האו"ם הורה לחקור פשעי מלחמה של ישראל במהלך מבצע "שומר החומות"

מועצת האו"ם לזכויות אדם בז'נבה אישרה ברוב קולות הקמת ועדת חקירה בינלאומית עצמאית לאירועי האלימות האחרונים בשטחים ובישראל, כולל במזרח ירושלים ובעזה. 24 מדינות תמכו בהחלטה, תשע התנגדו ו-14 נמנעו. ארצות הברית גינו את הצעד התקדימי

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

מועצת זכויות האדם של האו"ם הצביעה היום (חמישי) תמיכה בעד פתיחת חקירה בינלאומית לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במבצע "שומר החומות" ברצועת עזה שנערכה במהלך החודש האחרון. את הבקשה לפתיחת החקירה הבינלאומית הגישו המשלחת הפלסטינית לאו"ם והארגון לשיתוף פעולה אסלאמי. ההחלטה היא התקבלה ברוב של 24 נציגי מדינות שהצביעו בעד לעומד 9 שהצביעו נגד.

בחריין וסודן, שחתמו על הסכמי נורמליזציה עם מדינת ישראל, היו מאלו שהצביעו בעד ועדת חקירה שתחקור את "פשעי המלחמה". בנוסף תמכו בהקמת הוועדה גם מדינות: ארגנטינה, ארמניה, בנגלדש, בוליביה, בורקינה פאסו, סין, חוף השנהב, קובה, אריתריאה, גאבון, אינדונזיה, לוב, מאוריטיניה, מקסיקו, נמיביה, פקיסטן, הפיליפינים, רוסיה, סנגל, סומליה, סנגל, אוזבקיסטן וונצואלה.

המדינות שהתנגדו להקמת ועדת חקירה הן אוסטריה, בולגריה, קמרון, צ'כיה, גרמניה, מלאווי, איי מרשל, בריטניה, אורוגוואי. הנמנעות: איי הבהאמה, ברזיל, דנמרק, פיג'י, צרפת, הודו, איטליה, יפן, נפאל, הולנד, פולין, דרום קוריאה, טוגו ואוקראינה.

ב'ווינט' דווח כי, למרות ההחלטה להקים ועדת חקירה בגוף שידוע ברוב אוטומטי לערבים ולמוסלמים, מדובר בהישג מרשים לישראל לנוכח העובדה שהרבה מדינות עמדו הפעם לצדה או לפחות בחרו להימנע. כך למשל יש לציין את הודו, ברזיל וצרפת שנמנעו וכן את גרמניה שהתנגדה. ארה"ב הביעה "חרטה עמוקה" על ההחלטה להקים ועדת חקירה.

בארצות הברית גינו את הצעד וכינו אותו "החלטה מצערת שעלולה לפגוע בהתקדמות האחרונה שהושגה באזור".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב להחלטה: "ההחלטה המבישה שהתקבלה היום היא דוגמה נוספת לאובססיה האנטי-ישראלית הבוטה של מועצת זכויות האדם של האו"ם. פעם נוספת, רוב אוטומטי בלתי מוסרי במועצה -מטהר ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים, תוך שהוא משתמש באזרחי עזה כמגן אנושי. באותו הזמן, המועצה מציגה ״כצד האשם״ דמוקרטיה הפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מאלפי רקטות שנורות ללא הבחנה. הביזיון הזה הופך את החוק הבינלאומי מושא ללעג ומעודד טרוריסטים מסביב לעולם".

במשרד החוץ הישראלי מסרו בתגובה להחלטה, "ישראל דוחה בשאט נפש את ההחלטה שאומצה היום ע״י המועצה לזכויות אדם, גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו"ם".

"צה"ל פועל על פי הדין הבינלאומי בהגנה על אזרחי מדינת ישראל מפני ההתקפות חסרות האבחנה של החמאס. ארגון הטרור חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כאשר הוא יורה מתוך אוכלוסייה אזרחית בתוך עזה על עבר אזרחי ישראל. ההחלטה של המועצה לזכויות אדם מתעלמת מכך לחלוטין".

עוד נמסר, "מטרתה האמיתית של ועדת בדיקה היא הלבנת פשעי ארגון הטרור חמאס והפללת ישראל על פעילותה להגנה על אזרחיה. ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו".

שר הביטחון גנץ בתגובה להחלטת מועצת זכויות האדם: "החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם שומטת כל לגיטימציה להמשך קיומה. מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים מול אויב שהפך את הבתים, המרפאות ורחובות עזה – לזירת לחימה. אין כל ספק- ראשי החמאס הם פושעי מלחמה נתעבים, וכל מדינה שוחרת שלום צריכה לדאוג לשים את ידייה על ראשי החמאס שידיהם מגואלות בדם. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם- וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל תוך גיבוי מלא".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין התייחס הערב להחלטת המועצה לזכויות אדם ואמר: "עולם הפוך ראינו. במקום שנשמע קריאה ברורה של העולם החופשי כנגד ארגון הטרור חמאס והעומדים בראשו, המהווים פושעי מלחמה מובהקים, מקבלת המועצה החלטה חסרת פשר כנגד אזרחי ישראל אשר עמדו מול ירי פושע של אלפי טילים לעבר אוכלוסיה חפה מפשע".

עוד אמר הנשיא, "גם לאחר החלטות מוטות ובלתי מתקבלות על הדעת שכאלה, תמשיך ישראל להיות מחויבת תמיד ולפני הכל לבטחון אזרחיה ולהבטחת שלומם".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

אוזבקיסטן כפויית הטובה ורוסיה "ידידת ישראל"

אריתריאה תמכה..
להחזיר את כל האריתראים כאות מחאה

בקיצור, כל אלו שהם עצמם הורגים נשים וילדים, הם אלו שהצביעו בעד. הצביעות חוגגת!!!
חכו חכו, יום יבוא, המשיח יבוא, ונתנקם בכם או או או!!!
צבועים מגעילים ימח שמכם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture