Jamal Awad/Flash90

שבת מתוחה בבירה: 18 שוטרים נפצעו בהם אחד בינוני; חמאס מאיים

הכוחות השתמשו באמצעים נגד המתפרעים. נתניהו כינס הערכת מצב ואמר: "אנחנו פועלים באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים". בתוך כך, חמאס איים על נתניהו: "אתה משחק באש, זו מלחמה שלא תוכל לנצח בה, לא אתה לא הצבא ולא השוטרים"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בליל שבת התפרעו אלפי ערבים במתחם הר הבית ובשכונת שייח ג'ראח בירושלים. המתפרעים השליכו אבנים, חפצים, ירו זיקוקין וזרקו בקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון. קצין בדרגת מפקח נפצע באורח בינוני בראשו מאבן שהשליך לעברו מחבל. 18 שוטרים נזקקו לטיפול רפואי. הכוחות השתמשו באמצעים נגד המתפרעים. מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, קיים הערכת מצב עם סגל הפיקוד המחוזי בעקבות ההתפרעות והורה על המשך מוכנות מרבית של הכוחות.

אוטובוסים ובהם עשרות ערבים שהיו בדרכם לקחת חלק בהתפרעויות בירושלים נבלמו על ידי המשטרה והתבקשו לרדת מן האוטובוסים. עקב כך, הם החלו צועדים על כביש 1 וגרמו לחסימתו המלאה ממחלף חמד, תוך שהם צועקים "נקריב את חיינו למען אל-אקצא". בשלב מסויים החלו המתפרעים לתקוף את השוטרים שפעלו במרחב. השוטרים נאלצו להשתמש באמצעים על מנת להשיב את הסדר ולאפשר לאזרחים רבים להמשיך בשגרת חייהם.

התפרעויות ערבים התקיימו בנוסף, במג'ד אל כרום, בקה אל–גרבייה, אום אל פחם, טמרה ויפו. בעקבות ההפגנות כביש 65 נחסם לתנועה לשני הכיוונים. כוחות המשטרה הוזעקו אל צומת א-טור בירושלים בעקבות קטטה שהחלה במקום במהלכה ירה יהודי באוויר. כוחות שהגיעו למקום הותקפו במטר אבנים ועל כן נאלצו להשתמש באמצעים תוך שבוצע מעצרם של שניים בגין השלכת אבנים ותקיפה. המשטרה עכבה גם את היהודי שביצע שימוש בנשק.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, כינס הערכת מצב ואמר: "אנחנו פועלים באחריות כדי להבטיח חוק וסדר בירושלים, תוך שמירה על חופש הפולחן".

מפכ"ל המשטרה, מפקד מג"ב וראש אגף משאבי אנוש של המשטרה ביקרו את קצין מג"ב שנפצע באורח בינוני בהפרות הסדר האלימות שהתרחשו בשייח ג'ראח שבירושלים. הקצין נפצע באורח בינוני ופונה במהלך הלילה לבית החולים הדסה עין כרם, שם הוא מאושפז כעת.

במהלך הביקור המפקדים דרשו לשלומו של הקצין והעניקו לו שי צנוע. מפכ"ל המשטרה, רב ניצב יעקוב שבתאי אמר לקצין: "המשטרה עומדת בחזית העשייה לשמירה על סדר הציבור וביטחונו, כחלק מהעשייה אנחנו השוטריל משלמים מחיר כבד בגופנו, אני מוסר לך ולכלל השוטרים את הוקרתי והערכתי על הפעילות האינטנסיבית. אנו מקווים שתחלים במהרה ועם זאת קח את הזמן הנדרש כדי להחלים. אנו מחכים לך שתחזור ליחידה המבצעית ואנחנו נמצאים פה לרשותך."

מפקד מג"ב, ניצב אמיר הכהן העניק לקצין שי צנוע ואמר: "לוחמי מג"ב פרוסים בכלל מוקדי החיכוך העיקריים ועושים עבודה מקצועית תוך גילוי סובלנות ואיפוק רב, המשימה לא פשוטה אך אנחנו עומדים איתנים אל מול המטרה – להגן ולשמור על ביטחון ושלומו של הציבור. אתה ושאר הלוחמים עשיתם אתמול עבודה מצויינת, תחלים ותחזור אלינו בכוחות מחודשים, יישר כוח."

בתוך כך, ראש הלשכה המדינית של חמאס, האיסמעיל הנייה, הפנה איום כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אתה משחק באש, זו מלחמה שלא תוכל לנצח בה, לא אתה לא הצבא שלך ולא השוטרים שלך".

בצה"ל תגברו כוחות ביהודה ושומרון. זאת בהתאם להערכת המצב ולאחר סיכל הפיגוע במעבר סאלם, שם חיסלו הלוחמים 2 מחבלים ופגעו במחבל נוסף באורח קשה, לאחר שפתחו באש לעברם והיו בדרכם לבצע פיגוע ירי גדול במרכז הארץ.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture