David Cohen/Flash90

"שכבו לי גופות על הרגליים, ניסיתי לקרוא לעזרה": עדויות הניצולים מהאסון

עדי ראייה ואנשי כוחות ההצלה שהיו במקום מסרו עדויות קשות, ותיארו מחזות שלא ישכחו: "המעבר זרם אבל פתאום הכול הפסיק, נעצר. כולם היו דחוסים אחד על השני ולא הבינו למה. הרמתי את הראש וראיתי שוטרים חוסמים את המעבר. צעקנו להם שאנשים מתים שם"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

פורסם ב6:37, עודכן בשעה 9:00

אסון מירון: לפחות 40 נהרגו הלילה (בין חמישי לשישי) בטרגדיה קשה ששנים לא נראתה כמותה בארץ. עשרות נוספים נפצעו ולפי מנכ"ל מד"א צוותי הארגון טיפלו בלא פחות מ-150 פצועים. זאת בעקבות דוחק כבד שנוצר באחד מאתרי ההדלקה בהילולת רבי שמעון בר יוחאי בהר מירון במירון.

מעדויות של אלו שנכחו באזור האסון עולה כי חלק מהחוגגים החליקו במדרגות במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון", נפלו אחד על השני ומחצו את הנפגעים הרבים שנחסמו על ידי שוטרים שככל הנראה לא הבינו את גודל האסון שמתרחש מאחורה. עדי ראייה ואנשי כוחות ההצלה שהיו במקום מסרו עדויות קשות, ותיארו מחזות שלא ישכחו.

אחד מהעולים שעמד סמוך למקום האסון, סיפר על השתלשלות האירועים: "המעבר זרם אבל פתאום הכול הפסיק, נעצר. כולם היו דחוסים אחד על השני ולא הבינו למה. הרמתי את הראש וראיתי שוטרים חוסמים את המעבר. צעקנו להם שאנשים מתים שם".

"אנשים איבדו את הצבע בפנים", המשיך זוהר בשיחה עם 'חדשות 12'. "אחר כך שכבו לי גופות על הרגליים. ניסיתי לקרוא לעזרה, ולאט לאט הגיעו כוחות הצלה. היו אנשים שאפילו לא ניסו להחיות. על הרגליים שלי נשכבו אנשים, צעקו 'עזור לי'".

עד ראייה נוסף תיאר דברים דומים: "הייתי מתחת לטריבונה, ובאתי לעלות לכיוון כל הבלאגן שם. התחלתי לעלות ושמעתי חבטות על הגג, בום בום. שמעתי צרחות של אנשים: 'לברוח, אנשים מתים'. אנשים נפלו מגובה ומחצו אחד את השני, רמסו אחד את השני. אתה רואה פשוט אנשים נופלים. אני לא אשכח את הבומים האלה. אנשים עפו לכל כיוון".

עד ראיה נוסף תיאר את המקום "כמו אזור מלחמה. ממש כאילו היה כאן קרב. שמענו את הכרוז קורא לפנות את ההר – חשבנו שזה חפץ חשוד, לא הבנו מה קרה פה. זה פשוט נורא. צריך לעשות בדק בית לכל מה שקרה כאן".

מתנדב בזק"א שהשתתף בפינוי ובזיהוי הקורבנות אמר בכאב ש"אנשים היו צמאים למירון, באו לשמוח וחזרו בשקיות. זה לא נתפס‎". הוא הוסיף: "זו זירה קשה. אני מתנדב 23 שנה – אירוע כזה לא היה. כאוס. התוצאה קשה מנשוא, אלו מספרים שאנחנו לא יודעים להגיד אותם. אף אחד לא חלם שהערב יסתיים ככה".

פרמדיק מד"א עמרי הוכמן, שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים, תיאר גם כן על מראות קשים: "הגענו למקום כשהייתה המולה גדולה ועשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. הם שכבו סמוך לטריבונה ועל המדרון ועשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות".

הוכמן סיפר כי בהמשך "הכוחות הגדולים של ההר התחילו בטיפול רפואי ובביצוע פעולות החייאה, ובעזרת אלונקות חילצנו את הפצועים למרפאות מד"א על ההר, ומשם המשכנו את הטיפול באמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ ומסוקים לבתי החולים בצפון הארץ ובירושלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל האסון הוא בהתנהלות המשטרה שממשיכה ברגעים אלו לא להתנהל נכון יש לי 3 ילדים שמחכים עם אלפי אנשים מאתמול בלילה לאוטובוסים לטבריה אבל המשטרה מונעת מהאוטובוסים לעלות

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture