גבול סוריה. צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

מתאם השבויים יצא למוסקבה: הצעירה שחצתה לסוריה תשוב לישראל הלילה

הצעירה הישראלית הועברה לידי הרוסים כבר אתמול, והיא צפויה לנחות בארץ במהלך הלילה. יחד עם בלום יצא גם רופא, שמצא כי מצבה הבריאותי טוב. אתמול ביקרו במוסקבה היועץ לביטחון לאומי בן שבת ומתאם השבויים בלום במטרה לסגור את העסקה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום יצא הערב (חמישי) למוסקבה כדי להחזיר את האזרחית הישראלית ממודיעין עילית שהוחזקה בסוריה בשבועות האחרונים לאחר שחצתה את הגבול. הצעירה הועברה לידי הרוסים כבר אתמול, והיא צפויה לשוב לישראל עוד הלילה. יחד עם בלום טס גם ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה אשר חיון, ורופא שבדק את מצבה הרפואי.

על פי הדיווח של העיתונאי ברק רביד ב'וואלה' במהלך ביקורם של היועץ לביטחון לאומי מאיר בן שבת ומתאם השבויים בלום במוסקבה אתמול, הם פגשו את האזרחית הישראלית, שוחחו איתה, והיא נבדקה על ידי הרופא. פקיד ישראלי בכיר אמר כי הבדיקה הרפואית שנערכה לה העלתה כי מצבה הבריאותי טוב, וכי לא נראה שפגעו בה במהלך מעצרה.

מוקדם יותר הודיעו בצה"ל כי כוח צה״ל החזיר שני רועי צאן לידי הצלב האדום דרך מעבר קונטרה, זאת בהתאם להנחיית הדרג המדיני. העברת רועי הצאן קשורה לעסקה הנרקמת בין דמשק וירושלים בתיווכה של מוסקבה, שבמסגרתה תוחזר לישראל אזרחית חצתה את הגבול לסוריה.

רועי הצאן נעצרו על ידי כוחות צה״ל בשבועות האחרונים כחלק מסדרת מארבים ייזומים של הכוחות מזרחית לגדר הגבול עם סוריה, לאחר שהרועים חצו את קו הגבול לשטח ישראל.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לנושא לאחרונה ואמר כי "אנחנו פועלים להצלת חיים. אני משתמש בקשרים האישיים שלי עם פוטין כדי לפתור את הבעיה, ואנחנו בעיצומם של מגעים רגישים". נתניהו סירב להתייחס לדיווחים בתקשורת הזרה, אך הדגיש: "אנחנו פועלים באופן דיסקרטי ואחראי ואני מאמין שנפתור את זה".

כזכור, הצעירה הישראלית הכלואה בסוריה חצתה את הגבול לפני שבועיים למרות שבאזור שרר מזג אוויר קשה, שכלל רוחות עזות, גשם וקור – כך עלה היום (חמישי) מהתחקיר התקרית לפי גורמי ביטחון שפורסם ב'וואלה'.

על פי הדיווח לאחר שהנערה שחצתה את הגבול, היא החלה לצעוד באחד הנחלים וירדה בשיפוליו לכיוון סוריה, עד שהגיעה לאחד הכפרים שבאזור. צה"ל לא ידע על חציית הגבול בזמן אמת, ועד כה לא אותר המיקום המדויק שבו חצתה. בשבועות האחרונים מאז חציית הישראלית, צה"ל הגביר את רמת הרגישות מול רועי צאן באזור הקו הכחול. גורמי ביטחון העריכו כי מעצר שני רועי הצאן בוצע בהנחה שישמשו כקלף מיקוח למשא ומתן עתידי.

לאחר שהתקבלה הפנייה מצד גורמים רוסים בסוריה על המקרה, התבצע תחקיר מעמיק שהעלה כי הישראלית חצתה את הגבול מישראל לסוריה במרחב שאין בו גדר, וגם לא מכשול מעכב. לפי הערכות גורמי הביטחון, הצעירה עברה בשטח המוגדר כ"אזור מת" לתצפיות ומעקב, ולכן עד כה לא אותרה תמונה מדויקת או סרטון וידאו שמתעד את החצייה באזור.

על פי התחקיר הצה"לי שפורסם ב'וואלה' התצפיתניות והסנסורים הקיימים במרחב לא התריעו על כל אירוע חשוד במקום. גורמי הביטחון הדגישו כי למרות שהחצייה לא תועדה ואין במרחב גדר, יש לצה"ל בשטח אמצעי איסוף וסנסורים, שיודעים לזהות חצייה משטח סוריה לישראל בכל המרחב.

בתוך כך, העיתונאי עמוס הראל חושף ב׳הארץ׳ כי הצעירה הישראלית שחצתה את הגבול ב-2 בפברואר, ניסתה בעבר לחצות את הגבול – עם רצועת עזה – אולם נבלמה אז בידי כוח צה״ל. בשעות אלו מתמשך המשא ומתן בתיווך רוסי להשבתה כאשר לפני זמן קצר שוחררו שני רועי צאן מישראל כאשר ככל הנראה מדובר בתהליך של המשא ומתן.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture