Tomer Neuberg/Flash90

חלפו 5 ימים מהאסון ואיש טרם נחקר; המשפחות שוקלות תביעה משותפת

"האם ייתכן כי אחרי אסון כזה במגזר החילוני היו מאפשרים לכל המעורבים להסתובב חופשי ולתאם גירסאות?", תוהים בזעם עסקני ציבור נוכח העובדה כי עד לא ננקטו כל צעדים • המשפחות מתכננות מפגש חיזוק לצד התאגדות לצורך תביעה משפטית

מאז האסון הנורא באתרא קדישא מירון בעת הילולת הרשב"י, חלפו למעלה מ-5 ימים אך נכון לשעה זו, איש לא נחקר ולא נעצר. המעורבים באירוע, שיהיו אמורים למסור עדויות ולהיחקר בנושא, מסתובבים חופשי ועלולים לתאם ביניהם גירסאות.

עובדה זו, מעוררת זעם בקרב עסקנים בציבור החרדי, המקורבים לכמה מהמשפחות שאיבדו את יקיריהן באסון הנורא. "נראה לכם שיש סיכוי כי אחרי 45 מתים מכל מגזר אחר היו מאפשרים לנושא לחמוק בשקט, ולא פותחים בחקירה מיידית? אם לא היה מדובר באסון חרדי, מזמן כבר היו עשרות עצורים ונחקרים".

בינתיים, רק מח"ש פתחה בחקירה אך עדיין מתמקדת באיסוף חומרים חלקיים ולא עיכבה אף גורם לחקירה. מה עוד, כי החקירה אמורה להיות כוללת יותר, דבר שאין בסמכות המחלקה לחקירות שוטרים לבצע. מבקר המדינה פתח אף הוא בבדיקה, שכללה סיור מתוקשר בשטח.

לגודל האבסורד, כלי תקשורת חשפו תיעוד של האסון ממצלמות אבטחה, אשר לפי דברי בעל הדירה שמצלמותיו תיעדו את אזור האסון, איש מגורמי אכיפת החוק ורשויות החקירה בישראל כלל לא פנו אליו בשביל לקבל את התיעוד שיכול ללמד מה היה באירוע ומה גרם לאסון הנוראי.

אהרן רבינוביץ מדווח בעיתון הארץ כי חלק ממשפחות ההרוגים באסון בהר מירון שוקלות להגיש תביעה משותפת. בנוסף, הביעו את רצונם בהקמת ועדת חקירה ממלכתית שתקיים בירור יסודי של הנסיבות שהובילו לאסון. אחד ממובילי ההתארגנות הוא משה גרשון שטיינמץ, בן דודו של דובי שטיינמץ, שסיפר כי שבוע הבא אמורים להיפגש כל המשפחות.

לדבריו, "אנחנו רוצים מפגש שבו המשפחות יוכלו לחזק אחת את השנייה, אבל יש גם מחשבה על התאגדות לתביעה משפטית נגד הגורמים האחראיים". בשיחה עם 'הארץ' הוסיף: "ראיתי את הדברים מקרוב, הייתי שם ולכן החלטתי להרים את הכפפה ולנסות לאגד את כל המשפחות לתביעה".

"אנחנו לא מאשימים אף אחד", מדגיש שטיינמץ, "אנחנו כחרדים מאמינים שזו יד השם ושכל אחד שנלקח נבחר בפינצטה. אלה חשבונות שמיים שאנחנו לא מבינים אותם. עם זאת, ברור שאנחנו רוצים שדברים כאלה לא יחזרו על עצמם".

גם הרב אלחדד שאיבד את שני בניו אומר ל'הארץ': "בתוכנו כולנו יודעים שיש דרישה למצות את הדין עם האחראיים, לקיים חקירה על מה שהיה שם, איך דברים יכולים היו להתנהל אחרת". אלחדד מוסיף כי יש לעשות הפרדה ברורה בין האמונה כי מדובר בגזירת שמים לבין ההשתדלות של האחראים שדבר כזה לא יתרחש שוב.

"דיברנו על הנושא הזה בתוך המשפחה. יש תכניות להסדיר את הר מירון והגיע הזמן לעשות שם שינוי. כשהמדינה רוצה לעשות משהו, היא יודעת לעשות את זה יפה מאוד. זה צריך לקרות כבר". הוא מוסיף כי המשפחות מבינות היטב "מה ההבדל בין ועדת חקירה לבין בדיקה של מבקר המדינה — שהיא פשוט בדיחה. אנחנו רוצים ועדת חקירה ממלכתית".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

שיאשימו את העסקונה החרדית ההקדשות וגורמים קיצוניים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו