Olivier Fitoussi/Flash90

"אין נצחון מובהק": העולם כולו מסקר את תוצאות הבחירות המסתמנות בישראל

בכל כותרות העיתונים בעולם מסקרים הבוקר את מה שנראה כתוצאות הבחירות. בעיתון הבריטי נכתב כי ייתכן מאוד וישראל נמצאת בדרכה למערכת בחירות חמישית בתוך שנתיים. בעולם הערבי אף הוא סקרו את הבחירות בעיתון האמירותי צוטט כי בן גביר אינו אדם קיצוני

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

היום שאחרי הבחירות הסוערות והעולם כולו מסקר חלקם בתדהמה וחלקם פחות את תוצאות הבחירות המסתמנות. בעיתון "אינדיפנדנט" היוצא בלונדון נכתב הלילה כי "נתניהו ושותפיו לא מצליחים להגיע לרוב הנדרש", ב"ניו-יורק פוסט" הכריזו כי "אין מנצח מובהק" וגם בלבנון וחמאס מתייחסים לתוצאות המסתמנות של הבחיורת הסוערות בישראל.

גם בעולם הערבי מסקרים את הבחירות בישראל, בעיתון הלבנוני "אל-אח'באר" הודגש בכותרת שדווקא "אין הפתעות בבחירות הרביעיות בכנסת: ביבי תחת רחמי בנט". בעיתון המזוהה עם חיזבאללה צוין כי הסיכוי להקים ממשלת 61 נמוך. כמו כן, הוזכר שראש הממשלה נתניהו נאלץ להתפנות למקום בטוח בזמן שביקר בבאר שבע, ורקטה שוגרה לכיוון העיר.

בכתבה בעיתון האמירותי "דה נשיונל" ציטטו בעל בית קפה בירושלים שציין: "אני חושב שהניהול של נתניהו באמת טוב, אבל אני לא סומך עליו עם כוח אבסלוטי. אני רוצה שיהיו לו שותפים טובים". עוד נכתב כי הליכוד יהיה זקוק לתמיכה של מפלגות קטנות כדי להשיג רוב בכנסת, לרבות מפלגת "הציונות הדתית". בעל בית הקפה אמר בהקשר זה שהוא מכיר את איתמר בן גביר ושהוא לא מסית נגד אף אחד.

בסוכנות הידיעות רויטרס נכתב כי "אמנם בנימין נתניהו טען ל'ניצחון ענק' עם ההכרזה על תוצאות המדגמים, אך סביר להניח שהמחנה בראשותו לא ישיג את מספר המושבים הדרוש להרכבת ממשלה, מה שעשוי להוביל את ישראל למבוי סתום נוסף".

"גוש הימין שמובל על ידי מפלגת הליכוד של נתניהו רשם יתרון קל, אך זה נמצא במרוץ הדוק מול חיבור של מפלגות מרכז, שמאל וימין שמתנגדות לראש הממשלה המכהן", נכתב ברויטרס. "נתניהו הוא הפוליטיקאי הישראלי הדומיננטי ביותר בדורו. הוא ערך מבצע חיסונים מוצלח נגד נגיף הקורונה שמכה בעולם, אך מעל ראשו מרחפת עננה של האשמות בגין שחיתות. נתניהו, שנחשב לדמות מקטבת, מכחיש מכל וכל את האישומים נגדו ומשפטו צפוי להתחדש באפריל".

ב"ניו-יורק פוסט" נכתב כי "הבחירות לפרלמנט הישראלי הסתיימו ללא הכרזה על מנצח ברור והותירו את ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עתיד לא ברור. לפי מדגמי הטלוויזיה, הן גוש הימין-חרדים בראשות נתניהו והן גוש מתנגדיו לא השיגו את 61 המושבים הנדרשים כדי להשיג רוב בפרלמנט המונה 120 חברים".

בעיתון "האינדיפנדנט" שיוצא לאור בלונדון נכתב כי ייתכן שישראל נמצאת בדרכה למערכת בחירות חמישית בתוך שנתיים. "מדגמי הטלוויזיה לא תמיד היו מדויקים בעבר, אך אם הפעם הם מדייקים ייתכן כי ישראל עומדת בפני חודשים של התגוששות פוליטית ואף אפשרות של בחירות חמישיות", נכתב. "אף מפלגה בתולדות ישראל מעולם לא השיגה רוב מוחלט, ולכן בדרך כלל הסיעה עם הכי הרבה מושבים מקבלת את המנדט לנסות לבנות קואליציה עם מפלגות נוספות".

עוד נכתב ב"אינדיפנדנט" כי "קיים לחץ ציבורי רב על כל הצדדים במערכת הפוליטית להרכיב ממשלה בתום שלוש מערכות בחירות שהסתיימו ללא הכרעה. הפופולריות של נתניהו ידעה עליות וירידות במהלך הקמפיין שנערך בצל משפטו של ראש הממשלה שמואשם בעבירות שחיתות ומגפת הקורונה, שלטענת מתנגדי נתניהו נוהלה בצורה גרועה".

גם ארגון הטרור חמאס הגיב לתוצאות הראשונות מהבחירות בישראל. דובר חמאס פאוזי ברהום מסר: "אנחנו לא סומכים על שינויים כלשהם בחברה הישראלית. הכל תוצר הפרויקט הציוני שמטרתו לבסס את יסודות הישות הציונית על חשבון הזכות הפלשתינית. זהות הממשלה הישראלית הבאה לא תשנה את טבע הסכסוך עם הכובש הזה, והיא נחשבת לישות כובשת שצריך להתנגד אליה. זה לא ישפיע על המאבק של עמנו עד שנביס את הכיבוש הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

לא ידעתי שהעולם כ"כ מתענין במדינת ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture