צילום: אלדד דוד, לע"מ

אושר בממשלה: פיצוי כספי יועבר למשפחות שנפגעו בפרשת ילדי תימן • כל הפרטים

עם אישור ההצעה החשובה אמר נתניהו: "הגיעה העת שהמשפחות שהתינוקות שלהן נלקחו מהן, יקבלו הכרה מהמדינה ומממשלת ישראל, וגם פיצוי כספי". שר האוצר: "אנו נפעל כדי למצות את זכויותיהם של בני המשפחות הדואבות, שנושאות עמן את הכאב עד לעצם יום זה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הממשלה אישרה היום (שני) את הצעת המחליטים להכרת המדינה בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן והעברת פיצוי כספי למשפחות שנפגעו בשנות קום המדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "הבאתי לאישור הממשלה החלטה לפיצוי המשפחות שנפגעו בפרשת ילדי תימן, המזרח והבלקן. זאת פרשה מהכואבות בתולדות מדינת ישראל. הגיעה העת שהמשפחות שהתינוקות שלהן נלקחו מהן, יקבלו הכרה מהמדינה ומממשלת ישראל, וגם פיצוי כספי".

"הפיצוי אינו יכפר על הסבל הנורא שהמשפחות עברו ועוברות, זהו סבל בלתי נסבל. יש להביא למשפחות שסבלן גדול מנשוא את מעט הנחמה שמגיעה להן. אני מבקש משר החינוך לכלול את פרשת ילדי תימן בספרי הלימוד של תלמידי ישראל, יש להכיר את הפרשה הזאת. אני מודה לשרים, לשרות, לחברי ולחברות הכנסת, גם לח"כ לשעבר נורית קורן שפעלו למען הנושא הזה ולמנכ"ל משרד רה"מ צחי ברוורמן שהוביל את הנושא בהצלחה".

שר האוצר ישראל כ״ץ אמר בישיבת הממשלה: "בהחלטה זו מכירה ממשלת ישראל בפרשה כואבת שצרובה בתולדות המדינה, ואשר חקירתה טרם באה לידי סיום. אנו נפעל כדי למצות את זכויותיהם של בני המשפחות הדואבות, שנושאות עמן את הכאב עד לעצם יום זה, ובכך נתחיל לרפא ולו במעט את פצעי ההיסטוריה. לצד זה נפעל לקידום הנצחת מורשת יהודי תימן המפוארת, השזורה לנצח בתולדות עמנו".

יו"ר ש"ס השר אריה דרעי התייחס בישיבת הממשלה לפיצויים שיקבלו בני המשפחות מפרשת ילדי תימן: "אני רוצה להזכיר את הרב עוזי משולם ז״ל שזעק מעומק ליבו על החטיפה, זעק זעקת כאב וחלק מאיתנו חשבו אז שהוא הזוי. כולנו זוכרים את האירועים ביהוד של הרב משולם וחסידיו והיום שממשלת ישראל לוקחת בצעד אמיתי אחריות על הפרשה הזאת".

"צריך לזכור את הרב משולם ז״ל שמסר את נפשו לחקור את חטיפת יהודי תימן וזה המקום להוקיר את זכרו, ולתת כבוד ליהודי היקר עוזי משולם ז״ל ולזכור את המאבק העצום שניהל במשך כל השנים למען נושא כל כך חשוב וזכה לתגובות קשות ויחס קשה שספג", דברי דרעי.

נתניהו הגיב: "אני מצטרף למה שאמר השר דרעי בנוגע לרב עוזי משולם. הייתה התעמרות גדולה ברב משולם. הוא דיבר ממעמקי ליבו על דבר אמיתי. אנחנו עושים הכל לחקר האמת ותיקון העוולה".

במסגרת ההחלטה שאושרה, ממשלת ישראל מביעה צער על האירועים שהתרחשו בימיה הראשונים של המדינה, ומכירה בסבלן של המשפחות אשר ילדיהן היו חלק מפרשה כאובה זו.

הממשלה אישרה את מתווה הפיצוי הכספי עבור המשפחות שנפגעו בסך 162 מליון ש"ח שיחולקו באופן הבא: 150 אלף ש"ח לבני משפחה אשר ילדם נפטר ולא נמסר למשפחתו דבר פטירתו בזמן אמת ובכלל זה נסיבות פטירתו, או שהילד נפטר ומקום קבורתו לא אותר, או שמקום קבורתו אותר באיחור ניכר.

כמו כן, אושר פיצוי בגובה 200 אלף ש"ח לבני המשפחה הנפגעת, במקרה שמסקנת הוועדה האחרונה הייתה כי לא ידוע מה עלה בגורלו של הילד.

עוד הוחלט כי בני המשפחות, שנקבע באחת משלוש הוועדות שעסקו בפרשה (ועדת חקירה לגילוי ילדי תימן, הוועדה לבירור גורל ילדי תימן הנעדרים וועדת החקירה הממלכתית בעניין פרשת היעלמותם של ילדים מבין עולי תימן בשנים 1948-1954), שילדם נפטר או שלא נודע גורלו יוכלו להגיש בקשה לפיצוי כספי במהלך החודשים יוני-נובמבר 2021. ההחלטה גובשה בשיתוף משרדי האוצר והמשפטים.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture