Michael Giladi/Flash90

מסלול הצעירה הישראלית שחצתה לסוריה: הסורים דרשו שתוביל למוצב – היא סירבה

מכתב האישום שהותר לפרסום עולה כי החוקרים הסורים ביקשו ממנה שתוביל אותם למוצב ישראלי כדי שירו בחייל צה"ל אך היא סירבה לכך והשיבה שאינה מעוניינת במוות והרג. עוד עולה מכתב האישום מספר רב של ניסיונות לעבור את גבולות ישראל לירדן, לבנון ועזה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

כתב האישום שהוגש ביום ראשון האחרון נגד הישראלית שעברה לסוריה מעלה כי חוקריה ביקשו ממנה שתוביל אותם למוצב ישראלי כדי שירו בחייל צה"ל אך היא סירבה לכך והשיבה שאינה מעוניינת במוות והרג, כך עולה מפרטי כתב האישום שהתיר אתמול (שישי) לפרסם בית משפט השלום בנצרת?

לפי הדיווח ב'וואלה', נאמר לצעירה כי חיילי צה"ל לא יהרגו אלא יחטפו לסוריה אך היא סירבה בכל זאת. מפרטי כתב האישום עולה כי לאחר שהצעירה השתחררה משירות צבאי, היא אימצה אורח חיים נוודי ושוטטה ברחבי הארץ ונהגה לבקר פעמים רבות בשטחי הרשות הפלסטינית.

עוד עולה כי לפני כחצי שנה היא נסעה עם מכוניתה לאורך גדר המערכת שבגבול ישראל עם לבנון ושוחחה עם לבנונים שהיו מצדה השני של הגדר. תמונותיה פורסמו בלבנון ובחיזבאללה תהו מי זאת הישראלית האמיצה שמסיירת סמוך לגדר הגבול.

חודשיים לאחר מכן היא ניסתה לחצות את גדר המערכת ולעבור לרצועת עזה, אך נתפסה על ידי גורמי הביטחון סמוך לקיבוץ נחל עוז. כעבור שלושה ימים שוב ניסתה להיכנס לרצועת עזה. הפעם עשתה זאת דרך הים. היא עלתה בשעות הערב על גלשן שמצאה. בשעות הבוקר התגלתה על הגלשן בעומק הים על ידי ספינה של חיל הים.

בתחילת השנה היא חצתה את הגבול לירדן כשהיא רוכבת על אופניים והגיעה למוצב של צבא ירדן, שוחחה עם החיילים ושתתה אתם קפה. משם נלקחה לחקירה ואחריה הוחזרה לישראל. בחקירתה אמרה כי למרות שידעה שניתן לעבור לירדן דרך מעבר הגבול היא חצתה את הגבול באופן לא חוקי.

בהמשך החודש היא החליטה לחצות את הגבול לסוריה ולשהות שם למשך תקופה. היא נסעה לקריית שמונה וכעבור יום עלתה בשבע בערב על אוטובוס למג'דל שמס וכעבור שעה הגיעה ליישוב וירדה מהאוטובוס. משם התחילה לצעוד לכיוון החרמון והגבול כשברשותה תיק עם אוכל, ציוד אישי, טלפון ומצלמה. לאחר שחצתה את הגדר, היא השאירה בשטח המפורז שבין המדינות את התיק שלה ולקחה איתה רק את המצלמה וצעדה במשך שעות ארוכות ובשבע בערב למחרת הגיעה לכפר הסורי חדר, שנמצא כמה קילומטרים ממזרח למג'דל שמס.

אנשים החלו להתאסף סביבה ושניים מהם לקחו אותה לתחנת משטרה במקום. היא נעצרה וכעבור יום הועברה לבית כלא בדמשק. היא נחקרה שם כמה ימים תחת תנאים קשים ובחקירתה מסרה פרטים על הנקודה בגבול שבה חצתה את הגדר וגם הצביעה במפה על מיקומה.

לאחר הגשת כתב האישום אמרו סנגוריה, עורכי הדין ענת יערי ואיאד עאזם מהסנגוריה הציבורית, כי "בניגוד למקרי עבר בהם הייתה פגיעה בביטחון המדינה ולא הוגש כתב אישום נגד אנשים שחצו את הגבול, במקרה זה ברור לכל שהצעירה לא פגעה ולא הייתה לה כוונה לפגוע בביטחון המדינה. לכן תמוה מאוד שדווקא כנגד צעירה ללא עבר פלילי שמתמודדת עם רקע מורכב, בחרו להגיש כתב אישום. לאחר שנלמד את חומרי החקירה נשקול את המשך צעדינו המשפטיים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture