מארק ניימן/ לע"מ

נשיא המדינה באבו כביר: "קשה לתפוס את כאבן של המשפחות"

"קשה לתפוס את כאבן של המשפחות שנכנסו אל השבת בלי שידעו מה עלה בגורלם של יקיריהם ויצאו מהשבת אל בתי העלמין - אני אתכן בכאבכן, כל העם בישראל אתכן בכאבכן", אמר הנשיא רובי ריבלין למשפחות המתאבלות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ביקר היום (ראשון) במכון לרפואה משפטית באבו כביר והודה לצוותים על עבודתם לילות כימים בזיהוי קורבנות האסון בהר מירון. את הביקור ליוו ד"ר חן קוגל מנהל המכון, ד"ר נורית בובליל מנהלת המעבדות, ד"ר ריקרדו נחמן מנהל היחידה הקלינית ויעל דורון העובדת הסוציאלית של המכון.

במדינת ישראל מתקיים היחס המצומצם ביותר בין מספר האזרחים למספר הרופאים המשפטיים העומדים לרשות הציבור במקרה אסון והמכון מספק גם את התמיכה הנדרשת לצה"ל בנושא. על פי הנתונים, נדרשים למדינת ישראל פי שבעה רופאים משפטיים מהקיים על מנת להיות מוכנים למקרה אסון רב נפגעים כמו זה שהתרחש בסוף השבוע, על מנת לעמוד בשורה אחת עם העולם המערבי.

מנהל המכון הדגיש כי אמש הגיעו במכון לקצה גבול הספיקה של היכולות וכי יש צורך ממשי בהרחבת הצוותים המטפלים בנושא. הנשיא שמע מעובדי המכון על מאמציהם בימים האחרונים לזיהוי הקורבנות, הסיוע בהבאתם למנוחות ללא שיהוי, והתמיכה המתמשכת במשפחות ההרוגים החל מיום שישי ועד לסיום ההליך.

יעל דורון, העובדת הסוציאלית של המכון, סיפרה כי הצוות, המתוגבר בעו"סים של עיריית תל אביב, נערך לקליטת משפחות החל מיום שישי ב-06:00 בבוקר וכי לקראת 12:00 בצהריים החלו המנוחים להגיע. מאותו הרגע נצמדה אל כל משפחה עובדת סוציאלית אשר ליוותה את המשפחות עד ליציאת אהוביהם לקבורה.

"יקירי, אלה ימים קשים מאוד. דווקא בהילולה שמבקשת לציין את סיום מנהגי האבלות של ספירת העומר, ולפי המסורת, את קצה המגפה שהרגה ברבבות מתלמידי רבי עקיבא, אירע לנו אסון נורא כזה. הדעת מתקשה לתפוס את ממדי האסון, את אובדן חייהם של ילדים, נערים, חתנים ואבות, שהלכו לעולמם במיתה אכזרית כל כך,״ אמר הנשיא.

בפניה אל המשפחות שאיבדו את יקיריהן אמר הנשיא: "קשה לתפוס את כאבן של המשפחות שנכנסו אל השבת בלי שידעו מה עלה בגורלם של יקיריהם ויצאו מהשבת אל בתי העלמין. מכאן, אני מבקש לפנות אל המשפחות ולומר שאני אתכן בכאבכן, כל העם בישראל אתכן בכאבכן".

הנשיא הודה לעשרות עובדי המכון שעמלו מיום שישי לילות כימים, בכדי להשלים את זיהוי הקרבנות ולאפשר את הבאתם למנוחות ואמר: "אני יודע שהיממות האחרונות דרשו מכם כוחות נפש עזים. לא רק בגלל הלחץ ואי הוודאות שהיו כרוכים בעבודת זיהוי הנפטרים, אלא גם בגלל טיבה המייסר והמכאיב של עבודת הקודש שלכם. אתם הבנתם את גודל השעה, הבנתם את הרגישות העצומה שכרוכה באירוע האסוני הזה ואת הבעייתיות שכרוכה בהלנת המת. בזכות המסירות והנחישות הרבה שלכם, הצלחתם לסיים את המלאכה בצורה המקצועית, המהירה והיעילה ביותר, ובכך אפשרתם למשפחות להביא את יקיריהם למנוחת עולמים בצורה מכבדת ובהתאם להשקפת עולמם".

"אני קורא למנהלי המכון, ולכלל אירגוני ההצלה והחירום שהיו שותפים להתמודדות עם האסון הנורא, הקדישו זמן ומשאבים כדי לאפשר גם לעובדות ולעובדים לנשום, לעבד את החוויה הטראומטית המטלטלת הזו, בטרם תמשיכו הלאה. מכאן, אני מבקש לשאת תפילה לרפואתם השלמה והמהירה של כל הפצועים. תהא נשמתם של הנפטרים באסון המירון צרורה בצרור החיים, ותהא מנוחתם עדן," חתם.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture