צילומים: פלאש 90

מענקי קורונה לפני הבחירות? שר האוצר והיועץ המשפטי בקרב חזיתי

האם התוכנית הכלכלית עליה הכריזו לפני כחודש ראש הממשלה ושר האוצר - תצא לפועל? על פי חלופת המכתבים היום בין שר האוצר ישראל כץ ליועץ המשפטי לממשלה, נראה כי אביחי מנדלבליט לא מתכוון לתת לתכנית לצאת לדרך בקרוב

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט העביר היום (ראשון) מכתב לשר האוצר, ובו נכתב כי טרם קיבל את פרטי התוכנית הכלכלית עליה הכריז כץ יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני כחודש: "על אף חלוף חודש ימים – עד למועד זה טרם הוצגו לפני גורמי המקצוע והייעוץ המשפטי לממשלה מרבית פרטי התוכנית"

"זאת", הוסיף היועמ"ש, "בשעה שביחס ליוזמות ממשלתיות אחרות, ובפרט כאלו הקשורות לטיפול במשבר שנוצר כתוצאה מהתפרצות נגיף הקורונה ולמגוון רחב של נושאים אחרים, מתקיים שיח כזה, כעניין שבשגרה. עובדי מערך הייעוץ המשפטי לממשלה ערוכים בכל עת על מנת להידרש אל הדברים מיד כשיוצגו לפניהם ולסייע בקידומם"

מנדלבליט חתם: "אין אמירה קטגורית לפיה לא ניתן מבחינה משפטית לקדם כל תכנית כלכלית בתקופת בחירות. יש להיזהר מפני שימוש לא ראוי בכוח השלטוני ובמשאבי המדינה לתעמולה או להשגת יתרון לא הוגן למפלגה או למועמד מסוים".

נזכיר כי על פי תוכנית הסיוע הכלכלית החדשה, יוגדלו המענקים למובטלים, הגדלת פיצויים לעסקים ומספר הטבות נוספות. מיד לאחר ההכרזה טענו טעם היועמ"ש כי הדבר מהווה כלכלת בחירות, ומשכך – אין לנתניהו וכץ אפשרות לבצעו.

כץ, מצידו הגיב למנדלבליט עם מכתב משלו ובו פרט את מתווה התוכנית תוך שהוא מציין כי לא ניתן לדחות את ביצוע מהלכים אלה לאחר הבחירות. "מאז הצגת עקרונות התוכנית נתקלתי בתופעה קשה, כאשר היועץ המשפטי במשרד האוצר, בהמשך ישיר להתנהגותו החד צדדית והעוינת, עליה התרעתי בפניך כבר בעבר, הביע בדיון שקיימתי את התנגדותו קטגורית לתוכנית ואף הילך אימים על הפקידות הרלוונטית באוצר ואסר עליה ליטול חלק בדיונים לגיבוש המתווה המפרט להפיכת עקרונות התוכנית לתוכנית מגובשת ומפורטת, לקראת קידומה והצגת בפני שרי הממשלה לקבלת הערותיהם והצעותיהם כמקובל, כתב שר האוצר.

ובהמשך מכתבו: "אני מצפה כי המערכת המשפטית עליה אתה מופקד תאפשר קידום מהיר של התוכנית. לטעמי אין בעניין הבחירות כדי לעכב את קידום הצעדים המוצעים בתוכנית משום שגם הקורונה והשפעותיה וגם הצעדים הכלכליים הנדרשים להתמודדות עם ההיבט הכלכלי של המגפה מחייבים תגובה מיידית ואינם יכולים להידחות עד לסיום הבחירות והקמת ממשלה חדשה ותקציב מדינה חדש".

עוד הוסיף שר האוצר כי נערכו דיונים רבים בסעיפי התוכנית, בהם נטלו ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנשי המקצוע במשרד האוצר. "דעותיהם נשמעו בקשב רב", הדגיש כץ.

בתוך כך, תקף היום בני גנץ את התוכנית הכלכלית: "ביבי וישראל, במקום להכין תוכנית כלכלית החלטתם לבנות תוכנית לפגיעה במערכת המשפט. כל עוד אני בתפקיד- לעולם לא אתן לכם דריסת רגל במערכת המשפט. היועמ׳׳ש עושה את עבודתו נאמנה. לא אאפשר להפוך את הדרג המקצועי לשקי חבטות בקמפיין הבחירות שלכם", לשון ההודעה.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture