Maor Kinsbursky/Flash90

דיווח: ישראל תממן חיסוני קורונה רוסיים לסוריה בתמורה להשבת הנערה

ע"פ הדיווחים במטרה להמתיק את העסקה, הציעה רוסיה לישראל לשלם מיליונים עבור כמה מיליוני מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק" שיועבר למיליוני סורים וישראל הסכימה. על פי כלל הדיווחים לפי שעה לא ברור בכמה חיסונים מדובר, ובאיזה שווי המימון

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ישראל הסכימה לרכוש במיליוני דולרים חיסוני "ספוטניק" רוסיים נגד קורונה שיועברו לסורים זאת בתמורה להשבת הישראלית שחצתה את הגבול לסוריה לפני ימים אחדים וחזרה ארצה בלילה שבין חמישי לשישי – כך לפי דיווחים בארה"ב ובתקשורת הערבית.

על פי דיווחים שונים במטרה להמתיק את העסקה, הציעה לישראל לשלם מיליונים עבור כמה מיליוני מנות של החיסון הרוסי "ספוטניק" שיועבר למיליוני סורים וישראל הסכימה.

במעריב דווח מבלוג מסויים כי, "נתניהו וגנץ, שהכירו את הנזק האלקטורלי האפשרי לשניהם, הורו על הצנזורה הצבאית למנוע פרסום לפיו ישראל הסכימה לממן רכישת מנות חיסון מרוסיה עבור מיליוני אזרחים סורים. המחיר הכולל המדויק לא נמסר לקבינט, אך מדובר במיליוני דולרים".

על פי כלל הדיווחים לפי שעה לא ברור בכמה חיסונים מדובר, ובאיזה שווי המימון הישראלי. המרכיב הזה בעסקת השחרור היה חסוי עד כה, ונחשף כעת, כך על פי הדיווחים הזרים. מנגד, בתקשורת הסורית מכחישים את הדיווח וטוענים כי ההסכם עם ישראל לא כלל סעיף חסוי.

ביום חמישי האחרון דווחנו כי לאחר מאמצים ארוכים שכלל משא ונתן מתמשך בין סוריה לישראל בתיווך רוסיה, הנערה הישראלית מהעיר מודיעין עילית שחצתה את הגבול לסוריה עושה את דרכה בשעות אלו חזרה לישראל – כך בישר הערב ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מלשכת ראש הממשלה נמסר: "בהמשך למאמצים של ראש הממשלה בנימין נתניהו מול נשיא רוסיה ולדימיר פוטין – בשעה זו אזרחית ישראלית עושה את דרכה לישראל לאחר שחצתה את הגבול לסוריה והוחזקה בידי הסורים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: ״לפני ימים אחדים צעירה ישראלית חצתה את הגבול לסוריה. אני שוחחתי פעמיים עם ידידי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. ביקשתי את עזרתו כדי להשיב אותה, והוא אכן פעל".

נתניהו הוסיף: "אני מבקש להודות לו על שנרתם שוב להשבת אזרחים ישראלים ארצה. ישראל תמיד עשתה ותמיד תעשה כל מה שביכולתה כדי להשיב את אזרחינו לארץ. אני מבקש להודות לנשיא המדינה, ראש המל״ל, מתאם השבויים והנעדרים, צה״ל, שב״כ, מוסד, משרד הביטחון, משרד החוץ ולכל מי שעזר בפעולה החשובה הזאת. תודה לכם".

על פי הודעת לשכת ראש הממשלה, נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין פעמיים בימים האחרונים, בתאריכים 8.2.21 וב-13.2.21, וביקש לסייע לישראל כדי להשיב אזרחית ישראלית. הנשיא פוטין נענה בחיוב לבקשת ראש הממשלה נתניהו שהודה לו על הסיוע. ראש המל"ל והיועץ המדיני לנשיא רוסיה המשיכו ברצף שיחות על מנת להשלים את פרטי החזרת האזרחית.

עוד נמסר בהודעה, "מדינת ישראל מבקשת להביע הערכה לפעולות נשיא רוסיה וכמחווה של רצון טוב ישראל החזירה לסוריה שני רועי צאן שנכנסו לישראל וכן תקצר בשלושה חודשים את עבודות השירות (באמצעות חנינה) של ניהאל אל-מקת".

כזכור, כזכור, נערה מרקע חרדי שהתגוררה בעיר מודיעין עילית חצתה בשבועות האחרונים את הגבול לסוריה שם נתפסה כעבור זמן מה והוחזקה בידי הסורים, ביום חמישי האחרון בשעות הלילה המאוחרות ולאחר מגעים ארוכים בתיווך רוסי היא שבה חזרה לישראל.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture