הקלטות שקד חושפות את המהלך של ימינה:

Yossi Zeliger/Flash90

"בגלל שיש ממשלה חלופית הוא נותן רוטציה": הקלטות שקד חושפות את המהלך

בהקלטות של בכירת ימינה נשמעת שקד מדברת על ניסיונות השכנוע שלה להקים ממשלת ימין ועל המו"מ עם לפיד וחושפת את המתווה לממשלת רוטציה בימין - שנה וחצי לבנט, שנתיים וחצי לנתניהו • על סער: "אמרתי לו: מה אתה צריך ממשלה מופרכת?"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

שעות לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו הציע פומבית ליו"ר ימינה נפתלי בנט לכהן ראשון כראש הממשלה ברוטציה, מתפרסמים הערב (שני) הקלטות של שותפתו הפוליטית של בנט והדמות המרכזית בימינה, איילת שקד, כשהיא מותחת ביקורת חריפה על ראש הממשלה.

שקד נתפסת כמתנגדת העיקרית להקמת ממשלה עם המרכז-שמאל, נשמעת בהקלטות שחשף עמית סגל ב'חדשות 12' מדברת על השיחות עם נתניהו, סער ולפיד ומה היא חושבת על הקמת ממשלת רוטציה של בנט ולפיד, וגם מביעה חוות דעת נוקבת על בני הזוג נתניהו.

על הטלת המנדט על נפתלי בנט אמרה: "אם המנדט יהיה בידיים של בנט, ובנט יגיד לו, נצא בפומבי וגם אני, בנט הוא ראש הממשלה, אין סיבה לשבור את הימין, אתה מחויב לערכי הימין… נעשה קמפיין… בנט ראשון ברוטציה לשנה וחצי, נניח, ואחר כך ביבי עוד שנתיים וחצי, זה הכי טוב לכולם. אם נפתלי יקבל את המנדט מהימין, הוא לא ילך עם השמאל כשהמנדט אצלו ביד מהימין. זה לא יקרה".

על בצלאל סמוטריץ' אמרה שקד: "יש קידוש השם, ויש חילול השם. והבנתי… מאוד גמישים הרבנים. אתם יודעים… סמוטריץ' הוא הכי לא שומע לרבנים. אני ונפתלי הרבה יותר מקשיבים לרבנים. הוא מחשיב את עצמו כל הזמן שהוא מקשיב לרבנים, למרות שאנחנו יודעים שזה לא נכון"

על המגעים לממשלת שינוי אמרה: "אנחנו באמת מנסים להימנע מזה. אבל אם לא היינו מתקדמים בערוץ הזה, אז נתניהו לא היה מוותר, אתה מבין? אם נתניהו לא היה יודע שיש לנו ממשלה בצד השני, אז הוא לא היה עושה את הוויתור. הוא היה הולך לבחירות חמישיות".

"הוא רואה את המציאות, ובגלל שיש לבנט ממשלה חלופית, אז הוא היה מוכן לתת לו שנה וחצי. אחרת זה לא היה קורה. אחרת זה בחיים לא היה קורה. בחיים לא היה קורה! הוא היה לוקח אותנו לעוד בחירות. פה המהלך של בנט היה הצלה; אנחנו משלמים על זה מחיר כבד בבייס שלנו, אבל אני מקווה שאם נצליח להקים ממשלה, אז נוכל להסביר את זה".

שקד דיברה על גדעון סער ותקפה את נתניהו: "בליכוד הסכימו לכסות לו את החובות. אני לא יודעת איך זה אפשרי… אבל ממש לחצו עליו גם בעניין הזה. אני ישבתי איתו שעות, שעות. כמעט יום כן יום לא אני יושבת איתו איזו שעה, ומנסה ומנסה. קודם כול הוא צודק".

"האמת, נתניהו גם צריך ללכת. הוא צודק. אבל מה לעשות… אז אני אומרת לו, יש מתווה שהוא גם לא יהיה שנה וגם נקצוב לו כהונה. זו תהיה הקדנציה האחרונה שלו. אז תבלע עוד קדנציה. ממש… תדע לך שגדעון ואיווט ממש חושבים שנתניהו סכנה למדינת ישראל. הם משוכנעים בזה. לא משנה, אנחנו לא חושבים ככה".

בפעם הראשונה נשמעת מביעה חוות דעת נוקבת על בני הזוג נתניהו. "בגלל המשפט שלו הוא ילך עוד יותר ימינה. זה הפוך משרון. זה נכון שכל מה שאכפת לו עכשיו זה רק המשפט. חד-משמעית לא אכפת לו מכלום. זה נכון. אבל זה נכון שכל השיקולים שלו, וההתנהגות שלו, וההתנהלות שלו, הכול סביב המשפט. זה נכון שהוא צריך ללכת. הוא צריך ללכת. אבל אמרתי לגדעון, יש מדינה. אז מה עכשיו, תעשה קואליציה מופרכת כזאת, עם האלה והאלה, בגלל שהוא צריך ללכת? הוא קיבל 30 מנדטים".

"תראה, הוא מפחד ללכת להליך של חנינה ועסקת טיעון, כי הוא מפחד מזה, הוא מפחד שבסוף הוא יצטרך להודות באשמה. וזה לא יסתדר… הוא הרי אדם מאוד מאוד פרנואיד, אז הוא מפחד מזה. ולנשיאות, הוא רוצה להמשיך להישאר בשלטון. יש לו תאוות שלטון וכוח, הוא ואשתו. זה כמו הרודנים. כמו דיקטטורים, הם לא מוכנים לזוז. לנו אין את זה".

שקד התייחסה לאפשרות שתוקם ממשלת לפיד-בנט ואמרה: "אנחנו הכי נשמח אם הוא יכופף את בצלאל. או עם בנט או אם הוא ייתן את המנדט לבנט. אבל אם הוא ייתן את המנדט לבנט, ולא נצליח להרכיב ממשלת ימין בגלל שגדעון וגנץ יתבצרו, אנחנו לא מוכנים ללכת לבחירות, אז נלך לאופציה עם השמאל, וננסה לשכנע את בצלאל לבוא איתנו, כדי שלא נצטרך לקחת את רע"ם. סליחה, זה לא עניין אידאולוגי; אז לא חשוב לו המדינה. אם המדינה חשובה, אם הוא חושב שעבור המדינה אסור להישען על עבאס, אז בוא תמנע מאיתנו להישען על עבאס".

"אתם מבינים שאם יש בחירות, השמאל יכול, בהסתברות לא מבוטלת, יכול לקבל 61 עם הערבים. הוא כבר קיבל את זה במועד ב' וגם במועד ג'. אז מה עשינו? עכשיו בגלל שנתניהו הכשיר את הערבים, אז לאף אחד אין בעיה להקים איתם ממשלה. זה הנזק הגדול, שהוא כבר נעשה. זה הנזק הגדול".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture