Marc Israel Sellem/POOL

נתניהו: "אנחנו עומדים מול שפל גדול – ניסיון להקים ממשלת שמאל בקולות הימין"

"בנט יושב כבר חודש עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון", האשים ראש הממשלה ששיבח את ח"כ שיקלי על הודעתו כי יצביע נגד ממשלה עם לפיד: "מכתב מכונן של אדם אמיץ, אדם עם יושרה וערכים"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

ישיבת סיעת הליכוד התקיימה הצהריים (חמישי) במתכונת מיוחדת אחרי העברת המנדט מבנימין נתניהו ליאיר לפיד. ראש הממשלה נשא דברים, והמשיך בהפעלת הלחץ על מפלגת ימינה שלא להסכים להקמת ממשלת שמאל.

"שמעתי את נפתלי בנט אומר אתמול שהממשלה שהוא מתכוון להקים תהיה "ממשלת אחדות שלא תטפל בנושאים שנויים במחלוקת". אז במה היא תטפל? כל הנושאים האלה שנויים במחלוקת. היא לא תילחם בהסכם הגרעין עם איראן? היא לא תגן על ההתיישבות? היא לא תפתח את המשק לעוד רפורמות?".

נתניהו תקף: "נפתלי בנט מנסה להסתיר את האמת. זאת תהיה ממשלת שמאל, ממשלה חלשה ורופסת, שתרכין את הראש מול הלחצים הבינלאומיים ותסיג לאחור את ההתקדמות האדירה שעשינו עבור המדינה שלנו בעשור האחרון".

לדברי נתניהו, "בנט מבין את זה יפה מאוד ולכן לפני הבחירות הוא התחייב, כולל בשידור חי בטלוויזיה שבו חתם על חוזה. הוא אמר ב-21.3: "לא אאפשר ללפיד להיות ראש ממשלה, גם לא ברוטציה". ב-7.3 אמר "לא אשב עם לפיד גם אם יהיה שני ברוטציה". בנט אמר שמי שמגנה את חיילי צה"ל, כמו ניצן הורוביץ, הוא מחוץ למחנה. עכשיו בנט מוחק את הפוסטים שלו. הוא עושה ניסיון אבסורדי למחוק את האמת ולהסתיר את העובדה שהוא הוליך שולל את אזרחי ישראל והבוחרים שלו".

בהמשך דבריו החמיא לח"כ שהודיע כי יתנגד לממשלת שמאל של לפיד: "קראתי את המכתב של ח"כ עמיחי שיקלי. מכתב מכונן של אדם אמיץ, אדם עם יושרה וערכים, ובניגוד לבנט שיקלי מסרב להפר את ההבטחות שהוא נתן לבוחרים ומסרב להקים ממשלת שמאל בראשות לפיד. המעשה של שיקלי אמיץ ומתחייב וכפי ששיקלי עשה זאת, כך גם איילת שקד ועוד חברים בימינה יכולים וצריכים לעשות את המעשה הנכון ולא לחבור לממשלת שמאל מסוכנת".

"בפברואר האחרון אמרה איילת שקד לווינט ש"לפיד לא יהיה ראש ממשלה בישראל, זאת תעמולה של נתניהו, אגדה אורבנית". היא אמרה ב-22.2 שהיא לא תשב עם איבתיסאם מראענה בממשלה, ולא תשב עם מרצ. חבר הכנסת מתן כהנא אמר לפני הבחירות שלא ישבו בממשלה עם מרצ כי "יש גבול לכל תעלול".

"אבל מסתבר שיש תעלול ואין לו בכלל גבול. אם ימינה הייתה אומרת את הדברים האלה לפני הבחירות, שהם מתכוונים להקים ממשלה עם לפיד ומרצ והעבודה, בתמיכה של המשותפת, ממשלת שמאל עם רוב מוחלט של מפלגות שמאל, לא בנט ולא שקד ולא אף אחד מחברי ימינה היו יושבים היום בכנסת".

ראש הממשלה הזכיר נשכחות: "כבר ב-2013 בנט ושקד מנעו מאיתנו להקים ממשלת ימין. אתם זוכרים את "ברית האחים" עם לפיד. ב-2019 במועד א' הם פילגו את הבית היהודי ולא עברו אחוז חסימה. עכשיו בפעם השלישית הם עושים זאת שוב בהונאה שלא הייתה כדוגמתה".

לטענתו, "בנט יושב כבר חודש עם לפיד כל יום והופך כל אבן כדי להקים ממשלת שמאל ולהדיח את הימין מהשלטון. אם חברי הכנסת של ימינה באמת רוצים להקים ממשלת ימין הם צריכים להודיע שיצביעו נגד ממשלה עם לפיד והשמאל, בדיוק כפי שהבטיחו בבחירות. אם איילת שקד תעשה זאת היא תקנה את עולמה, ואם תעשה אחרת היא תאבד את עולמה ברגע אחד".

"אם יעשו זאת, אני ואתם יודעים שנקים ממשלת ימין בלי בחירות נוספות תוך זמן קצר, כי יצטרפו עוד חברי כנסת נוספים מימין. אנחנו עומדים מול שפל גדול – ניסיון להקים ממשלת שמאל בקולות הימין. אנחנו עומדים מלוכדים מול הניסיון הזה. אני מודה לכל חברות וחברי הליכוד ולכל ראשי סיעות הגוש, על העמידה המשותפת, האיתנה, ועל הנחישות במאבק הצודק והנכון שאנו מנהלים יחד על עתיד המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ביבי זה קשה וקשה מאד לא האמנת שתגיע לשם נכון מאד אבל בזה שתתקוף שבנט אמר ככה או ככה כאילו שאתה לא בגדת בערכי הימין ולא הפרת הבטחות בחירות כשרצית להשאר על הכסא לא ישנה את זה עדיף שתחשוב כיון מחדש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture