Amit Shabi/POOL

גנץ עקץ את נתניהו שישב לידו: "מקווה שנצא לדרך חדשה בה יש אחדות" • צפו

שרי הממשלה לעיריית ירושלים לכינוס חגיגי של ישיבת הממשלה לרגל יום ירושלים • גנץ דיבר בפתח הישיבה ועקץ רה"מ: "ישיבת הממשלה הראשונה שקיימנו הייתה ביום ירושלים הקודם - חלפה שנה, ואני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה בה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

שר הביטחון בני גנץ התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה משא ומתן להקמת ממשלת שינוי ועקץ את ראש הממשלה נתניהו שישב לצידו, "אני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה בה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון שלצערי לא חסרים בקרבנו", אמר יו"ר כחול לבן.

גנץ התייחס בפתח הישיבה גם למצב הביטחוני וההסתה ברשתות ואמר: "מדינת ישראל מאפשרת את חופש הפולחן ומחויבת לו- אנחנו פועלים במשרד המשפטים וביחד עם גורמי הביטחון נגד ההסתה ברשתות, לצערי חלקן בדגש על פייסבוק לא משתפות מספיק פעולה. אנחנו חייבים לצנן את המתחים.

בנוגע למצב הביטחוני אמר: "אנחנו מעבירים מפה מסר שלקוח מתוך מגילת העצמאות שנכתבה ברגעים הקשים ביותר של חוסר ודאות – מדינת ישראל תאפשר את חופש הפולחן לכל בני הדתות בכל המקומות. זאת המחויבות גם הבסיסית, המוסרית שלנו, וגם כמובן האינטרס המדיני והביטחוני שלנו".

"לצערי, בשבועות האחרונים אנחנו רואים התססה הולכת וגוברת של גורמים קיצוניים שמתדלקת את האלימות. אנחנו נמצאים בתקופה רגישה עם צבר ימי איזכור. לאור זאת, אנחנו פועלים במשרד המשפטים ביחד עם גורמי ביטחון עם הרשתות החברתיות בכדי להסיר פוסטים שמסיתים לאלימות. לצערי, אני יכול להגיד לכם שחלק מהרשתות החברתיות, בדגש על פייסבוק, לא משתפות מספיק פעולה בכל מה שקשור להורדת טקסטים מסיתים מהרשתות. אני מקווה שנזכה לשיתוף פעולה יותר רחב על מנת לצנן את המתחים שקיימים ממילא בתקופה הזאת".

ישיבת הממשלה דנה ברפורמת "נפש אחת" למען פצועי צה"ל. טרם הישיבה, חתמו מנכ"ל משרד הביטחון אמיר אשל ויו"ר ארגון נכי צה"ל עידן קלימן על מסמך שיתוף פעולה בין הארגון לבין משרד הביטחון.

על רפורמת "נפש אחת" אמר: "אני גאה שהנושא הזה מובא לממשלה ואני מבקש להודות לרה"מ על הגיבוי, לשר האוצר על שיתוף הפעולה, לשר מיכאל ביטון שעבד קשה מאוד בנושא זמן רב, למנכ"ל המשרד, לראש האגף המכהן, לארגון נכי צה"ל ולכל השותפים לעשייה".

החתימה עם ארגון הנכים

"רפורמת 'נפש אחת' היא יותר מאשר לסייע לאגף השיקום, רפורמת 'נפש אחת' משמשת חוב מוסרי. יש לרפורמה משמעויות תקציביות, אבל היא מהווה בעיקר חוב מוסרי כלפי מי שלחמו ושלא פסקו להילחם. אלו שגוררים איתם פציעה פיסית או פציעה שקופה. אנחנו נמצאים היום בהחלטת הממשלה אקרא לזה ב'סוף ההתחלה'. במהלך החודשים הקרובים באמצעות צעדי חקיקה נצטרך להביא צעדים משלימים, כפי שנציג לכם אותם פה במסגרת הרפורמה, ובשלושת החודשים הקרובים אנחנו נחזור עם כל הדברים שאנחנו רוצים לעשות במסגרת הרפורמה הזאת".

"הדבר הזה בעיני מאוד חשוב, אולי יש דבר אחד חשוב מכל – זה ההכרה בלוחמינו שהם לא יצטרכו להוכיח דבר וחצי דבר. לא משנה לי שלוחם גולני או חייל אחר נכנס לקרב, לא משנה לי איזה תקדימים היו לו בבית לפני כן. ברגע שהוא נכנס לתוך הקרב הזה הוא ייצג את מדינת ישראל, ואם הוא נפצע בו, זו נקודת האפס שממנה מתחילים להסתכל על הדברים – גם פיזית, וגם נפשית, ואנחנו נקפיד שכך יהיה ונתאים את כל המדיניות לעניין הזה. כאמור אנחנו נשלים את הרפורמה הזאת בצורה מלאה במהלך השלושה חודשים".

בנושא יום ירושלים אמר: "אנחנו חוגגים היום את יום ירושלים, עיר שאליה התפללנו במשך אלפי שנים ואנחנו ממשיכים להתפלל. אנחנו זכינו לחיות במדינת ישראל הריבונית, ואנחנו שמחים שכך. ירושלים מהווה את לב ליבה של מדינת ישראל. כולנו יודעים לומר שבמלחמת העצמאות, כשהיו ויכוחים איפה צריך להשקיע את המאמצים והייתה התנגדות להשקיע כוחות בירושלים, בן גוריון התעקש על פריצת הדרך לירושלים ועל הגנת. העובדה שאנחנו מסוגלים לציין פה את יום ירושלים בנוכחות ממשלת ישראל, בנוכחות ראש העיר של ירושלים, אינה מובנת מאליה".

בסיום דבריו אמר גנץ: "ישיבת הממשלה הראשונה שקיימנו הייתה ביום ירושלים הקודם – חלפה שנה, ואני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה בה אחדות ופיוס מובילים את העם ולא רק ריב ומדון שלצערי לא חסרים בקרבנו. ירושלים, כשם שהיא מאוחדת כבירה, צריכה לאחד אותנו בסופו של דבר כעם ואני מקווה שנוכל להגיע למצבים האלו בהקדם האפשרי."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גנץ מתגלה מיום ליום יותר בטפשותו, איזה אחדות שמחדות במוח שלך, אתה מחרים יותר ממחצית המדינה, ומעדיף לשבת עם הערבים שרוצים לראות את סוף המדינה, לא יאומן שהיית רמטכל, אבל זה התירוץ למה הצבא רקוב

גנץ עקץ… בדיחה, גנץ חתיכת אפס, ובקרוב הוא ימחק בכלל מהמפה הפוליטית, הוא שכח שלפיד ביקש ממנו שלא ירוץ כי הוא לא יעבור את אחוז החסימה, ראינו מה שהוא עשה בצוק איתן, עדיין אוכלים היום את הכשלון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture