השב"כ, צה"ל והמשטרה תפסו עשרות כלי נשק שנגנבו מאשדוד לשטחים • צפו

חוליית פורצים גנבה 51 נשקים שהועברו לשטחי יו"ש, ועלה החשש כי הנשקים בתוך זמן קצר ימצאו דרכם לידיהם של ארגוני טרור וישמשו לפגיעה באזרחים. מפכ"ל המשטרה: "ריכזנו מאמץ מודיעיני ומבצעי בכדי להתחקות אחר הנשקים שעלולים היו לשמש את ארגוני הטרור והפשיעה"

כתבות נוספות בנושא:

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד

חקירה משותפת של משטרת ישראל ושירות הביטחון הכללי במסגרת פרשייה שכונתה 'מטווח אפס', הובילה לאיתורם והשבתם של 48 נשקים שנגנבו בחודש מרץ ממטווח בעיר אשדוד והוסתרו בשטחי יו"ש – 3 חשודים נעצרו.

ראשיתה של הפרשייה שכונתה במשטרה 'מטווח אפס' לפני כחודשיים, עת שהוזעקו כוחות המשטרה בשעת בוקר למטווח נשקים בעיר אשדוד, שנפרץ במהלך שעות הלילה ונגנבו ממנו 51 נשקים מסוגים שונים, וכן מערכת מצלמות האבטחה שפעלה במקום.

כוחות משטרה גדולים הגיעו לזירת ההתפרצות, החלו באיסוף ראיות וממצאים, ופתחו בחקירה שהוטלה על היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ונערכה בשיתוף עם יחידות מחוזיות, יחידת הימ"מ של המשטרה ושירות הביטחון הכללי.

במהלך החקירה, עלה כי חוליית פורצים שנערכה עפ"י החשד לפריצה המתוחכמת, פרצה את חדר הכספות וכן את הדלת המשוריינת הניצבת בפתחו באמצעות כלי חיתוך ייעודיים, וגנבו מתוכו 51 נשקים (רובים ואקדחים), שהועברו לשטחי יו"ש, ועלה החשש כי הנשקים בתוך זמן קצר ימצאו דרכם לידיהם של ארגוני טרור וישמשו לפגיעה באזרחים וכוחות הביטחון.

הגניבה של מערכת מצלמות האבטחה מהמטווח, הקשתה מאוד על התקדמות החקירה, ועל כן חוקרי המשטרה הפעילו את כלל האמצעים הטכנולוגיים הקיימים במשטרת ישראל, ובדרך זו הצליחו לאתר את זהותם של 3 חברי החולייה, תושבי השטחים כולם בשנות ה – 30, שנעצרו בפעילות מבצעית בגזרת רמאללה, אותה הובילו כוחות משטרת ישראל ובהם ימ"ר לכיש, יחידת הימ"מ, יחידת הכלבנים של מחוז דרום, יס"מ לכיש ויחידת מתפ"א יחד עם כוחות צבא מחטמ"ר בנימין.

החשודים הועברו לחקירה בשירות הביטחון הכללי, שבמהלכה נחשף מיקומם של הנשקים שהוסתרו בכפר ג'יב צפונית לעיר ירושלים.

בשלב זה, רקמו במשטרת ישראל בשיתוף עם חטמ"ר בנימין, פעילות מבצעית, שמטרתה איתור כלי הנשק, ובפעילות שנערכה במהלך חודש אפריל, איתרו כוחות המשטרה 48 מהנשקים (21 אקדחים, 19 רובי 'תבור', 7 רובי 'גלבוע' ורובה 'גליל'), כשחלקם מוטמנים באדמה בשטח פתוח, וחלקם הוסלקו בתוך בלוני חמצן שאותרו באחד המוסכים השייכים לאחד החשודים. היום הגישה הפרקליטות הצבאית כתבי אישום נגד שלושת החשודים שנעצרו.


מפכ"ל המשטרה, רנ"צ יעקב שבתאי אמר לאחר חשיפת הפרשה: "מאבקה של המשטרה בהחזקת אמצעי לחימה בלתי חוקיים זהו אינטרס ציבורי ראשון במעלה שהגיע לשיא עם מציאת עשרות הנשקים שעלולים היו להגיע לידיהם של גורמי טרור או עבריינים ולשמש לפגיעה באזרחים וכוחות הביטחון. ידענו שלא נרפה עד שנגיע לעבריינים ולנשקים ולכן הפעלנו את מירב האמצעים והיחידות המובחרות של המשטרה יחד עם שאר ארגוני הביטחון בהתחקות אחר הנשקים.

"תוצאות הפעילות התאפשרו הודות לצוות החקירה המיוחד שהוקם על ידי מפקד מחוז דרום, ניצב פרץ עמר שעמד מקרוב על הנעשה", הוסיף המפכ"ל. "בתקופה הקרובה ועל פי תכנית המאבק בפשיעה בחברה הערבית אנו נרכז מאמץ ארגוני הכולל את יחידות המודיעין, יחידות האכיפה הכלכלית לצד היחידות המבצעיות המובחרות ביותר ונפעל בכל זמן ובכל מקום, בארץ ובשטחים במטרה להאבק בתופעת הירי והחזקת האמל"ח".

"מדובר במקרה חריג של גניבת כלי נשק ממקום מאובטח, ככל הנראה תוך כוונה להעבירם לגורמים פליליים או לידיהם של פעילי טרור, כאשר מטרת העל כפי שהוגדרה במשטרה מהרגע בו נפתחה החקירה, הנה איתור הנשקים בכל מחיר, תוך הפעלת כלל האמצעים והיחידות המיוחדות של המשטרה יחד עם שירות הביטחון הכללי, סיכול מכירתם, והשבתם למקום מבטחים. חשיפת זהותם של חברי החוליה, והמיקום בו הוסתרו הנשקים בשטחי יו"ש, הנם תוצר של שיתוף פעולה מוצלח ומקצועי בין ארגוני הביטחון, משטרה, שב"כ וצה"ל."

הכתבות המעניינות ביותר

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture