David Cohen/Flash90

סגר בניו זילנד והתקהלויות בסמטאות השוק ביפו • סיכום חדשות השבת

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום על סגר בן שבוע על העיר הגדולה במדינה, אוקלנד, החל ממחר. עם צאת השבת המשטרה הגיעה לשוק הפשפשים והחלה בפיזור מאות המתקהלים במסיבה ההמונית המאולתרת בסמטאות השוק ביפו

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

חדשות השבת מתוך 'חדשות 04040'
לוחם צה"ל נפצע באורח קל הלילה, כתוצאה מפגיעת נתז שנגרמה ככל הנראה מירי תועה מכיוון מצרים. זאת, במהלך פעילות סמוך לגבול, במרחב החטיבה המרחבית פארן. הפצוע פונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. בצה"ל חוקרים את נסיבות האירוע.

המשטרה הגיעה הערב לשוק הפשפשים והחלה בפיזור מאות המתקהלים במסיבה ההמונית המאולתרת בסמטאות השוק ביפו. במשך כשלוש שעות, וללא התערבות המשטרה הגיעו למקום המונים מחופשים, כחלק מחגיגות חג הפורים, מרביתם לא שמרו על ריחוק חברתי ולא עטו מסכות. הם הזמינו בטייק-אוויי משקאות ואוכל מהברים והמסעדות בשוק, רקדו וחגגו לצלילי המוזיקה שנשמעה מבתי העסק.

יו"ר ימינה נפתלי בנט אמר אתמול כי אין לו בעיה לשבת בממשלה תחת גדעון סער כראש ממשלה. עוד אמר בנט: "אני לא הולך לפסול אותו, לא מעניין אותי התפקיד אלא הכיוון של הממשלה. אני הולך להשתמש בכוח שיש לי כדי להחליף את נתניהו, אבל אני לא מעביר את השלטון לשמאל. יש שמונים מנדטים בימין, המערכה היא בתוך המחנה הלאומי ולא קרב בין כת רק ביבי או רק כת רק לא ביבי". כשנשאל האם ישב תחת רה"מ בנימין נתניהו, השיב: "אני רוצה להחליף אותו אם הציבור ייתן לי את הכוח. צריך להחליף אותו כי הוא נכשל, לא בגלל הבלפוריסטים והצוללות שלהם".

סבסטיאן קורץ, קנצלר אוסטריה, הודיע היום כי יגיע לביקור בישראל ביום חמישי יחד עם ראש ממשלת דנמרק, מדה פרדריקסן. מטרת הביקור של שני המנהיגים האירופיים היא "מחקר וייצור של חיסונים ותרופות", ובציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב כי העדיפות הראשונה היא "להאיץ ייצור ורכש של חיסונים".

צוותי טייסת 200 של כטמ"מ (כלי טיס מאויש מרחוק) "שובל" מחיל האוויר איתרו בלב ים את כתם השמן החדש שמתקרב לחופי ישראל, וממוקם 150 ק"מ מערבית מהם. מוקדם יותר אישר שר הביטחון בני גנץ להשתמש במזל"טים של חיל האוויר לצורך איתור הכתם, לבקשת המשרד להגנת הסביבה.

גורמים בישראל מעריכים כי איראן עומדת מאחורי הפגיעה בספינה במפרץ עומאן שאירעה אתמול, בבעלותו של איש העסקים רמי אונגר. כמו כן מעריכים כי הפעולה בוצעה באופן מכוון כאיתות גם לישראל, מתוך ידיעה שהאונייה נמצאת תחת בעלות ישראלית.

דוברת הבית הלבן ג'ן סאקי אמרה אמש כי ארצות הברית פתוחה לשיחות דיפלומטיות עם איראן, אך לא תנקוט בצעדים שיביאו להקלות בסנקציות על הרפובליקה האיסלמית. לגבי התקיפה האווירית נגד המיליציה הפרו-איראנית בסוריה אמרה סאקי, כי התקיפה היא מסר מהנשיא ג'ו ביידן "שיגן על כל האזרחים האמריקנים". היא הוסיפה כי כל הפעולות העתידיות יהיו מכוונות על מנת ליצור שקט באזור.

ארה"ב הודיעה כי לא תתיר את כניסתם של 76 אזרחים סעודים לשטחה, זמן קצר אחרי פרסום דו"ח המודיעין האמריקני שקבע כי יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן אחראי לרצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י. במקביל, הודיע משרד האוצר האמריקני כי הטיל סנקציות על כוח ההתערבות המהירה במשמר המלוכה הסעודי, ועל סגן ראש המודיעין הכללי הסעודי לשעבר, אחמד אל-אסירי, בעקבות חלקם ברצח העיתונאי ומתנגד המשטר ג'מאל חשוקג'י ב-2018. על יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן, שעל-פי הדו"ח היה אחראי לרצח העיתונאי, לא הוטלו סנקציות.

ראש ממשלת ניו זילנד ג'סינדה ארדרן הודיעה היום על סגר בן שבוע על העיר הגדולה במדינה, אוקלנד, החל ממחר. זאת אחרי שאחד התושבים נדבק בנגיף הקורונה ממקור לא ידוע. גורמים במערכת הבריאות אמרו כי החולה פיתח תסמינים ביום שלישי וכי ייתכן שהוא כבר נדבק ביום ראשון. הוא ביקר בכמה מקומות ציבוריים במהלך התקופה הזו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture