שלומי אמסלם, משרד החוץ

שר החוץ האמריקני הגיע לביקור ראשון בישראל: "כבוד גדול; אירוע מיוחד"

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן נחת הבוקר בשדה התעופה בן גוריון, שם קיבלו את בואו מקבילו הישראלי גבי אשכנזי ושגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן • מזכיר המדינה צפוי להיפגש עם הנשיא ריבלין, ראש הממשלה נתניהו ובכירים נוספים כדי להבטיח את הפסקת האש ושיקום הרצועה

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נחת בישראל הבוקר (שלישי) לביקור ראשון מאז שנכנס לתפקיד. שר החוץ גבי אשכנזי קיבל את פניו בנמל התעופה יחד עם שגריר ישראל בארצות הברית ובאו"ם גלעד ארדן שמתלווה אל בלינקן.

שר החוץ גבי אשכנזי בירך, "ברוך הבא לישראל, מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן. זהו כבוד גדול לארח אותך כאן בביקורך הרישמי הראשון. כל ביקור של מזכיר מדינה אמריקאי כאן בישראל הוא אירוע מיוחד, בעיקר כאשר זהו ביקורך הראשון".

"מודה לך על עמידתה האיתנה של ארה"ב לצד ישראל ולצד זכותה להגן על עצמה ועל אזרחיה. מצפה לפגישתנו בהמשך היום", הוסיף שר החוץ בחשבון הטוויטר שלו.

השגריר ארדן כתב, "שמחתי לקבל עם שר החוץ את פניו של מזכיר המדינה האמריקני עם הגעתו לישראל. ארצות הברית היא בעלת הברית הקרובה ביותר שלנו. נדון עם אנתוני היום על העמקת היחסים בין המדינות והרחבת שיתוף הפעולה, ולפני הכל במלחמה בגל ההתקפות האנטישמיות ובמניעת התעצמות החמאס בעזה. ברוך הבא אנתוני".

בלינקן הגיע במטרה לבסס את הפסקת האש עם חמאס, לדון בשיקום רצועת עזה אחרי מבצע "שומר החומות" ולהביע את מחויבותה של ארצות הברית לפתרון שתי המדינות. מזכיר המדינה יבקר בהמשך גם ברמאללה, קהיר ועמאן. בישראל, יפגוש את ראש הממשלה, נשיא המדינה ושר החוץ.

הכתבות המעניינות ביותר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו