המחאת לשחרור נבלני: יותר מאלף מפגינים נעצרו עד כה; האו"ם: "הוא בסכנת חיים"

הפגנות ברוסיה, ארכיון.

המחאת לשחרור נבלני: יותר מאלף מפגינים נעצרו עד כה; האו"ם: "הוא בסכנת חיים"

תומכיו של איש האופוזיציה הרוסי יצאו היום להפגין בעשרות ערים ברוסיה במה שהם מכנים "המחאה הגדולה ואחת הארוכות שידעה רוסיה". המפגינים דורשים לשחרר אותו ולתת לו טיפול רפואי ראוי. מומחים מטעם האו"ם קראו לרוסיה לפנות את נבלני בדחיפות לטיפול בחו"ל

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

תומכיו של איש האופוזיציה הרוסי, אלכסיי נבלני, יצאו היום (רביעי) להפגין בעשרות ערים ברחבי רוסיה במחאה על מאסרו והתנאים הקשים שבהן הוא מוחזק. מארגני המחאה הבטיחו שהיא תהיה הגדולה ואחת הארוכות שידעה רוסיה.

בתוך כך, היום שבו נשא ולדימיר פוטין את נאום מצב האומה. פוטין לא הזכיר בנאומו את נבלני, יריבו הגדול ביותר ברוסיה. בגל המחאה הקודם שהתרחש לפני כארבעה חודשים עצרה משטרת רוסיה יותר מ-10,000 איש.

גם הפעם הזהיר הקרמלין את המפגינים שאין להם אישור לקיים את ההפגנות. לפי ארגון OVD-Info, שעוקב אחרי מחאת האופוזיציה, המשטרה עצרה עד כה יותר מ-1,000 מפגינים ברחבי המדינה. מקורבי נבלני פרסמו היום סרטונים של מפגינים בכיכרות ערים גדולות ברוסיה, שקוראים בגנותו של הנשיא פוטין. הם קראו בין השאר "פוטין רוצח" ו"להפיל את הצאר".

מומחים לזכויות אדם מטעם האו"ם קראו הערב לרוסיה לאפשר לנבלני לקבל טיפול רפואי בחו"ל, ואמרו שהם מאמינים שחייו בסכנה. בהצהרת המומחים הם אמרו שנבלני מוחזק בתנאים קשים במושבת העונשין, ונשללת ממנו הזכות לקבל טיפול רפואי הולם. "אנחנו קוראים לרשויות ברוסיה להבטיח שלנבלני תהיה גישה לרופאים שלו, ולאפשר לו להתפנות לטיפול רפואי דחוף בחו"ל – כפי שעשו באוגוסט 2020", אמרו. לטענת המומחים, תנאי המאסר של נבלני שקולים לעינויים.

נבלני שובת רעב מתחילת החודש במחאה על סירוב רשויות הכלא לאפשר לרופאיו לבקר אותו. ביום שני השבוע הודיע שירות בתי הסוהר ברוסיה כי נבלני הועבר מהכלא לבית החולים. בני בריתו של מנהיג האופוזיציה הרוסי שנכלא חוששים מבשורות רעות בנוגע למצבו הבריאותי. תומכיו הודיעו על תכניתם ליום רביעי הקרוב, במה שהם מקווים שיהיו "המחאות הגדולות ביותר בהיסטוריה הרוסית".

רופאו של איש האופוזיציה הרוסי הכלוא במושבת עונשין ברוסיה אמר לאחרונה כי תוצאות הבדיקות של נבלני, שאותן קיבל ממשפחתו, הראו כי מצבו הבריאותי מידרדר במהירות וכי הוא "עלול למות בכל רגע".

כאמור, נבלני נמצא בשבוע השלישי לשביתת הרעב שלו בכלא, בדרישה לקבל גישה רפואית הולמת לכאבים שמהם הוא סובל בגבו וברגליו. רופאו האישי, ירולסב אשיחים, אמר כי בדיקות שקיבל ממשפחתו של נבלני הראו זינוק חד ברמות האשלגן בדמו, שעלולות לגרום לדום לב, בנוסף לנזק כבד לכליות.

בשבוע שעבר דיווחו מקורביו של נבלני כי הוא השיל קילוגרמים רבים ממשקלו מאז שהחל את עונש המאסר. מקורביו טוענים כי "בגלל חומרת שביתת הרעב, הממשל מאיים מדי יום להתחיל בהזנה בכפייה".

עורכי דינו, שביקרו אותו במושבת העונשין בעיירה פוקרוב, אמרו שהוא גם מאבד את התחושה בידיים. הם דרשו לאשפז אותו בבית חולים, ולא לטפל בו במרפאת הכלא. הקרמלין אמר שנבלני אינו זכאי לטיפול מיוחד.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture