דיווח: בעקבות הסנקציות באיראן שוקלים לסגור את הכור הגרעיני בבושהאר

בעקבות הסנקציות: באיראן שוקלים לסגור את הכור הגרעיני בבושהאר

לפי הדיווח ברשת 'בלומברג', באיראן הודיעו כי תחנת הכוח הגרעינית בבושהאר תיסגר עד סוף השנה בשל מחסור בדלק וכספים • סגן יו"ר הסוכנות הגרעינית האיראנית: "בעיות הקשורות לסנקציות על המגזר הבנקאי סיבכו את היכולת להפעיל את תחנת הכוח"

עיתון האמריקני היוקרתי 'בלומברג' מדווח היום (שני) כי איראן שוקלת לסגור את הכור הגרעיני בבושהאר, תחנת הכוח הגרעינית היחידה במדינה, זאת בשל הנזק הכלכלי שגורמות הסנקציות למדינה.

על פי דיווח, האיראנים טוענים כי תחנת הכוח ניצבת בפני "סכנת סגירה" בשל "קשיים בנזילות כספית" להשיג דלק גרעיני וחלפים עבור תחנת הכוח.

סגן יו"ר הסוכנות הגרעינית האיראנית, מחמוד ג'עפרי, אמר בראיון לאחת מסוכנויות הידיעות במדינה כי "התנודה בערך המטבע ובעיות הקשורות לסנקציות על המגזר הבנקאי סיבכו את היכולת שלנו להפעיל ולתחזק את תחנת הכוח". ג'עפרי ציין כי המדינה מתקשה לעמוד בתשלומים לקבלנים הרוסים שמפעילים את הכור הגרעיני.

הכור בבושהאר נבנה על ידי חברות רוסיות ונכנס לשימוש בשנת 2011. הכורים בתחנה נחשבים למיושנים והם מספקים חשמל רק לחלק מעיר הנמל בושהאר.

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קבעה בדו"ח שפרסמה בעבר כי הכור בבושהאר איננו קשור לתוכנית הגרעינית הצבאית של איראן ולא נשקפת סכנה שהוא משמש להעברת טכנולוגיה גרעינית לתוכנית הצבאית של איראן. כיום רוב החשמל באיראן מופק מגז טבעי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו