Noam Revkin Fenton/Flash90

בכירי הליכוד במתקפה חריפה נגד הנשיא: "אסור לו להיות שחקן פוליטי"

בכירי מפלגת הליכוד תקפו בחריפות את נשיא המדינה, "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות". בתגובה לדברים אמרו בבית הנשיא: "הדברים אינם מוסיפים כבוד לאומרם", גם סער ולפיד תקפו בחזרה את בכירי הליכוד. דרעי: "רק לנתניהו יש אפשרות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר שהודיע נשיא המדינה ראובן ריבלין כי הוא יתן את המנדט להרכבת הממשלה למועמד בעל הסיכויים הטובים ביותר ולא למועמד שישיג רוב ממליצים יוצאים בכירי הליכוד במתקפה חריפה וחסרת תקדים נגד נשיא המדינה שלטענתם נהפך להיות "שחקן פוליטי".

בהודעה שיצאה מטעם יו״ר הכנסת יריב לוין, שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר הבט״פ אמיר אוחנה, נכתב: "הנשיא לא קובע את תוצאות הבחירות! אסור לו להיות שחקן פוליטי".

עוד נכתב בהודעה המשותפת, "מאז הקמת המדינה כל נשיאי ישראל נתנו את ההזדמנות הראשונה להרכבת הממשלה למועמד שקיבל את מספר הממליצים הגדול ביותר – וכך צריך להיות גם הפעם".

מבית הנשיא נמסר בתגובה למתקפה: "הדברים שהופנו כלפי הנשיא על ידי שרים ויו״ר הכנסת, אינם מוסיפים כבוד לאומרם ומוטב היה להם, שלא יאמרו. כפי שאמר לפני שעה קלה נשיא המדינה, השיקול המרכזי שינחה אותו בבחירת המועמד עליו יטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, הוא סיכוייו של המועמד להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. כך עשו כל נשיאי ישראל לדורותיהם וכך פעל הנשיא בכל מערכות הבחירות הקודמות".

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הגיב וכתב: "‏ההתקפה הפרועה של הליכוד על נשיא המדינה ימים לפני החלטתו לפי סמכותו הקבועה בחוק היא שלב נוסף במערכה שמנהל נתניהו נגד כל סמלי וסממני הממלכתיות. נתניהו מעוניין בשלטון מוחלט ונצחי תוך רמיסת כל מערכות המדינה. הגיע הזמן שיזוז הצידה ויאפשר לישראל לחזור לעצמה".

יאיר לפיד הגיב המתקפה אף הוא וכתב: "‏התקפת הליכוד על נשיא המדינה היא הוכחה נוספת שיש שתי אפשרויות: או המשך שלטונו של נתניהו והתקפה פרועה על מוסדות המדינה או הצטרפות לגוש השינוי והחלפת השלטון".

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי הגיב: "אני בטוח שמכל המועמדים, יש רק לבנימין נתניהו אפשרות להקים ממשלת ימין יציבה. לאף מועמד אחר אין אפשרות להקים ממשלה. ולכן אני בטוח שנשיא המדינה ראובן ריבלין, יתן את המנדט להרכבת הממשלה לנתניהו כדי שיפעל להקמת ממשלה יציבה".

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח״כ תא״ל מיל׳ מירי רגב כתבה: "‏תגובת הנשיא ריבלין מוכיחה שוב כי התנהלותו אינה ממלכתית ונובעת משיקולים זרים. על נשיא המדינה מוטלת החובה לכבד את רצון הבוחר, לפעול בממלכתיות ולהימנע משיקולים זרים".

עוד כתבה, "לא ראוי שנשיא שמסיים את תפקידו בעוד כחודש, יקבל החלטות בניגוד למסורת הנהוגה מאז ומתמיד – הטלת המנדט להרכבת ממשלה על מי שיזכה למירב הממליצים. הדבר המתבקש הוא להחזיר את המנדט לכנסת שעל פי חוק תקים ממשלה או שלצערי נלך שוב לבחירות".

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ כתב: "אין מוסד ממלכתי שראש הממשלה ושותפיו לפשע לא ירמסו- מה שהתחיל במשטרה, נמשך בפרקליטות ובבית המשפט העליון, מגיע עכשיו גם לנשיא המדינה. הנשיא ריבלין, כפי שעשית תמיד, המשך לבצע את תפקידך ביושר, בהגינות, ובאופן ממלכתי, תוך שאתה שוקל את כל השיקולים בהטלת המנדט, בדיוק כפי שמורה לך החוק".

חה"כ ד"ר שלמה קרעי ממפלגת הליכוד כתב, "קשריו האישייים וחובו של הנשיא לגדעון סער, משימתו של האחרון להפלת נתניהו, יחד עם איבתו של הנשיא למועמד בעל הסיכוי הגבוה ביותר, נתניהו, שהוכחה בפעם הקודמת כשסירב להטיל עליו את המלאכה ולמרות הכל הצליח בסופו של תהליך, מחייבים את הנשיא להעביר את תפקיד הטלת הרכבת הממשלה על הבא בתור לפי החוק".

ח"כ מאי גולן: "‏הנשיא בהחלט יכול להקדים את פרישתו כי הוא כבר מזמן הפך להיות שחקן פוליטי. אחרי האמירה האומללה ״בני עמי בחרו בטרור״, עכשיו הוא מטיף איך להרכיב קואליציות, תוך התעלמות ממיליון מצביעי הליכוד ומהעובדה כי היא המפלגה הגדולה ביותר. כשהתקשורת מחבקת ומלטפת אותך, אפשר לדרוס כל עקרון דמוקרטי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture