Lior Mizrahi/Flash90

מחאה ברשת: "סלקום מתנתקת מעם ישראל, עם ישראל מתנתק מסלקום"

חברת סלקום השביתה היום את העבודה למשך שעה, בזמן שערביי ישראל שובתים בשל המצב הביטחוני: "אל תתנו לקומץ קיצוניים לקבוע לנו את סדר היום" • בתגובה, קוראים חברי כנסת ופעילים מהצד הימני של המפה הפוליטית לעבור לחברות סלולר מתחרות

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות המצב הבטחוני-חברתי בשבוע האחרון, התייצבו היום בצהריים (יום שלישי) מאות עובדי סלקום ברחבי הארץ, ועצרו את עבודתם למשך שעה – בזמן שערביי ישראל שובתים כי החלטת וועדת המעקב העליונה שקראה לשביתה במחאה על המבצע ברצועת עזה, "המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא", וכן במחאה על "המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

בהודעה שפרסמה החברה, עליה חתומים אורי פסקל סמנכ"ל משאבי אנוש ומיה יניב יו"ר ועד העובדים, הם קראו לעובדי ועובדות סלקום להפסיק את העבודה בין השעות 13:00-14:00 לשעה של "מחאה". לפי ההודעה, "נצא החוצה לעמוד ביחד כולנו – בעד דו-קיום, אחווה ואהבת חינם".

"אל תתנו לקיצוניים לקבוע לנו את סדר היום! מה שאנחנו עושים היום קובע את המציאות של כולנו מחר! תנו לחיות יחד ובשקט", נכתב עוד במודעה. "מדובר ביוזמה משותפת של הנהלת החברה וועד העובדים", מסרה היום אורלי פסקל, "סלקום היא חברה מגוונת, המקפידה לשמור על המרקם המיוחד, שכולל כבוד ואחווה בקרב עובדיה, ותמשיך לעשות זאת".

בתגובה, כתב יו"ר הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "סלקום מתנתקת מעם ישראל, עם ישראל מתנתק מסלקום".

ח"כ אופיר סופר זעם: "בושה וחרפה סלקום. במקום להזדהות ולתמוך בתושבי הדרום וחיילי צה"ל, החלטתם לתמוך בשביתה שהיא על מה, על פרעות ביהודים?! תתביישו".

תנועת 'ישראל שלי' קראה לאנשים לעזוב את חברת סלקום. היא הגדילה לעשות ופרסמה פרטים ליצירת קשר עם החברה לצורך התנתקות ממנה. "מיליוני ישראלים תחת איום רקטי מעזה", כתבו. "עשרות אלפי יהודים נמצאים בפחד יומיומי מהטרור של ערביי ישראל. מאות משפחות נאלצו לעזוב את בתיהן. מאות משפחות יהודיות איבדו רכב או ניזוק להן הבית. יהודים עוברים לינצ'ים בלי הפסקה. ועדת המעקב של הציבור הערבי הכריזה היום שביתה במחאה 'על המלחמה והמתקפה נגד הפלסטינים'. ובאותו יום אתם מכריזים שביתת מחאה של שעה? תגידו, השתגעתם?"

המועצה האזורית גוש עציון תצא למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום עימה עובדת המועצה כיום. הדברים באים על רקע החלטת הנהלת ועד עובדי סלקום להשבית את החברה למשך שעה וחצי, ביום בו מציינים הערבים את "יום הזעם" כלפי מדינת ישראל כשברקע טילים נופלים על אחינו בכל רחבי הארץ.

גורמים במועצה אומרים כי חברת סלקום חצתה כל גבול: "נדהמנו לשמוע על שביתת חברת סלקום היום, כביכול לתמיכה בדו-קיום יהודי ערבי. כנראה שבסלקום חיים במציאות מדומה משלה. דו-קיום משמעותו עבודה משותפת לטובת שגשוגה וביטחונה של המדינה שלנו. שביתה ביום בו אויביי ישראל מתגייסים לסייע לחמאס בשעת מלחמה על ידי חבלה במשק מבפנים, היא לא רק חוסר רגישות כלפי הנפגעים שלנו, היא גם אמירה חמורה כלפי המפעל הציוני כולו".

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן אמר כי מדובר בהתדרדרות מוסרית מהמעלה הראשונה: "שביתה לדו קיום, אתם השתגעתם? רוצים לייצר סימטריה כשאין ולא הייתה סימטריה? אנחנו מצפים מחברת סלקום שתסייע למשק הישראלי, לא שתזיק לו מבפנים עם שביתות וחיזוק לגרועים שבאויבנו. אנחנו במועצת גוש עציון נעשה את ההפך – נתמוך בכל עובד ערבי שמחרים את השביתה המקוממת ונצא מידית למכרז חדש לאספקת שירותי תקשורת במקום חברת סלקום, עימה אנחנו עובדים היום. סלאמת סלקום – תשבתו בלעדינו!".

כמו כן, בעקבות הצעד של חברת סלקום להשבתת מערך השירות והצטרפותה באופן סמלי לשביתת ועדת המעקב של ערביי ישראל, פנה ראש מועצת בנימין ישראל גנץ במכתב למנכ"ל חברת סלקום אבי גבאי והודיע לו כי המועצה מבטלת את ההתקשרות השוטפת שלה עם חברת סלקום.

ישראל גנץ כתב למנכ"ל סלקום: "נדהמתי לגלות כי סלקום הצטרפה באופן סמלי לשביתה בה פתחו גורמים עויינים מהחברה הערבית בישראל. להזכירך, השביתה עליה הכריזה ועדת המעקב של הציבור הערבי הינה מחאה על המבצע שמובילה מדינת ישראל ברצועת עזה. היא באה על רקע "המתקפה על הפלסטינים בירושלים, בשייח ג'ראח ובמסגד אל-אקצא", וכן במחאה על "המתקפה על הציבור הערבי בכלל ובערים מעורבות בפרט".

גנץ ציין: "התבלבלתם בחברת סלקום בין אוהב לאוייב, שכחתם מיהו הצד הטוב ומיהו הצד הרע. עם צמד המילים "דו-קיום" אתם מטשטשים את העובדה כי מחבלים ופורעים ערבים קמים בימים אלה על העם היהודי. מדובר באבדן עשתונות ערכי שאני רואה חובה להתנער מהשתייכות אליו".

למועצת בנימין התקשרות שוטפת ונרחבת עם חברת סלקום. וראש המועצה הורה להביא לסיומה. "על כן, הנחתי את גזברות המועצה להביא לסיום ההתקשרות עם חברת סלקום בהקדם האפשרי. הנחתי גם כן שההתקשרות החדשה תהיה עם חברה שאינה מגלה הזדהות עם פעולות של אוייבי ישראל בעת שאזרחי ישראל נתונים תחת מתקפת טרור ערבי בכמה חזיתות".

גם מנכ"ל החברה לפיתוח בנימין אלדד בן זמרה נקט בצעד דומה והודיע לסלקום על סיום ההתקשרות. ראש מועצת בנימין הביע תקווה כי גם תושבי בנימין יתנתקו מחברת סלקום: "אני מקווה שגם תושבי בנימין המחוברים לחברת סלקום, ילכו בדרך הזו ויתקשרו עם חברות שאינן מפנות עורף לעם ישראל ולצה"ל בעת לחימה באוייבנו".

מחברת סלקום נמסר בתגובה: "סלקום היא חברה ישראלית שמשרתת את כלל תושבי המדינה בעתות רגיעה ועל אחת כמה וכמה בעתות חירום, כמו הימים הקשים שבהם אנו נמצאים. בסלקום יש עובדים מכל הדתות והאמונות, אשר עובדים יחד, כתף אל כתף, גם בימים האלה. חלקם חוששים ומסכנים את עצמם ברגעים אלה ממש כדי לתת שירות באזורים מסוימים. אנו מחזקים את ידי חיילי ומפקדי צה"ל ומערכת הביטחון, תומכים ומחזקים את כלל תושבי המדינה ובעיקר את תושבי הדרום, שנמצאים תחת מתקפת טילים אכזרית ומתועבת".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

סוף סוף משהו נגד סלקום. לפני כמה שנים הייתי משלם להם כל חודש מאות ש"ח על הסלולר. לא מגיע להם כסף יהודי טהור. שיחפשו פרנסה אצל בני דודינו.

אני מאמין כי נקיטת עמדה כזאת בזמן מלחמה כמוה כבגידה, דיבור על דו קיום בזמן רגיעה מבורך.
בזמן בו התקשורת משתפת פעולה עם האויב, ומציגה את היהודים כצד בפרעות מול הערבים, ויוצרת גזירה שווה. היא נותנת כלי הסברה מצוין לאויבינו, מלהיטה את האש, ויוזמת עוד התפרעויות.
זה שילוב עצום של טפשות ורשעות. וכשחברה עסקית כסלקום נכנסת לפינה הזאת היא ראויה להחרמה , על תמיכה באויבינו.
הסיבה היחידה שאני לא מתנתק מסלקום היא שאני לא מנוי שם. ממליץ לכל מי שקורא את התגובה . עזבו את סלקום ומהר…. אין מקום לסולידריות בזמן מלחמה. יש לזה שם " בגידה "

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture