סמוטריץ' מחריף את המאבק ברע

סמוטריץ' נפגש עם סער; "עדיף ממשלת לפיד-בנט על ממשלת ימין-רע"ם" • צפו

יו"ר הציונות הדתית נועד עם יו"ר תקווה חדשה לפני שבועיים וניסה לשכנע אותו להצטרף לממשלה בראשות נתניהו • למרות הצהרותיו של סער, בציונות הדתית התרשמו שהאפשרות לא ירדה מהפרק • הבוקר הצהיר סמוטריץ' כי עדיף שתקום ממשלת שמאל על ממשלה ימנית בתמיכת רע"ם

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' נפגש לאחרונה עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, בניסיון לשכנע אותו להצטרף לממשלה בראשות בנימין נתניהו, כך דווח הבוקר (ראשון) ב'וואלה'. לפי הפרסום של יקי אדמקר, השניים אישרו את דבר הפגישה וטענו כי היא התקיימה לפני כשבועיים והשיח ביניהם נמשך גם לאחר מכן.

עוד דווח כי גם חברת מפלגתו של סמוטריץ', ח"כ אורית סטרוק, נפגשה לאחרונה עם ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה. סטרוק אמרה ל'וואלה' אחרי הפגישה כי התרשמה שיש סיכוי שסער יצטרף לממשלת נתניהו: "התרשמותי היא שזה אפשרי", אמרה, אך סירבה להרחיב על פרטי הפגישה.

הבוקר הצהיר סמוטריץ' כי עדיף שתקום ממשלת שמאל על ממשלה ימנית בתמיכת רע"ם, "במקום להתאמץ להקים ממשלת ימין על מלא, אתם רצים לזרועותיהם של תומכי טרור. גם בחירות חמישיות עדיפות בהרבה על ההתאבדות הזו. ואתה יודע מה, גם יצור כלאיים שלהערכתי לא יקום ואם כן אז יחזיק מעמד חודשים ספורים ויתרסק והימין יחזור כמו גדול עדיף על הרס הימין והציונות".

בימים האחרונים מחריפים בציונות הדתית את השיח נגד תמיכה של רע"מ בממשלת ימין. בערב שבת כתב סמוטריץ' כי "בפעם הקודמת כשהיו כאן מי שהלכו שולל אחרי מתק שפתיים דו פרצופי (זוכרים איך עראפת דיבר שלום באנגלית ומלחמה בערבית?) זה התפוצץ לנו בפנים. לא נאפשר לחזור על הטעות המסוכנת הזו שוב. לא מקימים ממשלה שנשענת על תומכי טרור אנטי ציוניים!".

סמוטריץ' הוסיף להסביר כי "מי שמכיר קצת את החברה הערבית יודע שברמה האסטרטגית ארוכת הטווח התנועה האסלמית מסוכנת הרבה יותר מהתנועות הלאומיות החילוניות. לתת לה כח ותקציבים זה לחזק את הכוחות הדתיים קיצוניים בחברה הערבית על חשבון הכוחות המתונים שאיתם יש סיכוי להגיע לדו-קיום על בסיס זניחת השאיפות הלאומיות שלהם ויצירת שיח אזרחי".

לדבריו: "נתניהו מבין את זה ולכן בניגוד לאלה המתיימרים לדבר בשמו ומציגים עצמם כמי שרוצים בטובתו, עד כה הוא לא רמז אפילו שבכוונתו להקים ממשלה שתתבסס עליהם ותחזק אותם בחברה הערבית (כמו שחיזקנו בשנות השבעים את התנועה האסלמית בעזה והקמנו במו ידינו את ארגון הטרור חמאס)".

עוד כתב כי "נתניהו התחייב שוב ושוב במהלך מערכת הבחירות לא להקים ממשלה שתישען על עבאס ואני לא מעלה בדעתי שהוא חושב אפילו לפעול בניגוד להתחייבות הזו ולהקים ממשלה שתתבסס על תומכי טרור אנטי ציוניים ומסוכנים". לסיום הצהיר, "נמשיך ביחד לפעול להקמת ממשלת ימין עם כל המחנה הלאומי ובעזרת השם נצליח!".

אתמול החריף סמוטריץ' את האמירות נגד גורמים בימין שמנסים לשכנע אותו לתמוך בממשלה הנשענת על מפלגת רע"ם. בציוץ בטוויטר לאחר שפרסם סרטון נגד הליכה עם רע"מ תחת הכותרת "תגידו, אתם השתגעתם?" כתב יו"ר הציונות הדתית כי ‏"קומץ הטיפשים בימין שמנסה לשכנע אותנו שעבאס החדש זנח את המאבק הלאומי ומתמקד רק במישור האזרחי – כמה תמימים אתם צריכים להיות כדי לקנות את הבלוף הזה? אתם בסך הכל אידיוטים שימושיים ב'ג'יהאד האזרחי' של התנועה האסלאמית".

ח"כ ווליד טאהא מרע"ם אמר בתגובה לסרטון של הציונות הדתית: ‏"ההסתה הפרועה וחסרת הרסן שמובילים גזעניים חשוכים נגד החברה הערבית ונציגיה נמשכת וביתר שאת, תוך שתיקה רועמת מצד ראשי המפלגות והתקשורת העברית! בכל מדינה מתוקנת, שיח גזעני כזה כנגד חברה שלמה לא היה עובר לסדר היום! רע״מ לא הייתה ולא תהיה חלק בשום סיטואציה גזענית חשוכה כלשהי! נקודה".

כזכור, בסוף השבוע, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לסער להצטרף לליכוד ולהקים יחד ממשלה. מדובר בקריאה פומבית ראשונה מאז הבחירות. סער עדיין לא הגיב לקריאת ראש הממשלה.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בס"ד, ככה זה כשלא שומעים לדעת תורה.
"הצבעת לסמוטריץ' קיבלת לפיד" ודו"ק.

מזרוחניק מטורלל.

אתה מטורלל!!
פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה!!!!
מה, לא למדת לקח מאוסלו??!!
אתה רוצה אינטיפדה שלישית??!!
זה כבר מתחיל!!
תוקפים חרדים בירושלים!!

מה אתה לא מבין, הערבים הקיצוניים עושים אינתיפאדה כדי שלא תקום ממשלה עם ערבים פחות קיצונים שרוצים לחיות ולעבוד, כמו במאה שערים… אין פה שום קשר לאוסלו. יש פה דעת תורה, עדיף לסגור ישיבות וכוללים ושבני הישיבות ירעבו העיקר לא להקים ממשלה בתמיכה של ערבים שרוצים כסף…

סמוטריץ מתלצ ראש בקיר
נכון ברור שעדיף ממשלת שמאל עם לפיד ליברמן מרצ מרב מיכאלי וכל שונאי הדת בתמיכת המשותפת היותר קיצונית
אין שכל אין דאגות…
הרבה מתחרטים שהצביעו סמוטריץ
שלא לדבר על זה שהן גביר בכנסת מעורר את שנאת הערבים עלינו לרמות שלא זכורות שנים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture