Miriam Alster/FLASH90

הפרשן הבכיר מסביר: זה האיש שבסבירות גבוהה יקבע את זהות ראש הממשלה הבא

עמית סגל, פרשן 'חדשות 12' פרסם הבוקר פוסט ארוך בו הוא כותב מספר דברים מעניינים למדי, בדבריו כותב סגל, "הלכנו לישון עם נפתלי בנט כלשון המאזניים – וקמנו עם מנסור עבאס. זו המשמעות המסתמנת של התוצאות". וגם, מדוע נתניהו לא קיבל את הארבעים מנדטים שרצה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הפרשן הבכיר של 'חדשות 12' כתב פוסט ארוך ומנומק בו הוא מסביר את יום הבוחר שזה עתה הסתיים, בדבריו כותב עמית סגל כי בסבירות מסויימת מי שיקבע את זהות ראש הממשלה הבא יהיה דוקא מנסור עבאס ממפלגת רע"מ.

בפוסט שפרסם הבוקר כתב עמית סגל: החדשות הטובות הן שאזרחי ישראל שכחו מהקורונה: כאילו לא הייתה שנה של מגפה, סגרים, תחלואה וחיסונים, הם חזרו, על פי התוצאות המסתמנות, לתיקו המשתק שאפיין אותנו עוד בטרם היו מסיכות בעולם. עוד תהיה הזדמנות לנתח את הזינוק של הורביץ וסמוטריץ', הנס של גנץ, הקמפיין של לפיד והתרסקותו של סער, אבל העובדה הפשוטה היא שאזרחי ישראל כלאו את עצמם שוב אל השיתוק הממאיר, הנורא, כאשר האפשרות המובילה גם הבוקר היא בחירות נוספות.

עוד כתב סגל, הלכנו לישון עם נפתלי בנט כלשון המאזניים – וקמנו עם מנסור עבאס. זו המשמעות המסתמנת של התוצאות. אם סופרי הקולות של רע"מ צודקים, הרי שהתנועה האיסלמית תוכל לקבוע בסבירות מסויימת מי ראש הממשלה הבא. בהנחה שיעברו את אחוז החסימה, ההימור הענק של עבאס הצליח. האיש שחיכה בחניון הכנסת לטלפון מנתניהו, שבושש לבוא, יוכל עכשיו לסנן שיחות מלפיד, סער, בנט ונתניהו גם יחד. הוא שיקבע אם יעבור חוק שימנע מנתניהו לכהן תחת כתב אישום, הוא שיקבע מי יהיה יושב-ראש הכנסת. "חוק צרפתי זה לא חראם מבחינתי", הסביר לי בראיון שבו פרש לראשונה את משנתו. נטייתו היא ללכת עם הדתיים בימין ולא עם החילוניים בשמאל, אבל הכל תלוי במחיר, והמכרז של המדינה נפתח.

הפרשן הבכיר הוסיף, אם בערב אחד גם סמוטריץ' וגם הורביץ מפזזים בשמחה, סימן שלפחות אחד מהם טועה: כנסת ישראל החדשה תהיה קיצונית ומפוצלת יותר, מבן גביר ועד מראענה, מפורקת למספר שיא של 13 סיעות, רובן בגודל קטן עד בינוני. כל מה שחשבנו – קרה ההפך: מרצ, העבודה והציונות הדתית לא התנדנדו סביב אחוז החסימה אלא טסו מעלה מעלה. המרכז הישראלי נחלש מאוד, הפילוגים השתלמו, וגם מבחינה פוליטית הושלם המהלך החברתי של פירוק הציונות הדתית לשני אגפים. במקום שישה מנדטים יחד – חמישה עשר מנדטים בנפרד.

עוד כתב, הצלילה המהדהדת באמת היא של סער ובנט. הצמד שחלם לעצב את הפוליטיקה הישראלית ונשף לאורך רוב מערכת הבחירות בעורפו של נתניהו נשף כל כך חזק שסיים עם התקף אסטמה חריף. זה כישלון אלקטורלי חריף, אבל עדיין לא ברור אם גם מבחינה פוליטית. בנט מצוי בעמדה טובה מסער, בגלל שאיננו מחויב לאחד הגושים. הוא השתחרר, סוף סוף, מצילם של הרבנים, סמוטריץ' ונתניהו. שבעת המנדטים שלו הם מה שכיוון אליו ביום שהקים את הימין החדש לפני שנתיים. השאלה הגדולה היא אם במדינת ישראל ניתן לעמוד בראש ממשלה עם שבעה מנדטים, קטן יותר מרוב השותפות לקואליציית השינוי. המפתח יהיה אולי איחוד של סער ובנט, לסיעה ימנית בינונית.

לסיום כתב סגל, בנימין נתניהו קיווה לארבעים מנדטים, אבל אז קרו כמה דברים בלתי צפויים: הסקרים האחרונים הרדימו את קהל בוחריו. הוא עשה לעצמו משתה, ותרם שלושה מנדטים לסמוטריץ'. הוא מצפה במתח רב למעטפות הכפולות: אם יהיה לגוש שמולו רוב, ייחקק נגדו מיד חוק שיאסור עליו לכהן עם כתב אישום. זה, כנראה, המקסימום שיוכלו יריביו לעשות על פי התוצאות המקדימות. אבל כרגע אין לו סיבה לחגוג: לא סתם נותרו הבלונים ברשתותיהם, אמש בבנייני האומה. הם עדיין ממתינים, אולי למעטפות הכפולות ואולי לסיבוב החמישי.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם אני כמו אחרים נהנה לקרוא ולשמוע פרשנויות של עמית סגל ונוספים, אבל מה לעשות ששוב ושוב כל הפרשנויות מתבדות. אם תשמעו את עמית מלפני כמה ימים תראו כמה הוא לא היה בכיוון וכמובן שלא באשמתו.
התחושה היא שצוחקים עלינו מלמעלה. יש מי שמנהיג את העולם ויש לו כאן תוכנית, כנראה שאף אחד מאיתנו כולל הבכיר ביותר לא יודע לאן כל זה מוביל.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture