Avshalom Sassoni/Flash90

בעל הסיכוי הטוב לנצח: יצחק הרצוג הודיע על מועמדותו לנשיאות המדינה

יצחק בוז'י הרצוג, לשעבר יו"ר מפלגת העבודה והיום יו"ר הסוכנות היהודית, הודיע היום כי יתמודד על נשיאות המדינה. הרצוג נחשב למועמד בעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את המירוץ • "ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה", כתב

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

יו"ר הנהלת הסוכנות היהודית, השר וחבר הכנסת לשעבר, יצחק (בוז'י) הרצוג, הודיע הבוקר כי יציג את מועמדותו לתפקיד נשיא המדינה ה-11 בפני הכנסת ה-24. יודגש כי היום (רביעי) הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת מועמדויות לכהונת נשיא המדינה.

בהודעה מיוחדת שפרסם היום, כתב הרצוג: "אזרחיות ואזרחי ישראל, זה ימים ארוכים שהארץ הטובה שלנו מותקפת ובוערת. אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק ליבי למשפחות השכולות, איחולי החלמה ומזור לפצועים, חיזוק לצה"ל ולכוחות הביטחון ולגורמי ההצלה כולם וחיבוק מיוחד לתושבי הדרום. ברגע זה של משבר, כולנו חייבים להתייצב למען המדינה".

"היום הוא המועד שנקבע על פי חוק להגשת המועמדויות לכהונת נשיא מדינת ישראל האחד עשר. אני מאמין שהנשיא הבא של מדינת ישראל יידרש לחבר מחדש את הקרע בינינו; לסמן יעד ולהתוות דרך אל מעבר למחר; לתכנן ולבנות את הפרק הבא בסיפור של כולנו: החזון למדינת ישראל בשנת ה-100 לעצמאותה; לשמר ולטפח את הגשר המחבר בינינו, היושבים בציון, לבין העם היהודי בתפוצות; לבצר את מעמדה הבין-לאומי של ישראל; להגן על שמה הטוב במשפחת העמים ולהיאבק בשנאת ישראל ובשונאיה; לשמור על החיים המשותפים של כולנו כאן ועל עמודי התווך של הדמוקרטיה שלנו ולהבטיח שכל אזרחית ואזרח במדינה יחושו ויהיו שייכים ושווים".

הרצוג הוסיף, "אין ספק שהמציאות מורכבת, ויתכן שלא נצליח לחבר את כל הקרעים, אבל אנחנו יכולים – וחייבים – להקטין את המתחים, להנמיך את החומות ולקרב את המרחקים בינינו, באהבה, אחווה, שלום ורעות בתוכנו. לכן, בחרדת קודש ובכובד ראש אני מודיע על כוונתי להתמודד לתפקיד נשיא מדינת ישראל האחד עשר. מועמדותי תוצג היום בפני הכנסת העשרים וארבע, ואבקש את תמיכת חבריה בבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים".

"ההיסטוריה המשפחתית הפרטית שלי והניסיון הציבורי רב השנים שאני מביא עימי, לימדו אותי לעולם לא לראות את נס קיומה של מדינת ישראל כדבר המובן מאליו. המחויבות לנצח ישראל היא נחלת אבותיי, מוקד חיי והמורשת לבניי, ותפילה אחת: "ברכנו השם, כולנו כאחד, יחד באור פניך". תודה רבה".

הרצוג הודיע ליו"ר חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית על יציאה לחופשה ללא תשלום עד לאחר הבחירות לנשיאות. בשני העשורים בהם היה בזירה הפוליטית והציבורית יצחק הרצוג מילא שורה של תפקידים ציבוריים מרכזיים: הוא כיהן כמזכיר הממשלה ה-28; חבר כנסת בכנסות ה-16-20 (2003-2018); שר בממשלות ישראל ה-30-32, בתפקידים: שר הרווחה והשירותים החברתיים, שר הבינוי והשיכון, שר התיירות והשר לתפוצות, חברה והמאבק באנטישמיות; חבר הקבינט המדיני-בטחוני; יו"ר מפלגת 'העבודה' ומועמד 'המחנה הציוני' לראשות הממשלה, ראש האופוזיציה; כיום מכהן כיו"ר הנהלת הסוכנות היהודית לארץ ישראל.

יצחק הרצוג נשוי למיכל, עו"ד ומגשרת העוסקת בפעילות חברתית רבת שנים, ולהם שלושה בנים. הרצוג בנו של נשיא המדינה השישי חיים הרצוג ז"ל ונכדו של הרב הראשי לישראל הרב אייזיק הלוי הרצוג זצ"ל.

הרצוג נחשב לבעל הסיכוי הטוב ביותר לנצח את המירוץ, בין היתר בשל העובדה כי במפלגות הליכוד ותקוה חדשה כבר הודיעו על חופש הצבעה. בין החותמים על מועמדותו של הרצוג, גם חברי כנסת מהמפלגות החרדיות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture