Yonatan Sindel/Flash90

גפני זועם על הפרשנים – ומזכיר: כבר בשנת 2008 דרשתי ועדת חקירה

"התחלתי לשמוע פרשנים מכוח עצמם שחרדים לא אכפת להם מהמדינה ושהכל התנהל כפי שהתנהל, ומשלימים עם זה כגזרה משמיים ולא אכפת להם. אני רתחתי מזעם ששמעתי את הדבר הזה", אמר גפני בפתח ישיבת וועדת הכספים של הכנסת

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"

בפתח ישיבת ועדת הכספים של הכנסת היום (שני), התייחס היו"ר, ח"כ משה גפני לאסון מירון. "אנחנו חווינו חוויה נוראה בסוף השבוע במירון, טרגדיה שלא חושב שהייתה כמותה מאז קום המדינה במישור האזרחי, 45 הרוגים, כ"כ הרבה נפגעים. משפחות. אבות וסבים שמתפללים איתי כל יום בבוקר שאיבדו נכדים וילדים, זה משהו שלא נתפס".

"זה דבר שאי אפשר לתאר אותו, במסה כזאת, עם כ"כ הרבה פצועים ונפגעים זה היה דבר שאי אפשר לתאר אותו, ואני מבקש להשתתף בצערן של המשפחות כמה שאפשר לנחם בעניין הזה. אני מבקש לשלוח איחולי החלמה לפצועים".

גפני הוסיף, "אני מבקש לציין דבר נוסף, אני שנים רבות כאן, ההזדהות של הציבור בכלל, החברה בישראל בכלל, גם יהודים וערבים והחברה בכלל, הביעה הזדהות ראויה לציון עם המשפחות, עם ההרוגים והפצועים, התרמות הדם בכיכר רבין ומקומות אחרים ראויים לציון. צריך לדבר על העניין הזה ונקווה שההזדהות הזו תמשך בכל הימים".

בהמשך תקף את התקשורת. "התחלתי לשמוע פרשנים מכוח עצמם שחרדים לא אכפת להם מהמדינה ושהכל התנהל כפי שהתנהל, ומשלימים עם זה כגזרה משמיים ולא אכפת להם. אני רתחתי מזעם ששמעתי את הדבר הזה וביקשתי להוציא את הפרוטוקולים, גם בוועדה לביקורת המדינה וגם בוועדת הפנים שהייתי יו"ר, גם בוועדה הזו וגם במליאת הכנסת העלתי את העניין הזה פעם אחר פעם".

"ביקשתי להציג הצעה בפניכם ישיבה אחת מיני רבים: ביוני 2008 בהצעה במליאה אני מבקש להקים ועדת חקירה פרלמנטרית על הנושא של מירון, אני מקריא שם מכתב בשם אדם שמציין כי אינו דתי וראה אותי עושה חלקה לנכד שלי ביום רגיל שאינו ל"ג בעומר, הוא במכתב כי הוא היה מזועזע מביקור במקום וממצבו, וכי מעולם לא פגש מצב כה מביש. ואני אומר שם בישיבה ב-2008 כי יש כשל מערכתי, אין לי האשמה כלפי ממשלה כזו או אחרת, כך התייחסו למירון כל הזמן, אני אומר שאם חס וחלילה יהיה אסון במקום הזה, הוא יהיה אסון גדול מנשוא, ביקשתי הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית בישיבה הזו לגבי מעורבות המדינה על רשויותיה, ואז זה עובר להצבעה, כולם בעד, לאחר מכן הכנסת יצאה לפגרה, אולמרט התפטר, ויצאו לבחירות. הנושא התמסמס כי הכנסת לא המשיכה, נבחרתי ליו"ר ועדת הכספים וקיימנו על כך דיון בוועדה שוב, לבוא עכשיו ולומר שהחרדים רוצים שהכל יתנהל ככה".

"המצב מביא לידי ביטוי שמדינת ישראל על כל רשויותיה הזניחה את המקום הזה, מיליון – מיליון וחצי תיירים בשנה. המקום צריך להשתנות, אתה מרגיש את עצמך בהרי ההימליה, בכביש מפותל, שאני לא רוצה לחשוב איך מפנים אנשים ומגיעים כוחות הצלה, בכל הארץ אנחנו רואים התרחבות של הכבישים, פה נוסעים מיליון וחצי איש על הכביש והוא נשאר כפי שהיה. המדינה צריכה לקחת אחריות על המקום הזה".

הכתבות המעניינות ביותר

דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture