Yonatan Sindel/Flash90

נציגי המפלגות עלו בזה אחר זה: היום שהיה בבית הנשיא • דקה אחרי דקה

נציגי המפלגות כבר הודיעו לנשיא על מי ימליצו להיות מועמדם לראשות הממשלה, בינתיים ללא הפתעות • מפלגת 'תקווה חדשה' הודיעה כי לא ימליצו על אף אחד וקראו לנשיא לפעול, הרשימה המשותפת לא המליצה על איש • עדכונים מהיום הסוער שהיה בבית הנשיא

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

אחרי הפוגה להפסקת צהריים, התחדש בבית הנשיא בירושלים עליית נציגי הסיעות השונות הממליצים בפני הנשיא ראובן (רובי) ריבלין על מועמדם להטלת תפקיד ראשות הממשלה.

החלק הראשון של סבב הממליצים אצל הנשיא הסתיים; אלו המלצות המפלגות

בסבב הראשון, המליצו מפלגות הליכוד, ש"ס ויהדות התורה על בנימין נתניהו, יש עתיד, כחול לבן והעבודה המליצו על יאיר לפיד ואילו מפלגת ימינה המליצה על נפתלי בנט.

סיכום הממליצים: בנימין נתניהו עם 52; יאיר לפיד עם 45 ונפתלי בנט עם 7 המלצות

21:18 – סיכום סבב ההמלצות אצל נשיא המדינה – נתניהו 52 ממליצים. לפיד 45 ממליצים. ועוד 16 שאינם ממליצים על אף אחד.

21:10 – ‏יו"ר רע"מ מנסור עבאס אצל נשיא המדינה: נתמוך בכל מועמד שתטיל עליו את המנדט להרכבת הממשלה.

20:43 – נציגי המשותפת לא המליצה על אף מועמד לראשות הממשלה.

20:24 – ‏טיבי: יאיר לפיד הוא מועמד ראוי מבין השלושה. רצינו להגיע לישיבה זו כשהקולות שלנו יכולים להכריע. אם המשלחת הקודמת (תקווה חדשה) היתה תומכת בלפיד, והקול שלנו היה משמעותי, היינו מכריעים פה. אני מציע שתיקח את זה בחשבון. ריבלין: אולי אקח זאת בחשבון ברמה הפילוסופית. אבל אני חייב פה מספר.

20:20 – נציגי המשותפת אצל הנשיא: ״לימין הקלאסי יש כמעט 80 ח״כים ואנחנו לא הכוח המכריע. אנחנו לא חלק מכן ביבי או לא ביבי, אלא אנחנו נגד דרכו. ואנשים מגוש השינוי, הם בדרך הימין. שמענו בבוקר את הצהרת התובעת, וזה איום ונורא שיש מועמד עם תיקים פליליים. אבל זו לא הבעיה הגדולה שלו״.

20:15 – נציגי תקווה חדשה מתמהמהים לפני עזיבת בית הנשיא. שוחחו בטלפון עם סער שישוחח עם לפיד ובנט כעת. שאשא ביטון לפני כניסתה לאוטו: ״הוא לא בדיוק מקשיב לנו״. לאחמ"כ עזבו את בית הנשיא.

19:54 – נשיא המדינה ריבלין לנציגי תקווה חדשה: עוד לא החלטתי מתי אפרסם את החלטתי. אם תחליטו על מי אתם ממליצים תעדכנו אותי.

19:44 – ‏נציגי סער לנשיא: זמן את בנט ולפיד להידברות – ריבלין: לא אתערב בתוך המחנה.

19:19 – נציגי מפלגת 'תקווה חדשה' הגיעו לנשיא המדינה והצהירו כי לא ימליצו על איש, לא על יאיר לפיד ולא על נפתלי בנט. "עשינו מאמצים לממשלה פריטטית של בנט-לפיד. כל אחד מהם המליץ על עצמו ולכן לא נוכל להמליץ על אף אחד מהם. ממליצים שתזמן את לפיד ובנט לנסות למצות את האפשרות של הקמת ממשלה. אנחנו מתחייבים לקבל כל הסכם שיגיעו אליו" .

18:50 – גורם בליכוד טוען כי גדעון החליט להמליץ על לפיד. במפלגה החלו להפעיל לחץ על יו"ר ימינה: "אם בנט לא משנה את המלצתו לנתניהו – הוא מכשיר ממשלת שמאל בראשות לפיד והמשותפת".

18:40 – יו"ר מרצ לנשיא: "לגבי נתניהו, בהנחה שאין לשום מועמד 61 ממליצים, יש לך שיקול דעת בוא נאמר מלא בעניין הזה. בסמכותך המלאה לשקול שיקולים נוספים". הורוביץ ציטט מתוך פסק הדין של שופט ביהמ"ש העליון חנן מלצר, לפיו הנשיא יכול להכניס לשיקוליו את עניין כתב האישום לשאלת זהות מרכיב הממשלה.

18:35 – מרצ המליצה לנשיא על יאיר לפיד. ניצן הורוביץ: "לא ראוי שמועמד לראשות הממשלה יהיה בבית המשפט תחת אישומים פליליים חמורים"

18:30 – מרצ נכנסו לבית הנשיא. ניצן הורביץ בהצהרה לתקשורת בכניסה: מקווים שהרשימה המשותפת תמליץ על יאיר לפיד.

17:50 – הנשיא שאל את את נציגי הציונות דתית אם הם פוסלים מישהו, עו"ד שמחה רוטמן השיב: "את הדיונים מהסוג הזה את מי פוסלים את מי לא פוסלים, את המשא ומתן הקואליציוני העתידי, כדאי וראוי לעשות במטבח הפוליטי. בית הנשיא הוא הטרקלין הפוליטי".

17:36 – עו"ד איתמר בן גביר, שיכהן ממחר כח"כ לראשונה אומר לנשיא: "העם בחר ימין. בסופו של דבר יש 65 מנדטים לימין. כבוד הנשיא תמיד היה עם הדמוקרטיה, עם רצון העם, נדמה לנו שיהיה נכון להעביר את המנדט לנתניהו. אם תטיל על נתניהו אני מאמין שתקום פה ממשלת ימין מלא-מלא".

17:30 – יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ' לא נמצא כעת בפגישה אצל נשיא המדינה. במפלגתו הסבירו כי הוא בפגישה פוליטית ובהמשך התברר כי הגיע לביתו של יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי.

17:27 – נציגי מפלגת הציונות הדתית המליצו לנשיא המדינה על בנימין נתניהו. "אנחנו חושבים שהוא בעל הסיכויים הגדולים ביותר להרכבת הממשלה הבאה".

17:23 – נשיא המדינה: "ההתייעצויות האלו הופכות להיות דרמטיות. בגלל פסילות כאלו ואחרות מצדדים כאלו ואחרים, אנו מתקשים לראות מי ישיג 61 מנדטים ואת אמון הכנסת".

17:20 – עמית סגל מדווח בחדשות 12 כי מרצ התחלפה עם הרשימה המשותפת אצל הנשיא כדי שהם יהיו אחרי סער, ואז אם הוא ימליץ על לפיד אז גם הם ימליצו.

16:50 – הנשיא ריבלין: "פעם ראשונה אנחנו שומעים ממפלגות שאנחנו נשתמש בעריקים – אלה דברים שמסכנים את הדמוקרטיה". לדבריו, "יש נושאים ערכיים ועקרוניים שזה שאלה אם אני יכול בכלל להתייחס אליהם כשהחוק אומר אחרת".

16:35 – אביגדור ליברמן הודיע כי מפלגת ישראל ביתנו ממליצה על יאיר לפיד: "אצלנו זה מאוד פשוט, מילה זו מילה. הצהרנו חד משמעית שנמליץ על המועמד של המפלגה שתביא את מירב המנדטים מגוש השינוי".

ליברמן הוסיף, "אם נראה שיש מועמד אחר שיש לו יותר סיכויים לא נפסול אף אחד. נתמוך בכל אחד כדי למנוע בחירות חמישיות", עם זאת הבהיר: "כמובן שלא נתמוך בנתניהו, אני חושב שחשוב להביא לסיום כהונתו".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

רבלין נשיא פוליטי שמאלן מעוות ראש השקרנים . נשיא טיפש ואפס . עוכר ישראל חבית של שנאה . עוד חודש נעשה עוד מימונה ונאכל מופלטה כשיילך לכל הרוחות נשיא שנאוי ומתועב

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture