Yossi Aloni/Flash90

מבצע 'חוק וסדר' יוצא לדרך: "היו ערבים רבים שהרימו יד על מדינת ישראל"

"לא ראינו יהודים שביקשו לפרוע בערבים. הניסיון לייצר סימטריה לא מסתדר עם המציאות", אומר השר אוחנה • המשטרה הודיעה על מבצע במסגרתו אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ומילואים יפעלו נגד המתפרעים שהיו מעורבים במאורעות, כדי למצות עמם את הדין

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

בעקבות המאורעות האלימים שפקדו את מדינת ישראל בשבועיים האחרונים, ולאחר התייעצות בין השר לביטחון פנים אמיר אוחנה למפכ"ל המשטרה רנ"צ קובי שבתאי, משטרת ישראל מרכזת מאמץ כוחות מתוגבר ותחל מהערב במבצע 'חוק וסדר' במסגרתו אלפי שוטרים ולוחמי מג"ב ומילואים יפעלו בעצימות גבוהה ובפריסה מקיפה נגד המתפרעים, העבריינים וכל מי שהיה מעורב במאורעות, כדי למצות עמם את הדין.

בריאיון לחדשות הערב בכאן 11 התייחס היום (ראשון) השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה להתפרעויות ולאירועים האלימים בערים המעורבות, ואמר כי "היו רבים מדי מקרב החברה הערבית, בעיקר צעירים, שהרימו יד על מדינת ישראל". אוחנה הוסיף: "האש כובתה אבל הגחלים עדיין לוחשות, המצב יכול להסלים ברגע".

עוד אמר אוחנה כי "זה הרבה מעבר לפשיעה בחברה הערבית. להפריד בין הנושא של הפשיעה לבין ההתקוממות הלאומית שראינו. חלק גדול מהפורעים היו בעלי עבר פלילי, אבל הסנטימנט שעבד פה הוא סנטימנט לאומי אנטי-ישראלי".

באותו נושא התייחס השר גם למתיחות מול המפכ"ל יעקב שבתאי, שאמר לאחרונה על האירועים האלימים כי "נמצה את הדין עם הטרוריסטים משני הצדדים". מיד לאחר דברי המפכ"ל תקף אותו אוחנה ואמר כי מדובר ב"התבטאות מקוממת". הערב אמר אוחנה כי יחסיו עם המפכ"ל מצוינים אך אמירתו היתה קשה.

"אני מגבה גיבוי מלא את המפכ"ל בפעולות שהוא עושה", אמר אוחנה. "מכיוון שהאמירה שלו הייתה פומבית גם הביקורת הייתה פומבית. זו הייתה אמירה קשה מאוד. בזמן שיש פרעות ביהודים ושריפת בתי כנסת – לדבר על כך שתפקיד המשטרה הוא לחצוץ בין הצדדים? היו פה פרעות שיהודים ביקשו לעשות בערבים? לא ראינו דברים כאלה. היה אירוע נקודתי בבת ים, אירוע חמור שבו מהר מאוד המשטרה שמה ידה על החשודים. הניסיון לייצר סימטריה פשוט לא מסתדר עם המציאות".

במשטרה מסבירים הערב כי מטרת מבצע 'חוק וסדר' הוא למצות את הדין עם המעורבים במאורעות ובפשיעה החמורה והלאומנית, החזקה וסחר באמל"ח, הצתות, עבירות רכוש, השתייכות לאירגוני פשיעה ועבירות כלכליות.

המבצע מתוכנן בפריסה ארצית, ויטלו בו חלק אלפי שוטרים בהם כלל מחוזות ויחידות משטרת ישראל ומשמר הגבול, פלוגות המילואים, יחידות מיוחדות ובשילוב כלל היכולות המבצעיות והטכנולוגיות הקיימות.

מיקוד המבצע בעבירות שצוינו בדגש לביצוע מעצרים, חיפושים וחקירות המעורבים, אשר עתידים להוביל להגשת כתבי אישום וכליאת העבריינים מאחורי סורג ובריח. חלק מהיעדים שסומנו הם החזרת ההרתעה והגברת המשילות במקומות מועדים במדינת ישראל, לצד שמירה על ביטחונם האישי של אזרחי ישראל.

"על פורעי החוק לדעת שידה הארוכה של המשטרה תגיע לכל מי שיבחר בדרך האלימות", אומרים במשטרה לקראת פתיחת המבצע.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
4 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מי שמרים יד על המדינה המדינה צריכה לשלול את אזרחותו, זה לא מסתדר אחרת

אין חוק שאוסר הנפת דגל "פלסטין" במדינת ישראל
מי שמניף את הדגל חותר לביטול מדינת ישראל
וצריך לעשות בנידון

אזרח שאיכפת לו, רק ליהודים, ערבים הם הגזע העליון תשאל את חבורת השוטים בבגץ

הכל שקרים ועיוורון . צריך למצאות את הדין לא פחות מימה שעושים ליהודים כשבאים להגן על אחיהם . כל שאר הפסולת שהנציגים שלהם בכנסת שמקבלים עזרה ועידוד ותמיכה מבגץ ויהיר וכסיף ואיוון לברמן והרשימה המתועבת תומכי השהידים צמאי הדם . צריך לגדוע להם את הידיים . כי בעוד עשרים שנה אם לא תתעשתו הם יהרגו אותנו ושחטו אותנו בלא רחמים כמו שעשו כבר יותר מ 2000 שנה . צריך להעיף אותם החוצא הן עם לבדד ישכון ובגוים לא יתחשב . הם לא יעזבו עד שישחטו את כולנו . אסור בתכלית האיסור לגור איתם במקום אחד . אין דבר כזה דו קיום . מדינה קטנה ומסכנה אחת והם המנהיגים מתפשרים עליה . פשוט תצאו למלחמת חירום לנקות את כל הבררה . ראו את אחמד זיבי ועודה ושאר מרצחים מה חושבים על היהודים . כל מגמתם לשחוט אותנו . מנהיגים שלא שוים גרוש במיוחד השמאלנים האכזרים על יהודים . תתביישו חלאות אדם

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture