ארכיון. צילום: פלאש 90

מחאת נכי צה״ל בתל אביב: המפגינים חוסמים את נתיבי איילון בשני הכיוונים

מאות בני אדם מפגינים בדרישה לערוך רפורמה עמוקה באגף שיקום הנכים במשרד הביטחון: "לא משאירים פצועים מאחור", קוראים המפגינים. במקביל, שלח גנץ מכתב לנתניהו בדרישה לקדם שורת החלטות מיידיות ליישום בשיקום נכי צה"ל ותוכנית לאומית לטיפול בנפגעי פוסט טראומה

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מאות נכי צה"ל מפגינים הבוקר (ראשון) מול הקריה בתל אביב בדרישה לערוך רפורמה עמוקה באגף שיקום נכים במשרד הביטחון, על רקע מצוקתם של נכי צה"ל והתמודדותם עם הוועדות הרפואיות והבירוקרטיה הכבדה.

בהמשטרה עדכנו כי כביש 20 מחלף השלום נחסם לתנועה בשני הכיוונים בעקבות מחאה המתקיימת במקום. "שוטרי משטרת ישראל נמצאים במקום ומכוונים את התנועה. יש להפנות נהגים לדרכים חלופיות. (דרך כביש 5 וכביש 4)", נמסר.

עדכון: מדוברות המשטרה נמסר כי כביש 20 מחלף השלום לצפון נפתח לתנועה.

בין היתר, קראו המפגינים "בושה", והניפו שלטים עם הכיתובים "לא משאירים פצועים מאחור", "לוחמים ונכי צה"ל מופקרים בחסות משרד הביטחון", "חוב מוסרי של מדינת ישראל" ו-"דם נכי צה"ל אינו הפקר". המפגינים חסמו לרחובות סמוכים.

ארגון נכי צה"ל שיזם את המחאה טוען כי אגף שיקום הנכים של משרד הביטחון מתעמר בנכי צה"ל, מעניק להם טיפול לקוי וגוזל את זכויותיהם. לדברי בכירים בארגון, כבר שנים שמערכת הביטחון מטפלת בנכים בצורה לקויה, והם נאלצים להוכיח שאינם משקרים מול ועדות רפואיות – שלעיתים דורשות מסמכים מבתי ספר ומגופים נוספים, כדי ללמוד על עברם של הנכים ולנסות לקשור בין דרישותיהם לאירועי עבר.

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עידן קלימן, אמר כי "אגף שיקום נכים במשרד הביטחון נמצא בקריסה מוחלטת, תפקודית וערכית. כל ההסתכלות על צרכי הנכים ושיקומם נעשית החור של הגרוש, ונכי ונכות צה"ל סובלים מיחס ומטיפול שערורייתי. את התוצאות הקשות כולם רואים עכשיו. הגיע הזמן למהפכת עומק ולרפורמה מקיפה באגף שיקום נכים".

בעקבות מחאת הנכים הודיע הבוקר שר הביטחון גנץ שיגבש בימים הקרובים ביחד עם צוות הפעולה שורה ראשונה של החלטות מיידיות ליישום בשיקום נכי צה"ל ותוכנית לאומית לטיפול בנפגעי פוסט טראומה. גנץ פנה לראש הממשלה בדרישה לכנס ישיבת ממשלה שתדון בצעדים.

לפי הודעת לשכתו, גנץ מתכוון להביא לממשלה ולכנסת שורה של החלטות שמגבש צוות הפעולה במשרד הביטחון, אשר יוצגו בימים הקרובים ויקדמו שינויים משמעותיים בטיפול בנכי צה"ל, זאת בתיאום עם ארגון נכי צה"ל. בין השאר, בכוונת גנץ והצוות להביא לממשלה את עיקרי דו"ח בן ראובן הכולל גם צעדים שיפשטו את תהליכי ההכרה בנכי צה"ל, בדגש על לוחמים. עוד בכוונת גנץ להעלות החלטות הנוגעות לביטול מבחן ההכנסה תוך יישום הרפורמה בתגמולי המחיה לפי המודל שגובש בדו"ח עמינח, וכן לקדם את עיגון זכויות הנכים בחקיקה.

כמו כן, בכוונת גנץ לדרוש העברה מיידית של תקציב בסך 30 מיליון ₪ לטובת בתי הלוחם עליו סוכם כבר לפני חצי שנה, דבר שלא מומש עקב הבחירות והיעדר תקציב מדינה, וקידום תוכנית לאומית לנפגעי פוסט טראומה, שתצטרף לשורה של צעדים שכבר בוצעו במשרד בתחום זה, ובהם קידום הקמת מרכז לנפגעי פוסט טראומה.

גנץ כתב, כי: ״נכי צה"ל ומערכות הביטחון הקריבו את היקר מכל תחת שירות המדינה ואנו מחויבים להעניק להם את הטיפול הטוב ביותר. בנושא זה קיים קונצנזוס "מקיר לקיר" בממשלה ובכנסת, ולכן ניתן לקדם את הנושאים במיידי בהסכמה וללא תנאים תוך הקצאת המשאבים הנדרשים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בושה למדינה אנשים שנתנו את הדם שלהם בצבא, והמדינה לא מתייחסת אליהם, אחר כך שלא יגידו למה חרדים לא מתגייסים….

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture