רה

צילום: אבשלום ששוני / Flash90

רה"מ לשעבר: "ייתכן שהתשתית הונחה בנתנז לפני הרבה שנים ועכשיו הופעלה"

אולמרט שפיקד על מבצעים דומים בעבר אמר כי "המבצעים האלה שמדובר בהם, בין אם עשינו אותם ובין אם מישהו אחר, הם לא 'שלשום בלילה מישהו חדר למפעל בנתנז והטמין בו דברים'". הוא האשים את נתניהו "הוא מוכן למכור את ביטחון ישראל למטרות אישיות"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט התייחס הבוקר (שלישי) למתיחות בין ישראל לאיראן על רקע פעולת החבלה בתחילת השבוע המיוחסת למוסד במתקן הגרעין בנתנז. אולמרט שפיקד על מבצעים דומים בעבר אמר כי "המבצעים האלה שמדובר בהם, בין אם עשינו אותם ובין אם מישהו אחר, הם לא 'שלשום בלילה מישהו חדר למפעל בנתנז והטמין בו דברים'", את הדברים אמר אולמרט בראיון ל'ווינט'.

לדברי ראש הממשלה לשעבר, "הדברים קורים כאשר כל מיני מכשירים, הרבה לפני שהם מותקנים בכלל, הם כבר ממולכדים, ולאחר שהם מותקנים ממתינים לשעת הכושר". אולמרט הדגיש, "שוב, אני לא יודע מה קרה שם – מי הפעיל, אם זה נעשה בשנה כזו או אחרת, לפני 10 שנים או 15 שנים אני לא יודע. אם דברים כאלה קרו, ואני יכול להעלות בדמיוני כל מיני מבצעים שהיו יכולים להיעשות ולגרום לדבר כזה, וייתכן מאוד שהתשתית במקרה זה הונחה לפני הרבה שנים ועכשיו הופעלה, אבל הפרסום והדיבור על זה, העמדת הפנים שזה איזשהו כתב זר כשמדובר באנשים שנמצאים כאן – שייתכן שמייצגים עיתונות זרה או לא ישראלים אבל נמצאים כאן – מדליפים להם, מבקשים תגובה, ואז אומרים שיש מקורות זרים".

אולמרט האשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו "בהדלפות המכוונות שהוא נותן להן גיבוי", לדבריו, אולי כדי לשרת אינטרסים פוליטיים או אישיים. "אני שומע שההדלפה הראשונה על האירוע הזה הייתה בישראל, כביכול ממקורות זרים", טען אולמרט, "אני רואה את אלה שהם מנסים לגונן על ההדלפות הללו ועל אלה שמביעים את חרדתם. זה מה שאני רואה ושומע. אני לא יודע – ואומר זאת במלוא האחריות – אני לא יודע מי עשה ומה עשה. לא בהכרח מה שאומרים שנעשה אכן נעשה, בעוצמות האלה, בנזקים האלה שמדברים עליהם, וגם לא יודע מי, אז אני משאיר את זה ב'צריך עיון'".

"לפי ההתרשמות שלי והמעקב אחרי ההתנהלות שלנו בנושא הזה בשנים האחרונות, אין לי ספק שראש ממשלת ישראל בהתרברבות הזחוחה שלו, בהדלפות המכוונות שהוא נותן להן גיבוי, בין אם באופן אישי או באמצעות החבורה שעוטפת אותו, הוא עושה את הדברים האלה בכוונה כדי להשיג כמה מטרות", אמר אולמרט.

"מטרה אחת היא ליצור אווירה של חשש מפני התפתחות צבאית כאן. זה דבר שיכול לשרת את הלחצים שהוא רוצה להפעיל על שותפיו הפוטנציאליים בקואליציה, על ידי כך שהוא יכול להגיד להם – 'עלולה להתפתח כאן מלחמה, עימות צבאי, שעת חירום וכדומה'. אנחנו מכירים את הטכניקות האלה. בנוסף, הוא מתגרה באופן מכוון באמריקנים בעת שמסתמנת אפשרות שהם רוצים ללכת להסדר חדש עם האיראנים, ואולי כדי לשבש את האפשרות הזאת. כל הדיבורים על 'מקורות זרים' הם קשקושים. מה זה מקורות זרים? מדליפים לכתב זר בישראל, הכתב הזר הזה מבקש תגובה בשם העיתון או הטלוויזיה או הערוץ".

אולמרט הוסיף לתקוף את נתניהו: "ביבי מוכן למכור את ביטחון ישראל כדי להשיג את ביטחונו האישי. אני לא מדבר במילים מכובסות, אני אומר זאת בצורה הברורה והחדה ביותר, ואני מזמין אותו ואת חבורת הבוטים שלו, עם הבן המופרע שלו, שיכפישו וישמיצו בכל אמצעי הרשתות שלהם".

לשאלת המראיין האם הוא חושב שניתן עוד לעצור את התכנית האיראנית או שמאוחר מדי השיב אולמרט, "אני חושב שהאיום הגרעיני האיראני הוא דבר חמור שצריך לטפל בו. בתקופת כהונתי בראש ממשלה, בתקופת כהונתו של מאיר דגן כראש מוסד, עשינו דברים רבים, מגוונים ומהותיים. התעוזה הייתה כמובן של הלוחמים, היו דברים נועזים מאין כמותם ואולי אף חסרי תקדים בהיסטוריית המאבקים מן הסוג הזה. צריך להמשיך לטפל בנושא הזה. עם זאת, הניסיון ליצור רושם כאילו שמחר בבוקר יש לאיראנים נשק גרעיני ואנחנו עלולים להתמודד עם איום ממשי ומיידי – זו הפרזה ניכרת".

אולמרט הוסיף כי "הכישלון הביטחוני הרציני שלנו היה באפשרות שנתנו לכוחות האיראנים להיכנס לסוריה, הם נמצאים לא רחוק מהגבול הישראלי עם כלי נשק מדויקים שיכולים להגיע כמעט לכל נקודה בארץ. אנחנו נאבקים נגד העניין הזה, אבל לפי דעתי החמצנו את ההזדמנות להוציא אותם מסוריה. זה לא איום גרעיני – אלא רציני וממשי יותר מהאיום הגרעיני בטווח הקצר. בטווח הארוך צריך להתמודד עם האיום הגרעיני, אבל מי שצריך להתמודד איתו עם כל הכבוד זאת ארצות הברית של אמריקה, הם צריכים להוביל זאת".

גם בנושא יחסי ארה"ב-ישראל אולמרט תקף אתת ראש הממשלה: "היומרה הזחוחה, המגלומנית והמופרעת של ראש ממשלת ישראל לתקוע אצבע בעין של נשיא ארה"ב – גם הקודם אובמה וגם הנוכחי ביידן – עלולה לעלות לישראל במחיר יקר מאוד. גם ביטחוני, גם כלכלי וגם מדיני. זה צריך להיפסק, אבל זה לא ייפסק כל עוד נתניהו רה"מ כי הדרך היחידה שלו להישאר בתפקיד היא לעשות את כל הדברים הללו שיוצרים פאניקה וחרדה בקרב הציבור, ואיכשהו עדיין מצליחים להחזיק אותו על החבל המתוח שהוא הולך עליו. אני מקווה שהחבל הזה ייקרע בקרוב נתניהו ייפול לבור כדי שלא מדינת ישראל תהיה זאת שתיפול לבור".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הקנאה והכבוד מוציאים….

איך כזה אידיוט היה ראש ממשלה?! איך?!
ולמה נותנים לו במה עדיין להגיד משהו? כל מילה שלו יותר טיפשה מהקודמת!
א י ד י ו ט ! ! !

לאולמרט אין שום הוכחה שנתניהו הוא המדליף וגם אם כן אין לו היום שום שמץ של מושג מה השיקולים לכך.
מה שכן ברור שאולמרט בדבריו הבלתי אחראים חשף כאן דרכי פעולה וכעת האירנים ידעו לפקוח 7 עיניים על כל רכיב אם הוא ממולכד.
אז מי כאן שם את האגו שלו מעל ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה???

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture