תמרור אדום לנהגים: "מצפצפים" על הרמזור? הנתונים נחשפים

אילוסטרציה. Nati Shohat/Flash90

תמרור אדום לנהגים: "מצפצפים" על הרמזור? הנתונים נחשפים

לאחר שנת הקורונה, חל זינוק משמעותי במספר הקורבנות בכבישי ישראל. אגף התנועה: עלייה של יותר מ־21% במספר הדו"חות לנהגים שלא עצרו באור אדום. רמ"ד תעבורה במשטרה: "נהג שמנסה 'לגנוב' רמזור מאיץ את מהירות הנסיעה, ובמקרה של תאונה, התוצאה קשה יותר"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

הקורונה חלפה והחיים כמעט חזרו למסלולם, והיציאה ההמונית של הציבור מהבתים מייצרת סכנות חדשות בכבישים ברחבי המדינה, ומעל כולן עומדת סכנת הרמזורים. מנתוני אגף התנועה עולה כי בשליש הראשון של השנה נרשמה עלייה של יותר מ־%21 במספר הדו"חות שנרשמו לנהגים בגין אי־ציות לרמזור אדום. כך עולה מנתונים שמתפרסמים ב'ישראל היום'.

באגף התנועה מזהירים: "נהגים 'גונבים' רמזור ומסכנים לא רק את עצמם, אלא נהגים נוספים בכביש". ירושלים ותל אביב הן הערים המובילות, שבהן נהגים "מצפצפים" על האדום. במשטרה אומרים כי: "תאונות הדרכים גובות מחיר כבד בנפש. נמשיך בפעילות אכיפה ממוקדת על מנת להגדיל את הסיכוי לתפוס את מבצעי העבירה".

מינואר ועד 24 באפריל 2020 נהרגו 105 איש בכבישים. ואילו השנה, בתקופה המקבילה, נרשמו 136 הרוגים. עבירת אי־ציות לרמזור נחשבת עבירה חמורה ומסכנת חיים, והסיכוי שתתרחש תאונה קטלנית כתוצאה ממעבר באור אדום הוא גבוה. בשל כך, המשטרה מבצעת אכיפה מוגברת בעבירת רמזור אדום באמצעות מצלמות ובאמצעות שוטרים. באגף התנועה הגבירו את האכיפה, ומתחילת השנה ועד לסוף אפריל נרשמו בכל רחבי הארץ 11,896 דו"חות, עלייה מדאיגה של יותר מ־%21 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נרשמו 9,761 דו"חות.

ירושלים היא העיר שבה הכי הרבה נהגים עוברים באור אדום. מנתוני רישום הדו"חות שהגיעו ל"ישראל היום" עולה כי מתחילת השנה ועד לסוף אפריל השנה, בירושלים נרשמו 1,828 דו"חות, לעומת 1,024 בתקופה המקבילה אשתקד.

בה בעת, בחולון נרשמו 346 דו"חות לעומת 172 בשנה שעברה, בראשון לציון 258 לעומת 237, באשקלון 177 לעומת 145, בהרצליה 158 לעומת 22, באשדוד 133 לעומת 39, וברמת גן נרשמו 133 דו"חות לעומת 95 אשתקד.

סנ"צ גיא לוי, ראש מדור תעבורה באגף התנועה, אמר לעיתון: "נהגים שחוצים רמזור באור אדום מסכנים לא רק את עצמם, אלא גם נהגים שחוצים את הצומת באור ירוק והולכי רגל שעוברים במעבר חצייה. נהג שמנסה 'לגנוב' רמזור מאיץ את מהירות הנסיעה, ובמקרה של תאונה, התוצאה קשה יותר ואף עלולה להיות קטלנית".

ראש מדור התחבורה באגף התנועה מוסיף: "אני פונה לנהגים ואומר להם – אל תהיו הקורבן הבא, אפשר למנוע את התאונות האלה. כל שצריך הוא להאט את מהירות הנסיעה בעת הגעה לצומת".

בעניין פעולות המשטרה, סנ"צ לוי מציין כי "אנחנו נמשיך לאכוף את החוק בעבירות מסכנות חיים בכל רחבי הארץ, תוך שימוש באמצעים גלויים וסמויים, על מנת להרתיע את הנהגים הפורעים, למצות עימם את הדין ולמנוע את התאונה הבאה".

כמו כן, מנתוני המשטרה עולה כי בחודשים ינואר עד אפריל 2020 אירעו חמש תאונות קטלניות כתוצאה מאי־ציות לתמרור עצור. מתחילת השנה הנוכחית אירעו 11 תאונות דרכים מסיבה זו. ב־2020 אי־ציות לרמזור הוביל ל־590 תאונות, ואילו השנה המספר קפץ ל־688 תאונות.

עו"ד יניב דותן, שמתמחה בעבירות תנועה ונזיקין אומר כי "מדובר בעבירה אשר המחוקק ובתי המשפט רואים בה גורם משמעותי בהתרחשותן של תאונות דרכים קשות שבהן נפגע אדם, ופעמים רבות הן גורם משמעותי לתאונות קטלניות שבהן נהרג אדם". לדבריו, "בעבר נהג שנתפס על חצייה כאשר אור אדום דולק ברמזור שבכיוון נסיעתו, זומן לדין באופן אוטומטי".

הוא מציין כי "כיום המצב מעט שונה, ומתחם הענישה לעבירה נע בין קנס בסך 1,500 שקלים או שמדובר בנסיבות מחמירות, ואז יזומן הנהג לדין, נוסף על עשר הנקודות שיצטרפו לגיליון התעבורתי שלו בגין ביצוע העבירה".

עו"ד דותן מוסיף כי "המחוקק עושה הבחנה בין המקרים, ומייחס לסיטואציות שונות את ההגדרה לנסיבות מחמירות. כך, אם כתוצאה מחצייה באור אדום תיגרם הפרעה ו/או יהיה סיכון לעובר דרך אחר, או שנגרמה הפרעה לרכב אחר שעה שהיה בצומת, אם התרחשה תאונת דרכים עם או בלי נפגעים. אלו המקרים שבהם תיוחס לנהג עבירה של חצייה של אור אדום ברמזור בנסיבות מחמירות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

בעיר שלי מאז ומעולם עד עצם היום הזה לא קרה שנהג עבר באדום, מהסיבה הפשוטה שאין רמזורים בעיר שלי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture