנאומים, מצא עודה זמן להפגש עם רמזי ח'ורי, בכיר ברשות הפלסטינית ובפת"ח ובעבר ראש לשכתו של יאסר ערפאת. יותר מכל תפקידיו ידוע ח'ורי בתור "הגזבר"- האיש שעומד בראש הקרן הלאומית הפלסטינית, שמנהלת את כספי אש"ף.

מקורות שהיו עדים לפגישות בין השניים, שנמשכו שלשה ימים, מתארים מערכת יחסים קולחת ולבבית, מלווה בבדיחות ובמחמאות שהרעיף גזבר אש"ף על חבר הכנסת הישראלי. אך לא רק מחמאות קיבל עודה בפריז: ממידע שהגיע לערוץ עשרים עולה כי באחת הפגישות במסעדת יוקרה פריזאית, הועברו לעודה מספר מעטפות ובהן כ-20 אלף דולר, במזומן.

עוד דווח ב'ערוץ 20' כי לפי מקורות הבקיאים בהתרחשויות, בארוחה נכח גם השגריר הפלסטיני לאונקסו. בתום ארוחת הערב אף הצטלמו השלושה יחדיו. בצד השמאלי של התמונה נראה אילי סנבר, השגריר הפלשתיני. לצדו חורי, ויחד איתם חבר הכנסת הישראלי. המעטפות כמובן נשארו מחוץ לתמונה.

הכספים שנמסרו לידיו של עודה הם 'תרומת' אש"פ והפלסטינים לפעילות חד"ש, לקראת קמפיין הבחירות של המפלגה הערבית. כך אמר ח'ורי למקורביו לאחר הפגישה.

"ח'ורי מממן הוצאות שונות של ח"כ עודה כראש מפלגה ערבית", אומר גורם ערבי שהיה עד לפגישה בפריז ושוחח בעניין זה עם ח'ורי, ראש הקרן הלאומית הפלסטינית. "הכספים לעודה הועברו בידיעת ובאישור אבו מאזן", הוא מספר, "אבו מאזן ראה בעודה כמי שיכול לשנות את המפה הפוליטית בישראל. הכספים נועדו לממן את הוצאותיו האישיות של עודה, ולסייע לו לקראת הבחירות בישראל".

לא מדובר רק במימון מפלגות או בפעילות פוליטית אסורה. שנה טרם הפגישה בפריז, ב-16 למרץ 2017, פרסם משרד הביטחון בישראל "הכרזה זמנית" המוציאה את ארגון "הקרן הלאומית הפלסטינית" אל מחוץ לחוק, ומכריזה עליו כעל ארגון טרור. הארגון הוא אחד הגדולים והמשמעותיים ברשות הפלסטינית, ותחת ידיו עוברים עשרות מיליארדי דולרים.

שר הביטחון נימק את החלטתו בכך שהארגון פעיל באופן מתמשך ורצוף בתמיכתו בגורמים המבצעים פעילות טרור חמורה נגד ישראל. נימוק נוסף שהוביל להוצאת הקרן מהחוק הוא מימון בעשרות מיליוני שקלים שהעבירה הקרן לאסירים ביטחוניים הכלואים בישראל, ולבני משפחותיהם.

הקרן הלאומית הפלסטינית הוקמה בשנת 1964 על ידי חברי אש"ף, כדי לשמש גוף שינהל את כספי ה'עם' הפלסטיני. בין מקורות המימון של הקרן מופיע גם מס מיוחד, מחברי אש"ף, המפרישים 5% ממשכורותיהם, מתרומות מאנשי עסקים וממדינות ערביות ואחרות. במשך השנים עברו לקופתה של הקרן עשרות מיליארדי דולרים. לפי הערכות, עד תחילת שנות האלפיים עברו בחשבונות הקרן כ־30 מיליארד דולר.

הרשות הפלסטינית טוענת כי היא איננה מתערבת בבחירות בישראל, או בענייניה הפנימיים. אלא שהעברת הכספים, במזומן, מוכיחה אחרת. העברת הכספים לעודה איננה מקרה בודד: כבר בשנת 1999 פנה אבו מאזן בכתב ליאסר ערפאת, וביקש ממנו להעביר כספים ל"ערביי 48", לקראת הבחירות.

ב'ערוץ 20' שם נחשף הסיפור דווח כי הם שאלו את ח"כ איימן עודה: האם קבלת הכסף דווחה כחוק? מה הייתה מטרת הכסף? והאם סייע לו במהלך הבחירות? עודה סרב להגיב.

גם לשכתו של יו"ר הרשות הפלסטינאית אבו מאזן סירבה להתייחס לדברים, והעניין עבר מדובר אחד למשנהו וליועצי אבו מאזן. אולם בכיר פלסטיני אומר, כי ביקורו של עודה בא לאחר שפסקו העברות הכספים לח"כ אחמד טיבי, שהיה מקורב לערפאת אך הורחק מאז התברר לאבו מאזן, כי הוא מקורב מאוד למחמד דחלאן, שנוא נפשו של יו"ר הרשות הפלסטינית.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture