המחבלים היו בדרך לפיגוע המוני במרכז הארץ – מעצר שב"חים מנע בנס אסון

שלושה מחבלים חמושים בתתי-מקלע ניסו להיכנס הבוקר לשטחי ישראל במכוניות עם לוחיות רישוי ישראליות שהסיעו עוד שוהים בלתי חוקיים. גודל הנס בפיגוע שנמנע מתבהר בשל העובדה שלא היה כל מידע מודיעיני על המיניבוס שבו נסעו המחבלים

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לפי ההערכות במערכת הביטחון, שלושת המחבלים שהיו מעורבים בפיגוע הבוקר (שישי) ליד מחסום סאלם היו בדרכם למרכז הארץ, שם תכננו לזרוע הרג בפיגוע ירי המוני. שלושת המחבלים היו מצוידים בתת-מקלע קרלו (קרל גוסטב מאולתר). מתחקיר ראשוני עולה כי למערכת הביטחון לא היה מידע מקדים על השלושה, בני 21.

המחבלים עלו על מיניבוס של שוהים בלתי חוקיים שנשא לוחיות רישוי ישראליות כדי להגיע למרכז הארץ ונבלמו במהלך מבצע ההיערכות של החטיבה המרחבית מנשה בתפר. לוחמי החטיבה עצרו שני מיניבוסים עם שב"חים והם הובלו למוצב סאלם. בעודם יושבים סמוך לש"ג, כאשר התקרבו אליהם הבודקים, פתחו המחבלים באש.

כוח מג"ב במהירות וחיסל שניים ופצע אחד באורח אנוש. ההערכה היא כאמור שהמחבלים היו בדרך למרכז הארץ. צה"ל ומג"ב ממשיך בהיערכות מיוחדת לחגים ולכן המוכנות גבוהה מאוד. הכוחות ערוכים במבצע לאיתור שוהים בלתי חוקיים מתחילת הרמדאן.

כאמור, גודל הנס בפיגוע שנמנע מתבהר גם בשל העובדה שלא היה כל מידע מודיעיני על המיניבוס שבו נסעו המחבלים ובשלב זה של החקירה עולה כי הנהג לא ידע שהסיע מחבלים. ההערכה והמידע שנאסף עד כה מצביע על כך ששניים משלושת המחבלים היו תושבי טול כרם ואחד מהכפר הפלסטיני שוואיקה שבאזור טול כרם. לא ידוע בינתיים על שיוך של מי מהם לארגון כלשהו.


צילום: דובר צה"ל

קיימת הערכה כי הימים הקרובים יהיו מאתגרים בשל יום ירושלים ולילת אל-קאדר המציין את סיום הרמדאן. מפקד פיקוד מרכז, אלוף תמיר ידעי, ביקר בזירת האירוע: "נמנע פיגוע גדול הודות לפעילות חדה, נחושה ותפקוד קרבי ומקצועי של לוחמי מג״ב. פעילות זו הינה חלק ממבצע רחב במרחב התפר בחודשים האחרונים, ששיאו ברמאדן, בו כוחות החטיבה המרחבית ״מנשה״ סיכלו חדירות רבות לשטח ישראל".

סמ"ש ש', מפקדת הכוח במג"ב שניטרל הבוקר את המחבלים בבסיס סאלם בצפון השומרון, משחזרת: "במהלך פעילות מחוץ לבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש. דרכנו את הנשקים, תפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים באש, במהלך קרב היריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש".

במשמר הגבול ובמשטרה משבחים את פעילותם של הלוחמים שהגיבו בצורה מקצועית ונחושה תוך חתירה למגע לעבר המחבלים שירו לעברם. מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שהגיע לזירת הפיגוע ושוחח עם הלוחמים שניטרלו את המחבלים אמר: "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא  נפגעים לכוחותינו. זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו. הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב. מעריך ומוקיר את פועלכם היום. יישר כוח ."


צילום: דוברות המשטרה.

בתוך כך, הבוקר בעקבות תפילת יום שישי האחרון של הרמדאן שמתקיימת בהר הבית שבירושלים, התקיימה פעילות מוגברת לאכיפת עבירות השהייה הבלתי חוקית בירושלים ובכלל הארץ. במסגרת הפעילות לוחמי מג"ב תפסו 286 שוהים בלתי חוקיים. בנוסף, לוחמי מג"ב עצרו 10 מסיעים ו-2 מעסיקים של שוהים בלתי חוקיים. "לוחמי משמר הגבול ימשיכו באיתור ותפיסת השוהים הבלתי חוקיים, המעסיקים, המסיעים והמלינים גם אחרי הרמדאן על מנת לשמור על שלומם ובטחונם של הציבור", נמסר.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

יש לברר אם מישהו מהשלושה "נוטרל" בעבר .
אם כן מי שניטרל במקום להרוג הוא שותף ליציאת השלושה לביצוע טבח ביהודים !
אם חס וחלילה השלישי , זה שרק "נוטרל" יישאר בחיים ישתחרר וירצח יהודי – המנטרל עכשיו , שלא הוסעף לו כדור בראש , שותף לרצח העתידי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture