צילום: דוברות הכנסת

ח"כ אבי מעוז בנאום בכורה: "זהותה היהודית של ישראל מאויימת ונמצאת בסכנה" • צפו

יו"ר מפלגת נעם נשא היום את נאום הבכורה במליאת הכנסת, בדבריו חשף כי לשם שמירת הזהות היהודית במדינה וחיזוקה, הוכנה תכנית פעולה להקמת רשות ממלכתית בשם "מגן העם והזהות היהודית של מדינתו". מעוז התריע בנאומו נגד התבוללות והמודרנה

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

בנאום הבכורה שנשא היום (רביעי) בכנסת ח"כ אבי מעוז יו"ר מפלגת נעם סקר את היסטוריית עם ישראל לאורך הדורות, עד להגשמת חלום חזרתו של עם ישראל לארצו. בהמשך תיאר את מטרות תנועת נעם, בניהן שמירה על זהותה היהודית של המדינה ומאבק בפוסט מודרנה המנסה להשתלט על התודעה הציבורית. מעוז הזכיר את תכנית "מגן העם" שמטרתה להגן על זהותה היהודית של מדינת ישראל.

ח"כ אבי מעוז פתח את נאומו באזכור היסטוריית עם ישראל לאורך הדורות, החל מאברהם אבינו, דרך בניית בתי המקדש והחרבתם ועד השואה והקמת מדינת ישראל. כמו כן התייחס מעוז למלחמת ששת הימים ולשחרור ירושלים, וכן לשחרור אסירי ציון מברית המועצות. "מה ייחד את כל חוליות השרשרת הזו, מאברהם אבינו ועד שיבת ציון הנוכחית? החלום. חלום כל הדורות להקים את הממלכה של העם היהודי בארצו. חלום המדינה היהודית בארץ ישראל. הם לא חלמו על 'מדינת כל אזרחיה' ולא על 'הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון'".

מעוז ציין את שתי מטרותיה של תנעת נעם "שהינן שני פנים לאותו מטבע". הראשונה היא מאמץ בלתי פוסק לשמירת הזהות היהודית של מדינת ישראל, בדגש על הניראות הציבורית. השניה היא מאבק חסר פשרות בפוסט מודרנה ובהנדסת התודעה המאיימות על החרות הלאומית ומנסות להשתלט על התודעה הציבורית.

מעוז הרחיב כי הפוסט מודרנה יוצרת מלחמה בלתי פוסקת בין חלקים שונים בחברה האנושית, במקום לעודד אנשים לקחת את גורלם בידם ולהתקדם בחייהם על ידי כשרונותיהם ומאמציהם. חלק מהותי של רוח הפוסט מודרנה מתמקד בשינוי השיח ובהנדסת תודעה המבקשים לפרק ולטשטש כל זהות ובד בבד להפוך כל דעה אחרת לבלתי לגיטימית.

בנאומו ציין מעוז דוגמאות לשינוי התודעתי, ביניהן הגדרת גירוש גוש קטיף כ"תכנית ההתנתקות", נאום "השבטים" של נשיא המדינה המטשטש את ייחודו של עם ישראל ומעודד התבוללות, הכנסת מושגי השיח החדש דרך האקדמיה, שטיפת מוח תודעתית של רוחו של צה"ל ומפקדיו על ידי מכונים ומרצים מחוץ לצה"ל, ועוד.

"במציאות זו זהותה היהודית של מדינת ישראל מאויימת ונמצאת בסכנה. וכך מונפת לה החרב מעל מעמד הרבנות הראשית, השבת במרחב הציבורי, מערכת הכשרות הממלכתית, הגיור הממלכתי ועוד". מעוז הדגיש בנאומו כי "עם ישראל יש רק אחד, שבטים בעם ישראל יש שנים עשר שבטי ישורון, יהדות יש רק אחת, ארץ ישראל יש רק אחת ומיועדת על ידי בורא עולם לעם אחד, לשון ושפה עברית יש רק אחת".

מעוז חשף כי לשם שמירת הזהות היהודית במדינה וחיזוקה, הוכנה תכנית פעולה להקמת רשות ממלכתית בשם "מגן העם והזהות היהודית של מדינתו". מעוז חזר ואמר כי נעם תפעל בנעם ובאהבה "נקודות המוצא שלנו הן האהבה והאמונה", האהבה לעם ישראל ולכל אחד ממנו והאמונה בבורא עולם.

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture