Yonatan Sindel/Flash90

השר לביטחון פנים: "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה"

"הייתי במירון בלילה. חזרתי לשם בבוקר. וההבדל – לילה ויום. בלילה – שמחה, וריקוד, ושירה, ותפילה, והודיה. ביום – משאיות עמוסות במתים, דמעות, סבל ועצב בל יתואר", מתאר אמיר אוחנה את האירועים הקשים, ומעניק גיבוי מוחלט למפקד מחוז הצפון שהיה אחראי על האירוע

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה כתב הערב (מוצאי שבת) כי הוא אחראי לאסון בהר מירון, אך הדבר אינו אומר כי הוא אשם. "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אתייצב גם אתייצב בפני המצלמות. אתייצב ואקח אחריות. כן, אני אחראי לכל דבר הקשור בגופים שתחת אחריותי".

"הייתי במירון בלילה. חזרתי לשם בבוקר. וההבדל – לילה ויום. בלילה – שמחה, וריקוד, ושירה, ותפילה, והודיה. ביום – משאיות עמוסות במתים, דמעות, סבל ועצב בל יתואר".

אוחנה מוסיף, "ביקרתי את הפצועים, שוחחתי איתם. כולם מספרים בגרסאות שונות את אותו הסיפור – הגיעו להדלקה של תולדות אהרון, היה שם צפוף אז החליטו ללכת לכיוון תולדות אברהם יצחק – נכנסו למסדרון ויחד איתם מאות אנשים. נסחפו כמו שנסחפים בשיטפון. והמסדרון בשיפוע יורד, ללא מדרגות בתחילה. הרצפה היתה רטובה. מישהו שפך מים. הראשונים החליקו, מעדו ונפלו – וכך גם אלה שמאחוריהם ואת הסחף לא ניתן היה לעצור. בתוך זמן קצר נערמו אלה על אלה, נמחצים ונחנקים".

"פגשתי את האבא שמיד עם הגעת כוחות המשטרה וההצלה מסר את הילד לשוטר שיחלץ אותו. עם מותו שלו כבר השלים. ולאחר שחולץ והגיע לביה"ח, עוד לא ידע היכן ילדו השני שהיה איתו. עדיין היה נעדר כשפגשתי אותו. עוד היינו מלאי תקווה למצוא אותו בריא ושלם. בהמשך היום, נודע כי הבן בין הנספים. ופגשתי את החסיד הצעיר שהרגיש את ידו של השוטר מושכת אותו החוצה ומחלצת אותו מהחנק, כמו יד האלוקים. מצילה את נפשו. ושמעתי עוד סיפורים, והגרון משתנק".

"ולאחר מכן, ועד כניסת השבת, החלו לזרום הטלפונים בנושא המשפחות שנמצאות במכון לרפואה משפטית. פעלנו כדי שהמשטרה יחד עם גורמי המכון יעשו את המירב להקל על המשפחות ולזרז את התהליך כדי שיוכלו לטמון את יקיריהם לפני כניסת השבת. הגורמים פעלו במהירות שיא, אך נותרו עדיין באבו כביר רבים שלא זוהו".

כותב השר האחראי, "לגבי המשטרה: כל שרשרת הפיקוד עשתה את תפקידה. מפקד המחוז – ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת. מדובר בקצין יסודי, חרוץ ואני גאה בו מאוד. כולנו צריכים להיות. פיקד על הכוחות במקום בצורה מופתית, לפני – תוך כדי – ואחרי האסון. פינוי הפצועים נעשה במהירות שיא בזכות התרגולות שביצע, וכל הגורמים מכירים בכך. גם הפצועים".

"המפכ"ל – רנ"צ קובי שבתאי, שאני בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת (לשמחתי, איננו). מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור. אני יודע שהוא יצליח כי אני רואה את הדברים שבדרך".

"והשוטרות והשוטרים – שתפקדו נוכח המראות האיומים והקשים באופן הכי מופתי, מהיר ויעיל, הצילו, חילצו, ובוודאות מנעו אובדן חיים גדול אף יותר. ואני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני רוצה לעשות זאת".

מבהיר אוחנה, "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה. ההילולה השנה התקיימה כבכל שנה, מזה מאות בשנים, עוד לפני שקמה מדינת ישראל. בעת האסון – היו על ההר פחות שוהים מאשר בשנים רגילות. הרבה פחות. האסון הזה קרה השנה, אבל יכול היה לקרות בכל שנה אחרת".

"מחר יצויין יום אבל לאומי. הדגלים יורדו לחצי התורן. נרכין את ראשינו בכאב בפני המשפחות. נחבק אותן. ויחד עם כל הגורמים, במשטרה ומחוצה לה, כי זה הרבה מעבר למשטרה, נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יישנה בישראל".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
5 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למה לא מביאים פא את הסירטון איך שהשוטרים סגרו את המקום ונחנקו למוות בכל הר מירון אנשים נופלים ומרימים אותם השאלה מי עשה שיהיה עומס מטורף
וחוץ מזה שמי שראה מבחוץ יכול לראות יותר טוב אם זה קרה ממים או לא הסיפור היה שהמחסום נפרץ ואז אנשים נפלו במדרגות ונפלו אחד על השני קל לספר שהיה שם מים בו בזמן שאנשים מעידים על אנשים שהפרצוף שלהם נהיה כחול בעמידה
ואיזה מכבסת מילים זאת אני אחראי ולא אשם אבקש אם יתחילו Jdn להפסיק להיות פוליטי ולהביא את הסירטונים על המחסומים
תודה

הדרך היחידה לדעת מה קרה זה שיביאו את המצלמות
צריך להראות מה השוטרים עשו?
צריך לשמוע את ההקלטות וההוראות שקיבלו השוטרים?
צריך להבין למה השוטרים לא הפעילו שיקול דעת?
יש הרבה שאלות
אבל בסוף התשובות לא יחזירו את המצב לאחור
וזה הכאב
האלמנות היתומים אנחנו בגלות גלות גלות
צריך לקרוע את השמים ולצעוק להשי"ת
אין לנו על מי להישען
בטח לא על המשטרה שמי שחוקר את המשטרה
זה המשטרה בעצמה
זה בדיחה עצובה במקרה הטוב

אני חושבת שהיו פה המון מחדלים קשים הרבה סרטונים קשים שמראים איך השוטרים לא קלטו מה קורה שם וחסמו את היציאה נעלמו

אני חושבת שהיו פה המון מחדלים קשים הרבה סרטונים קשים שמראים איך השוטרים לא קלטו מה קורה שם וחסמו את היציאה נעלמו

מעדויות של מאות אנשים עולה שהמשטרה התנהגה לציבור במירון כאל בהמות והתיזה גז פלפל לכל מקום ובמיוחד לפני האירוע הטראגי , אוחנה האלים אשר הביא שפה אלימה למשטרה , ואריה דרעי שמנע את הקמת ועדת החקירה לאלימות המשטרה בקורונה, שותפים לרצח

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture