מתיחות בין המעצמות: ארה

Official White House Photo by Lawrence Jackson

שוב מתיחות: ארה"ב הטילה סנקציות על רוסיה שמבטיחה "תגובה נחרצת"

הממשל בארה"ב הודיע בנוסף כי עשרת דיפלומטים רוסיים יסולקו מהמדינה. הסנקציות יוטלו בשל ההתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ומתקפות הסייבר שפגעה במשרדים פדרליים. משרד החוץ הרוסי זימן את השגריר האמריקני ל"שיחה קשה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

ארצות הברית הודיע היום (חמישי) על הטלת סנקציות על רוסיה וגירושם של עשרה דיפלומטים. מהבית הלבן נמסר כי הסנקציות הוטלו בשל ההתערבות רוסיה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ומתקפות הסייבר המיוחסות למדינה.

הסנקציות הוטלו על כ-30 גופים ואזרחים ברוסיה שהיו חלק מקמפיין ההתערבות בבחירות והדיפלומטים שיסולקו מואשמים בהיותם אנשי מודיעין במסווה. בהודעה לעיתונות מטעם הבית הלבן נכתב כי "הנשיא ביידן חתם על צו נשיאותי של הסנקציות החדשות, המספק לרשויות חוזקה בכדי להפגין את הנחישות של הממשל בתגובה ובהרתעה למכלול הפעילויות הזרות המזיקות של רוסיה".

שר החוץ אנתוני בלינקן אמר: "פעולות אלה נועדו בכדי שרוסיה תישא באחריות למעשיה הפזיזים. אנו נפעל בתקיפות בתגובה לפעולות רוסיות הגורמות לנו או לבעלי בריתנו נזק". בלינקן הוסיף כי "במידת האפשר, ארצות הברית תחפש הזדמנויות לשיתוף פעולה עם רוסיה, במטרה לבנות מערכת יחסים יציבה וצפויה יותר שתתאים לאינטרסים של ארה"ב".

כחלק מההודעה שנמסרה מטעם ממשל ביידן, ארצות הברית הצהירה רשמית כי שירות המודיעין הרוסי הוא שעומד מאחורי מתקפת הסייבר הנרחבת שפגעה במשרדים פדרליים וחברות פרטיות בשנה שעברה. במסגרת המתקפה נחשד כי האקרים רוסים הכניסו קוד זדוני למערכות המידע, המאפשר להם גישה למערכות של לפחות תשע סוכנויות. גורמים אמריקניים אמרו שהפריצה נועדה בכדי לאפשר לרוסיה לאסוף מודיעין ולברר סודות ממשלתיים.

הקרמלין אמר מוקדם יותר היום כי העיצומים החדשים מקטינים את הסיכוי לפסגת פגישה בין פוטין לנשיא ג'ו ביידן, שאותה הציע האחרון בשיחתם השבוע. רוסיה הכחישה שהיא התערבה בבחירות לנשיאות ב-2020, והבטיחה להגיב על הסנקציות האמריקניות.

דוברת משרד החוץ הרוסי, מריה זכרובה, הזהירה לאחר ההכרזה על הסנקציות כי "התנהגות תוקפנית כזו ללא ספק תגרום לתגובה נחרצת. וושינגטון תצטרך להבין שהיא תצטרך לשלם מחיר על הפגיעה ביחסים הדו-צדדיים וכי האחריות לכך תהיה לגמרי של ארצות הברית".

זכרובה הוסיפה כי משרד החוץ הרוסי זימן את שגריר ארצות הברית, ג'ון סליבאן, ל"שיחה קשה", היא סיפרה ש"זו לא תהיה פגישה נעימה עבורו". למרות הדברים הדוברת לא ציינה בדיוק כיצד רוסיה תפעל בתגובה לסנקציות.

נאט"ו הודיעה בתגובה להודעת הבית הלבן כי היא תומכת בהטלת הסנקציות האמריקניות על רוסיה, וגינו את מוסקבה בשל הצטברות הכוחות הרוסיים לאורך הגבול עם אוקראינה. "רוסיה ממשיכה להפגין דפוס מתמשך של התנהגות הפוגעת ביציבות", נמסר מנאט"ו. עוד אמרו כי "מוסקבה מפרה את הריבונות האוקראינית" וקראו לרוסיה להסכים למפגש עם המועצה בכדי לקיים דיאלוג בנושא, "אנו עומדים בסולידריות עם ארצות הברית", מסרו.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture