Yonatan Sindel/Flash90

גנץ: "במלחמה שני הצדדים יפגעו; אבל הלבנונים ירגישו זאת בצורה ברורה"

שר הבטחון הגיע לחנוך את מרכז החוסן בקיבוץ כברי לתושבי אשכול. בדבריו אמר כי, "אנחנו ניצבים אל מול לבנון ואני אומר לכם שבלבנון יש אלפי בתים שיש להם חדר טילים. לנו יש חובה מוסרית להגן על האזרחים ונתקוף את חדרי הטילים האלה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שר הביטחון, בני גנץ, חנך הבוקר (שני) את מרכז החוסן בקיבוץ כברי לתושבי אשכול הגליל המערבי, שהוקם בתמיכת משרד הביטחון, ביחד עם השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון, ראש רח"ל יורם לרדו, ראשי אשכול רשויות גליל מערבי ובכירים נוספים.

בסיום הטקס אמר השר גנץ: "אנחנו נמצאים בגזרה הצפונית, גזרה שהיא שקטה יחסית כעת- אבל אי אפשר שלא לזכור את הדי הפיצוצים שליוו את האזור הזה במשך עשרות שנים ובפיקים של סבבים ושל מבצעים. ללא ספק אם תתרחש כאן מלחמה או ימי קרב, אז שני הצדדים יפגעו- אבל הצד הלבנוני ירגיש את זה בצורה חד משמעית, עוצמתית ומומלץ לו שלא לנסות לבדוק את עוצמתה של מדינת ישראל ואת עוצמתו של צה"ל".

עוד אמר שר הבטחון, "אנחנו ניצבים אל מול לבנון ואני אומר לכם שבלבנון יש אלפי בתים שיש להם חדר טילים וחדר אורחים באותו בית. לנו יש חובה מוסרית להגן על אזרחי מדינת ישראל ואנחנו נתקוף את חדרי הטילים האלה. אנחנו מחויבים להגן על אזרחינו קודם כל ולעשות את מירב המאמצים שהאזרחים בצד השני לא יפגעו. אני מאחל שמרכז החוסן שהוקם כאן ידע ימים של שקט אבל יאפשר מוכנות לחירום וכוח לתושבים".

השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון אמר: "עם כניסתנו לממשלה, שמנו לנו למטרה להקים שני מרכזי חוסן בגליל המערבי והמזרחי עבור תושבי קו העימות בגבול הצפון, לאחר שבשנים האחרונות לא פעלו מרכזי חוסן באזור. מרכזי החוסן מצטרפים להישגים נוספים שהשגנו עבור תושבי הצפון, ביניהם השלמת מיגון וממ״דים בהשקעה של 100 מיליון ש"ח, והשלמת כלל כיתות הכוננות ברשויות המקומיות, הנותנות מענה בטחוני ראשוני בחירום. אנו נוקטים במשרד הביטחון, בהובלת שר הביטחון בני גנץ, מדיניות מרחיבה, במטרה לקחת אחריות כוללת- כך עשינו בקורונה, כשמשרד הביטחון ופיקוד העורף הפכו להיות הגורם המשמעותי ביותר עבור הרשויות המקומיות, וכך אנו עושים כעת עם תמיכת משרד הביטחון בהקמת מרכזי החוסן בגליל המערבי והמזרחי״.

בנוסף לאירוע הבוקר, הושק אתמול בקרית שמונה מרכז החוסן האזורי "משאבים", לתושבי אשכול הגליל המזרחי. הטקס נערך בהשתתפות השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, יו"ר אשכול גליל מזרחי וראש המועצה האזורית מבואות חרמון, בני בן-מובחר, ראש עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן וראשי רשויות נוספים מהאזור. הקמת מרכז חוסן בגליל המזרחי לאחר עשור שלם שלא פעל באזור מרכז חוסן, מהווה הישג גדול, והתאפשרה לאחרונה בזכות הובלה משותפת של ראשי הרשויות ובתמיכתם של שר הביטחון בני גנץ והשר לנושאים אזרחיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture