Yonatan Sindel/Flash90

ביוזמת שר הפנים אריה דרעי: החלה פעימה שנייה של פרויקט חלוקת כרטיסי המזון

שר הפנים דרעי חתם על הארכת המועד להגשת הבקשות הידניות לזכאות עד ל-16.5.21. עד כה, כ-95% ממשקי הבית הזכאים שנתוניהם תקינים כבר קיבלו את הכרטיסים במסגרת פעימה א' ופעימה ב' כבר יצאה לדרך. השר דרעי: "נמשיך לסייע לכל אלה שזקוקים לעזרה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

משרד הפנים, בשיתוף הרשויות המקומיות, ממשיך להוביל את תכנית הסיוע לאוכלוסיות המוחלשות באמצעות חלוקת כרטיסים נטענים לרכישת מזון ומוצרים חיוניים. מתוך כ- 290 אלף משקי הבית הזכאים לכרטיסים בפעימה א', המהווים למעלה ממיליון נפשות ב-254 רשויות מקומיות, נמסרו הכרטיסים לכ-230,000 משקי בית. כ-165,000 כרטיסים חולקו באזור של אשל ירושלים וכ-125,000 חולקו באזור של פתחון לב. מתוך משקי הבית שכבר קיבלו את הכרטיסים, כ-95% שפעלו את הכרטיס בסכום כולל של כ-150 מלש"ח (בפעימה א' בלבד) ועד היום מימשו ורכשו הזכאים מזון ומוצרים חיוניים בסכום של כ-100 מלש"ח. כאמור, פעימה ב' החלה אמש ובמשרד הפנים מעריכים כי פעימה ג' תוכל לצאת לדרך החל מאמצע חודש מאי.

כך למשל, באשדוד נמסרו כ-96% מתוך 12,441 הכרטיסים המיועדים למשקי הבית הזכאים בעיר ומהם שופעלו כ-92%. בתל אביב נמסרו 5,322 כרטיסים מתוך 7,070 כרטיסים שמיועדים ל-6,762 משקי בית שהצליחו ליצור עמם קשר. בבאר שבע נמסרו הכרטיסים ל- 88% מתוך משקי הבית הזכאים ולמעלה מ-96% מהכרטיסים כבר שופעלו. בירושלים נמסרו כ-75% מתוך 47,845 כרטיסי המזון המיועדים לזכאים ומהם שופעלו כ-91% מהכרטיסים. בחיפה נמסרו 8,175 כרטיסים מתוך 11,366 משקי בית שנמצאו תקינים ומהם שופעלו כ-84% וכ-48% מהם מומשו בפועל. 

בין הרשויות שבהן נמסרו למעלה מ-90% מכרטיסי המזון לזכאים בפעימה א', ניתן למצוא את בית שמש, בית"ר עלית, אבו גוש, כסייפה, גבעת זאב, גדרה, כפר קאסם, לקיה, מודיעין עלית, מעלה אדומים, נתיבות, ערד, ערערה בנגב, ראשל"צ, רמלה, שגב שלום, תל שבע, אבו סנאן, אום אל פחם, אור יהודה ועוד. יודגש כי הפערים בין מספר הזכאים לנתוני המסירה בפועל נובע משלל סיבות ובהן היעדר פרטי התקשרות, כתובות לא נכונות שנמסרו על ידי הרשות המקומית, זכאים שנפטרו ועוד.

כזכור, באמות המידה שעליהן חתם שר הפנים, נקבע כי הסיוע יוקצה למקבלי הנחה בארנונה לפי מבחן הכנסה בשיעור של מעל 70% ולאזרחים ותיקים המקבלים גמלת הבטחת הכנסה, בכפוף לנתונים הקיימים במחלקות הגביה ברשויות המקומיות. כל אלה, זכאים לכרטיסי המזון ללא צורך בהגשת בקשה והם יגיעו לבתיהם באמצעות שליח. 

בנוסף, כל מי שאינו רשום במחלקות הגביה של הרשויות אך היה עומד בתנאים אלה אילו היה מחזיק בנכס לעניין תשלום ארנונה, רשאי להגיש בקשה לרשות המקומית לקבלת הכרטיסים וזו תיבחן ע"י הרשויות ובפיקוח משרד הפנים. מי שיימצא זכאי בכפוף למבחן ההכנסה שנקבע, יקבל את הכרטיסים רטרואקטיבית במקרה שיאחר את מועד חלוקתם ובלבד שבקשתו תוגש לא יאוחר מיום 16/05/21.

לכן במשרד הפנים קוראים לתושבים להזדרז ולהגיש את הבקשות. עוד הוסיפו כי על הזכאים לוודא, בטרם שימוש בכרטיס, שאכן כרטיסם שופעל והדגישו כי מדובר בכרטיסים נטענים שעם גמר השימוש בהם, ובהינתן זכאות, יוטענו בסכום נוסף לרכישת מזון. לכן קיימת חשיבות לשמירה על הכרטיס לטובת שימוש בפעימות הבאות. במשרד הפנים הדגישו גם, כי הם מודעים לבעיית העומס על מוקדי הטלפונים של העמותות ופנו אליהן בדרישה להוסיף כוח אדם בהתאם לצורך. 

שר הפנים אריה דרעי אמר: "אני שמח וגאה להוביל את הפרויקט החשוב הזה. המאמצים הכבירים שהושקעו מצד כל הגורמים נושאים פרי בשטח. אני מודה לראשי הרשויות המקומיות ועובדיהן, שפועלים במרץ ובשליחות למען התושבים הזכאים. הפגיעה מהקורונה הכלכלית חייבה אותנו לפעול למען אותן משפחות שנפגעו קשה ביותר וחלקן הגיעו לחרפת רעב. לכן התעקשתי על מתן סיוע לזכאים לצורך רכישת מוצרים חיוניים בכבוד. נמשיך לסייע לכל אלה שזקוקים לעזרה וקולם לא נשמע".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture