Miriam Alster/Flash90

המו"מ ב'גוש השינוי' התחדש לקראת הקמת ממשלה • אלה דרישות המפלגות

רה"מ המיועד בנט ויו"ר יש עתיד לפיד מנסים להאיץ את שיחות המשא ומתן במטרה להגיע להסכמות כמה שיותר מהר בצל החשש כי לחצים מצד גורמים בימין על חברי ימינה ותקווה חדשה ימנעו רוב להקמת הממשלה • אלה הדרישות של המפלגות בגוש השינוי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

צוותי המשא ומתן של מפלגות ימינה ויש עתיד מקיימים היום (ראשון) מרתון שיחות עם צוותי המו"מ של מפלגות גוש שינוי במטרה להאיץ את המשא ומתן כדי להגיע להסכמה סופית ביממה או ביומיים הקרובים, בתקווה להכריז על ממשלה כמה שיותר מהר, זאת בשל החשש כי לחצים מצד גורמים בימין על חברי ימינה ותקווה חדשה עשויים להכריע את הכף ולמנוע הקמת ממשלת שמאל.

לפי דיווח ב'חדשות 12', בצד הימני של הממשלה העתידית מעוניינים לקבל את תיק המשפטים עבור איילת שקד או גדעון סער. ואת תיק החינוך ליפעת שאשא ביטון, אולם תיק זה נמצא במחלוקת משום שבמר"צ מעוניינים שהתיק יהיה ליו"ר המפלגה ניצן הורוביץ.

על פי ההסכמות שכבר הושגו, יו"ר ימינה נפתלי בנט יהיה ראש הממשלה ראשון ברוטציה, זאת בזמן שיו"ר יש עתיד יאיר לפיד יכהן כשר החוץ. יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן צפוי לכהן כשר האוצר ויו"R כחול לבן בני גנץ כשר הביטחון וקרין אלהרר מיש עתיד כשרת התקשורת.

במסגרת מרתון הפגישות שיתקיים היות, צפויים בנט ולפיד להיפגש עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס, במטרה לחדש את המגעים ולהבטיח את תמיכתו בממשלת האחדות. לפי הדיווחים עבאס אמור להיפגש עם השניים בתל אביב, אך מצידם של בנט ולפיד מתעקשים כי הפגישה עדיין לא נקבעה.

עבאס צפוי לבקש כחלק מהמשא ומתן להקמת הממשלה להקים עיר ערבית חדשה בדרום וכן הכרה מהמדינה ביישובים בנגב. עדיין לא ברור אם עבאס יהיה חלק מן הממשלה ויכהן בתפקיד שר, או רק חלק מהקואליציה ובראש איזו ועדה יעמוד.

במפלגת העבודה דורשים במשא ומתן תיקים בכירים שהולמים את 7 המנדטים שלה. אולם עד עתה הוצעו למפלגה רק תיקי הרווחה והכלכלה. יושבת ראש המפלגה מיכאלי דחתה את ההצעות ואף איימה כי לא תהיה חלק מהממשלה ומפלגתה תתמוך בה מבחוץ, כל עוד ההצעות יישארו דומות. ההערכה כעת היא שעמר בר לב יקבל את תיק האנרגיה. אך עדיין יש סימן שאלה על התיק שתקבל יושבת ראש המפלגה מרב מיכאלי.

במפלגת מר"צ של ניצן הורוביץ מתעקשים כאמור לקבל את תיק החינוך, כמו גם שורת חוקים נגד הדת. כך גם בישראל ביתנו דורשים לקדם את חוק ברית הזוגיות וכן ביטולם של חוק המרכולים וסמכויות הרבנות בתחום הכשרות. ביום שישי האחרון פרסם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן רשימה מפורטת של דרישותיו כחלק מהמשא ומתן להקמת ממשלה בהם הכריז על דרישותיו נגד הדת.

הבוקר התייחס ליברמן לשיחות בין המפלגות השונות כחלק מהמשא ומתן: "קיים סיכוי סביר שעוד השבוע נוכל להקים ממשלת שינוי. אף אחד לא יוכל לממש את כל החזון שלו. כל אחד יצטרך לוותר על משהו וכל אחד יצטרך לקבל משהו. אני בא עם ניסיון וידע, אני מחויב להציל את המגזר החרדי מעוני ומצוקה".

"אני חוזר ואומר – לנו יש משנה סדורה אנחנו הולכים על הדברים הסבירים גם בנושא דת ומדינה. אנחנו לא הולכים לממש פה את כל האג'נדה. אנחנו צריכים לחזור למה שהיה. אני מתייעץ עם שורה של רבנים כולל רבני צוהר וביום חמישי האחרון ישבתי עם שורה של רבנים שהסכימו לצעדים. אנחנו הולכים על הדברים שהם בקונצנזוס בנושא דת ומדינה. למה ראשי ש"ס ויהדות התורה לא עוסקים ביהדות? כי בחור בגיל 18 בלי בגרות ואנגלית יש לו רק מסלול אחד – להיכנס לכולל ואת זה אנחנו רוצים לשנות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זו "ממשלת אחדות", ליברמן עם הפני חזיר מרוסיה, שרוצה לעקור כל זכר לדת, לפיד הכופר בן כופר, פרחח מתל אביב, ובנט שרימה את בוחריו כאילו שהוא ימין והולך עם השמאל והערבים, חבורת ננסים, כלומניקים שתאבים לשלוט, והכל בסיוע הבג"ץ והיועץ המשפטי והפרקליטות השמאלנים, הם יהפכו את המדינה למדינת כל אזרחיה, בלי שום זכר שזו מדינה יהודית, ותודה לסמוטריץ שסייע להם, ולרבבות החרדים שלא הצביעו

סוף סוף ניפטר מכל החוקים שהם כביכול חוקים דתיים, ושיהודים דתיים לא נהנו מזה כהוא זה, שיכריזו על כל גוי שהוא "יהודי", שיתחתנו כמו שהם רוצים, שיכריזו שזו מדינה של כל אזרחיה, שיכניסו את הערבים לועד החוץ והבטחון כדי שבעת מלחמה יוכלו לתת לאויב אינפורמציה יותר מדוייקת, שיקימו ערים ערביות ויפנו את כל ההתנחלויות, ושכל המצביעים לבנט ילמדו לקח, הטובה שיצא מכל זה, שלא יוכלו כבר לצעוק כפיה דתית ולא יוכלו לצעוק שהחרדים חיים על חשבונם, ממשלה זו תהיה התחלת הסוף של מדינת ישראל

סוף סוף יהיו פה שני עמים, עם יהודי ועם ישראלי-ערבי, אין לנו חלק ונחלה עמהם, רק צריך לבקש את בנט שיוריד את הסמרטוט מהקרחת שלו, ולא יציג עצמו כמישהו שיש לו שייכות לדת, הוא ראש ועוכר ישראל בדיוק כמו לפיד וליברמן, הוא מחדש את הברית שהיה לו אתו כדי לעקור את הדת ולרדוף חרדים

א. אם בנט חושב שהוא עכשיו עסוק בלהציל ת'מדינה והוא עושה את הדבר הכי טוב אז מה הלחץ והפאניקה מביבי שיפעיל לחץ?! הרי בטח כל אנשי מפלגתו וגם של גדעון רתומים למשא באש ובמים! או שהוא עצמו לא סגור שזה הדבר הכי טוב למדינה והוא מפחד שיצליחו לשכנע אותו מה האמת?! 🤔
ב. כל הזמן הם אומרים שענייני דת ומדינה ישימו בצד… הם יודעים שמקסימום חודש מהקמת הממשלה צריך להכריע בנושא חוק גיוס איך הם יצליחו להגיע להבנות?!
או שבנט חזר לגמרי לברית האחים שהוא התחרט עליה ולא אכפת לו לפגוע בחרדים?!

בנט נבלה!! אלעק בית יהודי

"יצא המרצע מן הבנט"

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture