צילום: רועי חדי/ אליחי מנחם

סמוטריץ בשא-נור: "בהסכמים הקואליציונים נדרוש חזרה ליישובי צפון השומרון" • צפו

סמוטריץ התייחס גם ללחצים המופעלים עליו להכנס לממשלה בתמיכה מבחוץ של רע"מ ואמר: "צריך לומר את זה חד משמעית לא בהמנעות, לא בלא להיות במליאה, לא מבחוץ או מבפנים, אני מודיע זאת לכל מי שיחשוב שהוא מקים ממשלה שתהפוך את מדינת ישראל לתלויה באויבים ותומכי טרור"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד


צילום: רועי חדי/ אליחי מנחם

מעל 5,000 בני אדם הגיעו לשאנור לעצרת מרכזית שהתקיימה כחלק מהדרישה של מגורשי חומש שאנור, ושל גרעין שאנור הצעיר בהובלתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן – מגורש משא-נור בעצמו, לבטל את חוק ההתנתקות בצפון השומרון ולאפשר לגרעין שאנור הצעיר ליישב את המקום מחדש.

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ התייחס למשא ומתן הקואליציוני ולדרישה לחזור לשא-נור וליישובי צפון השומרון והודיע כי חזרה לשא-נור וליישובי צפון השומרון תהיה תנאי בהסכמים הקואליציונים: "בהסכמים הקואליציוניים של הממשלה הזו יהיה סעיף שממשלת ישראל תאשר להוציא היתרי בניה ותתקצב מחדש את הקמתו של הישוב שא-נור זו תהיה סנונית ראשונה לתיקון העוולות ולהמשך הפיתוח והבניין של ארץ ישראל האהובה".

סמוטריץ התייחס גם ללחצים המופעלים עליו להכנס לממשלה בתמיכה מבחוץ של רע"מ: "צריך לומר את זה חד משמעית לא בהמנעות, לא בלא להיות במליאה, לא מבחוץ או מבפנים, אני מודיע כאן במקום הזה בשא נור אנחנו נתנגד לכל מי שיחשוב שהוא מקים ממשלה שתהפוך את מדינת ישראל לתלויה באויבים ותומכי טרור".

בעצרת המרכזית בה השתתפו גם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הרב אליקים לבנון רב השומרון, ח"כ אורית סטרוק, וציבור גדול שהגיע מכל רחבי הארץ. ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגורש משא-נור בעצמו התייחס לדרישה מראש הממשלה וראשי סיעות הימין לשים את נושא ביטול חוק ההתנתקות בראש סדר העדיפויות של הממשלה הבאה: "לעולם לא נשכח את יום חרפת גירושנו משאנור, כל עוד נשמה באפנו נמשיך לפעול ולהאבק עד לחזרה מלאה ליישובי צפון השומרון".

"זהו תחילתו של מסע שסופו ברור. דגל המגן דוד ישוב להתנוסס בראש המצודה העתיקה במרכז הישוב המתחדש שא-נור. כל מה שחסר לי כראש המועצה האזורית שומרון הוא לקבל פקס ממשרד ראש הממשלה שמתיר לי להוציא היתרי בנייה ומחר בבוקר אנחנו יכולים להיות פה מחדש. אני קורא מכאן לראש הממשלה, לשרים, לחברי הכנסת לראשי סיעות הימין, שימו את תיקון העוול והחזרה ליישובי צפון השומרון בראש סדר העדיפויות בממשלה הבאה. את הטעות הזו אפשר לתקן. עם ישראל חי, ועם ישראל יחזור לצפון השומרון".

הרב אלקים לבנון אמר כי: "שאנור חומש גנים וכדים ישובו ויפרחו, נשוב לכל ישוב ועיר הקודש שאנור תעמוד על תילה. המבצר הזה יהיה מוזיאון ואז נברך בשם ומלכות מציב גבול אלמנה. נקום עם כל עם ישראל וניישב את המקום במהרה בימינו".

חכ אורית סטרוק התייחסה לנסיונות להרכבת ממשלת ימין ואמרה: "כשנקדם את החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון נזדקק להרבה ידיים של חכים. ואתם הרגליים של אותם ידיים. יש הזדמנות פז להקים ממשלה שתחזיר את ההתיישבות כאן בצפון השומרון, ותביא ריבונות, ותהיה ממשלה על ימין מלא ההסטוריה לא תשכח ולא תסלח למי שימנע את ההקמה של הממשלה הטובה הזו.

4 הישובים שנעקרו בעקירה בצפון השומרון: גנים כדים חומש ושא – נור, נשארו בשליטה ישראלית מלאה בניגוד לגוש קטיף, אולם בשל חוק ההתנתקות אסור לישראלים להכנס למקום. מגורשי חומש שאנור ומועצה אזורית שומרון מבקשים להחזיר את חופש התנועה לישראלים במקום. הצעת החוק לביטול חוק ההתנתקות מצפון השומרון, עלתה ב 5 כנסות לשולחן הכנסת ועליה חתמו חברי כנסת מסיעות רבות . בשנה זו החל לפעול גרעין שאנור הצעיר, גרעין משפחות, חלקם בנים של מגורשים מגוש קטיף ומצפון השומרון, הנערכים ליישב את שאנור מחדש ולהוות את דור ההמשך של המקום.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture