ח״כ אבוטבול: חובה להצמיד לבדיקה צ’ק כדי לפתור את בעיות הבטיחות והנגישות

צילום: דוברות הכנסת - איציק הררי

ח״כ אבוטבול: חובה להצמיד לבדיקה צ’ק כדי לפתור את בעיות הבטיחות והנגישות

בישיבת האבל המיוחדת בעקבות אסון מירון אמר חה"כ אבוטבול: "אני בעד חקירה ובדיקה של מבקר המדינה כמקובל - מה בדיוק היה בהר, כדי לתקן עוד ועוד להבא. אבל חובה להצמיד לבדיקה צ’ק וסעיף תקציבי כדי לפתור את הקשיים ואת בעיות הבטיחות והנגישות"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

ח״כ משה אבוטבול נשא היום (שני) נאום במליאה בישיבת האבל המיוחדת בעקבות אסון מירון וקרא למדינה להזרים תקציבים כדי לפתור את הקשיים ואת בעיות הבטיחות והנגישות.

״כולנו בימים אלו עטופים בצער יגון ואנחה על מותם הטראגי של 45 אנשים וילדים זכים וטהורים שנהרגו בהר מירון. כולנו אבלים ומבמה זו אני שולח תנחומים למשפחות היקרות שאצל חלקם הספקתי להגיע ולנחם, ואצל חלקם עוד נגיע לחלוק עימם את הכאב הרב, כי בעצם זה כאבם של עם ישראל כולו".

"כולנו קומת אדם מושלם, וכל אחד מישראל הוא כחלק של פאזל, מתוך חלקים רבים ואחד קשור בשני בקשר בל ינותק. הזהות והלבוש החיצוני לא מפריד את הלבבות היהודיים שזכינו וראינו כיצד כולם נרתמים לסייע ולחזק את המשפחות. גם כאן בכנסת כולם תורמים כעת דם למען הפצועים והחולים שה׳ הטוב ישלח להם רפואה שלמה אמן".

אנו כאנשים מאמינים יודעים ומבינים שזו גזירה קשה מאת ה׳ יתברך ונסתרות דרכי הבורא, ועל כגון זה כבר נאמר מי שיודע, לא מדבר ומי שמדבר, לא יודע!!! דבר אחד אנו כן יודעים שבמקום שישנה אמונה שכל נברא נמצא כאן בעולם כפיקדון וכאשר אנו נמצאים באמונה זו אזי אין שאלות, ואנו כעם חזק 'עם שרידי חרב' יודעים איך לשמור על האמונה גם כאשר קשה לנו והדברים לא מובנים. דברים דומים אנו שומעים ממשפחות הנפטרים שמקדשים שם שמיים באמרותיהם המחזקות רוחנית אפילו את צוותי התקשורת והצלמים שמגיעים אליהם, דברים שהם לא רגילים לשמוע – דברי אמונה וחיזוק מסוג זה לאחר אסונות בהוויה הישראלית!".

"כואב הלב שבזמן שעוד לא סתמו את הגולל על ההרוגים קמים אנשים, פוליטיקאים, ואנשי תקשורת קטנים שעסוקים רק בדבר אחד מי האשם, ומנסים בכל הכל למתוח ביקורת על שרים, משרדי ממשלה ופקידים, בלי לבדוק! לחרוץ גורל בהבל פה".

"שלא יובן גם אני בעד חקירה ובדיקה של מבקר המדינה כמקובל – מה בדיוק היה בהר, כדי לתקן עוד ועוד להבא. אבל חובה להצמיד לבדיקה צ’ק וסעיף תקציבי כדי לפתור את הקשיים ואת בעיות הבטיחות והנגישות. בדיקה ללא הצמדת סעיף תקציבי לתיקון הקשיים שכבר קיימים עשרות שנים זוהי בדיחה טפלה שתשוב על עצמה חלילה, והמדינה יודעת כשהיא רוצה להשקיע מליונים בתרבות בספורט ועוד ועוד, אך לצערנו כשזה מגיע למירון כל הדלתות נסגרות תרתי משמע. למרות שזהו מקום שכלל ישראל מכל העדות והחוגים מגיעים להילולא. הכי קל לחפש מי אשם ואני כאדם מאמין שכל דבר זה מאת ה׳ מודיע לכם: מי אשם? ברוך ה׳!!! לבורא עולם יש את החשבונות שלו, למה דווקא אלו נהרגו ולמה דווקא בהילולת רשב”י במירון".

"מספרים שכאשר הקב״ה רצה למנות את מלאך המוות להיות שליחו לקחת נשמות לעולם שכולו טוב, מלאך המוות התנגד ולא רצה, בטענה שכולם יקללו אותו וישנאו אותו, ולכן ניסה לסרב לשליחות. הבטיח לו הקב״ה אל דאגה אנשים לעולם לא יאשימו אותך: הם יאשימו בפטירה את הרופאים, את הבית חולים, את קופות החולים, את משרדי הממשלה ואת כוחות הביטחון וההצלה.. את כולם יאשימו חוץ ממך. צריך להביט עמוק פנימה ולא במבט שטחי כאותו כלב להבדיל שכאשר זורק עליו מישהו מקל עץ הוא ניגש למקל ומנסה לנשוך את המקל הוא לא מביט עמוק מי זרק עליו את המקל".

"כמו המוני בית ישראל הייתי בהר מירון בזמן האסון הכאב הצער הזעקות והשבר הדמעות מחד, וארגוני ההצלה וכוחות הביטחון מאידך, אצים רצים להציל עוד ועוד יהודים – הם הם הערובה שלנו להמשיך להיות עם חזק ונפלא. אסור לתת למחסלי חשבונות את התענוג להפריד את העם הזה! כולנו יחד נמשיך את מסע החיים ולאבלים היקרים אומר בשם רבנו מרן הרב עובדיה יוסף זצ״ל שהסביר שכאשר אנו מנחמים את האבלים ואומרים להם ״המקום ינחם אתכם״ מיהו המקום? כולם מבינים המקום ברוך הוא, בורא עולם. מסביר מרן במתק שפתיו: המקום בו כעת נמצאים אותם נשמות הנפטרים כמו אלו 45 הקדושים, הנמצאים כעת ליד רבי שמעון בר יוחאי, ליד רבי מאיר בעל הנס, ליד האבות הקדושים, בצל כנפי השכינה – זהו המקום היקר והחשוב שינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים אמן".

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture