David Cohen/Flash90

יו"ר הציונות הדתית במכתב דחוף לנתניהו: תפעל לקדם מתווה מיוחד לל"ג בעומר

במכתבו ששיגר לרה"מ הסביר סמוטריץ' כי אסור שתיווצר תחושה של התעלמות מצרכי הציבור הדתי, החרדי והמסורתי ובאי הבנה גורף של ערכיו ואמונותיו, כפי שלמרבה הצער התגלה בלא מעט סוגיות בשנה האחרונה בהן העדיפו ערכים כמו חופש ביטוי והפגנה וכדו' על פני ערכים יהודים ודתיים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הבוקר (שישי) פנה יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' לראש הממשלה בנימין נתניהו עם מתווה עבור פתיחת הר מירון ביום ההילולא בל"ג בעומר. המתווה בנוי כך שימנע הדבקה כמה שניתן מחד, אך מאידך יאפשר לכמה שיותר מרבבות עמך בית ישראל לזכות ולעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי זיע"א.

במכתבו ששיגר לראש הממשלה נתניהו הסביר יו"ר הציונות הדתית סמוטריץ' כי אסור שתיווצר תחושה של התעלמות מצרכי הציבור הדתי, החרדי והמסורתי ובאי הבנה גורף של ערכיו ואמונותיו, כפי שלמרבה הצער התגלה בלא מעט סוגיות בשנה האחרונה בהן העדיפו ערכים כמו חופש ביטוי והפגנה וכדו' על פני ערכים יהודים ודתיים.

במכתב כותב סמוטריץ', "בעוד מספר שבועות בודדים יחגוג עם ישראל את הילולת רשב״י בכל רחבי הארץ, ביום ל"ג לעומר. כפי שבוודאי ידוע לך היטב, מזה מאות בשנים עולים המוני בית ישראל לקבר ר׳ שמעון בר יוחאי במירון ביום ההילולא. בשנה שעברה, לצערנו הרב, נמנעה באופן כמעט מוחלט העליה למירון בל״ג בעומר בשל מגפת הקורונה. אך בשנה זאת, לאור מבצע החיסונים המופלא, הדבר יכול בהחלט להשתנות לטובה, וישנה בוודאי אפשרות לאפשר את העלייה למירון".

"לאחר שיחות שקיימתי עם הנוגעים בדבר, אני מבין כי ישנם דיונים בנושא, ויש הסוברים כי יש להגביל את העלייה בצורות שונות. אציין את הידוע ומובן מאליו – סגירה או צמצום הדוק של העלייה למירון, לא יוכל שלא ליצור תחושה של התעלמות מצרכי הציבור הדתי, החרדי והמסורתי ובאי הבנה גורף של ערכיו ואמונותיו, כפי שלמרבה הצער התגלה בלא מעט סוגיות בשנה האחרונה בהן העדיפו ערכים כמו חופש ביטוי והפגנה וכדו' על פני ערכים יהודים ודתיים".

עוד כתב יו"ר הציונות הדתית, "מנגד לאחר ההשקעה בדמים מרובים בשטח רבות בשנים, ובהם השקעה של כ 350 דונם לחניונים, וכ70 דונם שהוכשרו לשטחי התקהלות, סבורני כי ניתן למצוא הסדר נכון ומתאים לטובת כולם".

"אבקש להניח מתווה עקרוני בו אציע בקיצור נמרץ את אופן הפעילות הנכון באופן שימנע הדבקה חס וחלילה מחד, אך מאידך יאפשר לכמה שיותר מרבבות עמך בית ישראל לזכות ולעלות לציונו של רבי שמעון בר יוחאי".

·       העליה להר – תהיה לבעלי תו ירוק בלבד (מחוסנים, מחלימים ובעלי בדיקת קורונה שלילית עדכנית מ48 שעות קודם לכן – בכדי לאפשר למשפחות עם ילדים להגיע לחגיגת החלאקה כנהוג).

·       כמות העולים להר – תאושר לפי גודל מתחמי ההדלקות, בדומה למתווה שאושר במתחם הר הבית ובהוראות שנתקבלו על הגבלת קהל בקניונים ומרכזי הקניות.

·      שיטת סרט נע – בסיוע הסברה ציבורית נכונה, ניתן יהיה לאחר כל פרק זמן סביר, שהציבור יעזוב את מירון, ולהכניס חדשים, ובכך לתת לנוספים להגיע אל הציון הקדוש.

"אדוני, החלטה אחת עקרונית אבקשך בכל לשון של בקשה לקבל מיד. לא יעלה על הדעת שהציבור יקבל את הנחיות הממשלה לגבי העלייה למירון ברגע האחרון ובאופן שיגרום לעוגמת נפש גדולה, חוסר זמן ראוי להסברה לציבור, ולעימותים מיותרים בין כוחות המשטרה לאזרחים נורמטיביים. אבקשך לקבל את החלטת הממשלה ולסיים את דיוני המטה עד לתאריך ו׳ באייר, 18 במאי, על מנת להימנע מכל הנ״ל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הכבוד !!!!!

בן אדם שקרן….
חושב שאנחנו פתים….
הוא רוצה שנצביע לו….
שיחלום ….
אנחנו לא נצביע לך גם אחרי כל הספינים שאתה עושה….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture