גורם ביטחוני:

צילום מסך מתוך אתר Marinetraffic

גורם ביטחוני: "הפיכת העימות הימי עם איראן – תוצאה של טעות, לקרר את המצב"

הגורם אמר כי טעויות, פעולות חריגות והערכות שגויות של צה"ל הובילו להפיכת העימות הימי של ישראל מול איראן לגלוי. "עכשיו צריך להרגיע את המצב, זה קרב ימי אבוד מראש", הדגיש. דבריו מגיעים ברקע תקיפת כלי השיט הישראלי אתמול ליד איחוד האמירויות ולאחר שורת תקריות

גורם ביטחוני אומר היום (רביעי) כי הפיכת העימות הימי בין ישראל לאיראן לגלוי הוא תוצאה של טעויות, פעולות חריגות והערכות שגויות של צה"ל. לדברי אותו גורם שדבריו צוטטו ב'וואלה', "עכשיו צריך להרגיע ולקרר את המצב. זה קרב ימי אבוד מראש".

דבריו של הגורם הביטחוני נאמרים ברקע תקיפת כלי השיט הישראלי ליד איחוד האמירויות אתמול. "כפי שעולה מפרסומים זרים, שיבוש הפלגת המכליות נעשה במשך תקופה ארוכה בצורה חשאית ובמרחב ההכחשה", אמר הגורם והסביר כי "ברגע מסוים בגלל הערכות לא נכונות ופעולות חריגות שביצע צה"ל המערכה הזו הפסיקה להיות חשאית והפכה לגלויה ובאופן שהאיראנים נאלצים לדווח עליה בכלי התקשורת. כתוצאה מהאירועים ניתן להניח שהאיראנים הגבירו את ההגנה על האוניות שלהם".

הגורם ציין את תקיפת הספינה האיראנית "סאוויז" בים האדום כטעות. לדבריו, "מי שתקף אותה לא העריך נכון את ההשלכות ואת מידת החשיבות הנמוכה שיש לה בעיני האיראנים, ועשה טעות שהגדיר אותה כמטרה".

באיראן טוענים באופן רשמי שמדובר בספינה לוגיסטית, אך לפי דיווחים זרים מדובר ב"ספינת אם" של משמרות המהפכה המוצבת סמוך לערב הסעודית ותימן באזור אסטרטגי. כזכור, לפי הדיווח ב'וול סטריט ג'ורנל', ישראל תקפה ספינות משא ומכליות איראניות בים האדום ובים התיכון מאז 2019, במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה.

לאחרונה נראה שאיראן החלה להגיב על התקיפות המיוחסות לישראל עם התרחבות נתיבי השיט של ספינות בבעלות ישראלית, לאור הרחבת היחסים העסקיים עם מדינות במפרץ בעקבות הסכמי הנורמליזציה, והיא תוקפת את הספינות הישראליות.

גורם ביטחוני אמר הלילה לניו יורק טיימס כי ישראל לא תגיב על כך במתקפת-נגד על כלי שיט של איראן. לדברי הגורם, ישראל מנסה להפחית את המתיחות במפרץ אחרי רצף התקריות האחרונות באזור, שכללו גם את החבלה במתקן הגרעין בנתנז והפגיעה בספינה של משמרות המהפכה בים האדום.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו