דיון אבל בכנסת: "חובתנו לבדוק כל היבט של האסון בהר מירון, בהווה ובעבר"

מליאת הכנסת מקיימת היום דיון אבל לאחר אסון ההילולה במירון בו נהרגו 45 בני אדם כתוצאה מדוחק במעבר יציאה צר במקום. הדיון נערך בהשתתפות ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ ובו ינאמו מרבית חברי הכנסת, כולל מהמפלגות החרדיות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

מליאת הכנסת עורכת כעת (שני) ישיבת אבל מיוחדת במתכונת של דיון אישי, במהלכה ישאו דברים מרבית חברי הכנסת, בהם ראש הממשלה, ראשי הסיעות וחברי הכנסת החרדיים, שרובם טרם הגיבו עד לשעה זו.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין פתח במליאת הכנסת את ישיבת האבל המיוחדת שיזם בעקבות האסון במירון בדקת דומייה ולאחריה נשא דברים. היו"ר לוין ביקש לשלוח בשם הכנסת כולה תנחומים למשפחות ההרוגים, ותפילה לרפואתם השלמה והמהירה של כל הפצועים.

לוין התייחס בצורך בהפקת לקחים לעתיד ואמר: "האסון הנורא מחייב אותנו להבטיח שיעשו כל ההסדרים הדרושים, על מנת שאסון דומה לא יתרחש עוד לעולם. גם בשנים הבאות, ציבור עצום יבקש להגיע למירון ולקיים את ההילולה. עלינו לעשות הכל כדי שמסורת חשובה ומיוחדת זו תימשך. עלינו לוודא שביטחונם ושלומם של משתתפי ההילולה יובטחו".

"ראוי כי נקפיד על כך כי הנושא כולו יטופל בראש ובראשונה תוך עמידה על כבודם של נפגעי האסון. אך לכך עוד יהיה זמן. עד אז עלינו לנהוג באיפוק, חרף הקושי הגדול. זו העת להתייחד עם זכר ההרוגים ולחזק את משפחותיהם בכאבן הגדול. זו העת לשאת תפילה להחלמתם של הפצועים. מי ייתן ולא נדע עוד אסונות כאלה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר, "ממש כפי שכתוב בספר איכה: "שבת מְשׂוֹשׂ לִבֵּנוּ, נֶהְפַּךְ לְאֵבֶל מְחוֹלֵנוּ". התמונות הנוראות מן האסון במירון פלשו לכל בית, החרידו כל אדם, סדקו כל לב – ואין מנחם. כולנו יחד מבכים את המכה העצומה: 45 עולמות מלאים אבדו לבלי שוב".

"חובתנו היסודית היא לבדוק כל היבט של אסון מירון. בתום ימי האבל נבחן בצורה סדורה, מעמיקה ואחראית, את כלל הנושאים שקשורים בהתכנסות בהר, בהווה ובעבר: את ההגעה, את האבטחה, את הכניסה, את היציאה, את פריסת הזמן והכוחות, ומעל לכל את השינויים ההנדסיים הנדרשים באתר, ואת נושא ההפקעה, הניהול והאחריות. נפיק את מלוא הלקחים לעתיד, כדי שאסון כזה לא יחזור על עצמו".

"אני רוצה להוסיף שכולנו צריכים להכיר תודה לכוחות החילוץ והצלה. הייתי במקום, אתה יכול לראות שם מה הם היו צריכים לעשות, על איזה מכשולים הם התגברו – ממש מעשה של תושייה. דבקות במשימה, לחלץ אנשים מתוך המוות, ממש מתוך המוות. לכן אתם ראויים לתודתנו, גורמי הביטחון, המשטרה, מד"א, איחוד הצלה, צוותי הרפואה, ולהרבה אזרחים מן השורה, שגם ראויים לתודה, שפעלו במהירות להגיש עזרה לנפגעים. לולא הם, האסון יכול היה חמור הרבה יותר. תודתנו נתונה להם, ואני מוסיף – גם לזק"א שפעלו בפעולה הקדושה של זיהוי הקורבנות".

שר הביטחון בני גנץ אמר בנאומו, "עלינו לגייס את הסולידריות כדי לתקן. בכוחנו להציל חיים. זוהי משמעותה של אחריות, זוהי משמעותה של מנהיגות. חקירה, אין תפקידה רק למצוא אשמים, אלא חובה לממש את המחויבות שלנו עבור הקורבנות ולוודא שמותם לא יהיה לשווא. חובתנו להפוך את האסון הלאומי- מנקודת שבר, לנקודת שינוי".

"מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להתפרק לאוטונומיות, שבהן איש הישר בעיניו יעשה. אמונתם ומנהגיהם בבטחה, תחת חסותה של המדינה. לכן, בימים האלו, לא ביקורת דרושה לנו – אלא הפקת לקחים. לא הלקאה עצמית – אלא חיבוק לאומי ואישי, והסתכלות קדימה. חובתנו לתקן, זהו הצו שהותירו לנו ההרוגים באסון. זו חובתנו כלפי כל אזרחי ישראל שאבלים. נעשה זאת ביראת כבוד, ובחרדת קודש לזכרם של נופלים".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture