Abed Rahim Khatib/Flash90

בכיר בחמאס חושף: היינו מוכנים להפסקת אש – אך בשל דרישת ישראל סרבנו

בניו יורק טיימס סקרו היום בהרחבה את מבצע "שומר החומות". במהלך הכתבה צוטט בכיר בארגון הטרור חמאס שטען: "היינו מוכנים להפסקת אש עם ישראל, אך ישראל דרשה שחמאס תנצור את האש קודם באופן חד צדדי למשך שעתיים או שלוש לפני שישראל תחליט אם היא תעשה אותו דבר"

בצל המצב הביטחוני השורר בישראל ועם המשך מבצע "שומר החומות" בעזה סיקר היום (שלישי) הניו יורק טיימס האמריקני את הפרות הסדר והאלימות בערים המעורבות ואת חילופי האש בין חמאס לצה"ל במסגרת מבצע שומר החומות.

בעיתון האמריקני ראיינו בכתבתם את מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס קטארי, שטען: "היינו מוכנים להפסקת אש עם ישראל, אך ישראל דרשה שחמאס תנצור את האש קודם באופן חד צדדי למשך שעתיים או שלוש לפני שישראל תחליט אם היא תעשה אותו דבר".

על פי הציטוט ב'חדשות 12' בכיר חמאס הוסיף בריאיון כי "נסכים לסיים את המלחמה בצורה בו-זמנית והדדית". לדבריהם, אבו מרזוק רמז כי עלולה להתקיים הסלמה נוספת אם מדינת ישראל תמשיך לפנות משפחות פלסטיניות ממזרח ירושלים או שתוסיף לפעול באלימות נגד פלסטינים במסגד אל-אקצא.

עוד פורסם בכתבה בניו יורק טיימס כי גורם בכיר בממשלת ישראל, שמשתתף בדיונים על הפסקת אש, מסר שישראל עדיין לא מוכנה להפסקת אש, אך הודה שייתכן שתגיע בזמן הקרוב.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו