Noam Revkin Fenton/FLASH90

האסון בקרלין: שוחררו שני החשודים המרכזיים – "אין הוכחות לאחריותם למחדל"

בית משפט השלום בת"א הורה לשחרר למעצר בית את מהנדס הבניין וגבאי בית הכנסת, החשודים בהמתה בקלות דעת, זאת חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים נוספים. נציג המשטרה: "הם רצו לקיים את האירוע ויהי מה. הביטחון מהם והלאה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

האסון בקרלין: בית המשפט שיחרר היום (חמישי) למעצר בית את שני החשודים המרכזיים באסון קריסת הטריבונות בהיכל הטישים של חסידות קרלין בגבעת זאב שהתרחש בערב חג השבועות. החלטת בית המשפט מגיעה חרף בקשת המשטרה להאריך את מעצרם בשמונה ימים נוספים.

השניים חשודים בהמתה בקלות דעת הם המהנדס אלי פרקל, יועץ הבטיחות של המבנה שאישר את קיום האירוע ההמוני בערב שבועות שבו נהרגו שניים ונפצעו כמאתיים. עצור נוסף שגם אותו החליט השופט לשחרר למעצר בית הוא גבאי בית הכנסת של החסידות.

אתמול נחקרו במפלג ההונאה של מחוז תל אביב שישה חשודים במעורבות באסון. בכירי המועצה שוחררו בתנאים מגבילים, וכך גם שניים מאנשי החסידות. אולם המהנדס והגבאי כאמור, נעצרו בתום חקירתם והובאו הבוקר בפני שופט בבית משפט השלום בתל אביב.

נציג המשטרה אמר בדיון כי "זה מבנה מסוכן, אף אחד מאיתנו לא היה מעז להכניס את עצמו לתוכו. כל מה שעמד לנגד עיני החשודים זה לקיים את האירוע ויהי מה. הביטחון מהם והלאה". למרות הדברים הקשים, בית המשפט קבע כי בשלב זה, אין מספיק הוכחות לאחריותם של השניים למחדל.

עורכי הדין עמית חדד, אמיר מורשתי ונועה מילשטיין, המייצגים את המהנדס, מסרו בתגובה: "בית המשפט קבע, כבר בשלב ראשוני זה, שאחריותו של מרשנו לאירוע הקריסה הטראגי שולית, אם בכלל. בהתאם, הורה בית המשפט על שחרורו, למרות בקשת המשטרה".

"מדובר בהחלטה יוצאת דופן כשהיא ניתנת בשלב ראשוני זה, והיא מוכיחה כאלף עדים כי למרשנו אין קשר לאירוע שנחקר. אנחנו סמוכים ובטוחים שככל שתתקדם החקירה התמונה תתבהר אף יותר ויהיה ברור שלמרשנו אין כל קשר למקרה הקשה".

עורך הדין אלעד רט, המייצג את הגבאי, מסר בתגובה: "לצערי, המעצר של החשוד אותו אני מייצג הוא מקרה קלאסי של חיפוש המטבע מתחת לפנס מצד המשטרה. מדובר במי שלא היה קשור בשום צורה לא לארגון האירוע ולא להזמנת הטריבונה שקרסה – ובטח שלא לבנייתה. העובדה שבקשתה המופרכת של המשטרה למעצר לתקופה של שמונה ימים נדחתה על הסף ע"י ביהמ"ש מדברת בעד עצמה".

כזכור, הבוקר פרסמנו חלק מראיון שהעניק פרקל ל'חדשות 13' זמן קצר לפני מעצרו שבו הוא טען כי "המקום היה מסודר. ביום שישי, כמהנדס, אני ראיתי את הטריבונות. הייתה לי איזו הערה, אבל מבחינת היציבות שלהן הן היו בסדר גמור".

אלא שלדבריו, "מסיבה כזו או אחרת, ביום ראשון הם החליטו להגביה את הטריבונות הקיימות. הם התקינו לבדם את הטריבונות האלה. כנראה שהיו חסרים שם אלמנטים, ואף אחד לא בדק את הדברים. הכשל הבסיסי נגרם מזה שבוצעה תוספת". לדבריו, "אף אחד לא אישר" את הטריבונות שבנו החסידים בעצמם.

המהנדס הוא אחראי הבטיחות של המבנה כולו ולא של הטריבונות. וזאת, כאשר הכניסה למבנה אסורה, אלא שהקבלן ואשני החסידות ביקשו ממנו אישור כניסה חד-פעמי, רק לערב שבועות. "המבנה הזה הוא בתהליך של בנייה, אין אישור לאכלס את המבנה ולכן הוא פסול ואסור לעשות שם שום דבר. אבל העולם לא מתנהל ככה, בעוד שגם במבנים שעדיין אין להם טופס 4, מקיימים אירועים".

"כשבאים גם אליי, אני נותן אישור לקיום אירוע לערב אחד, ואני מנחה את כל סידורי הבטיחות הנדרשים, מבלי להכנס לכל הצד של הרישוי, האישורים וכו'". בשל כך, נחקר באזהרה אמש במשטרה, בעיקר על קביעתו כי "אני אישרתי שהמבנה יכול לשמש לאירוע מבחינת המבנה. כאיש מקצוע, המבנה היה ראוי לאכלס את האירוע, בלי קשר אם היה טופס 4".

במועצת גבעת זאב מאשימים את המשטרה כי למרות שקיבלו אזהרות מראש על קיום האירוע במבנה אסור, לא עשו דבר על מנת למנוע את קיומו. בכך, מעבירים במועצה את האחריות מהם אל המשטרה, שכעת חוקרת את האירוע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture