Yonatan Sindel/Flash90

החכי"ם מתייצבים לימין ליצמן: "הוא יימצא זכאי מכל הסעיפים"

החכי"ם מגוש הימין הביעו תמיכה נחרצת בשר יעקב ליצמן לאחר הודעת היועמ"ש על הגשת כתב אישום נגדו. בן גביר: "‏מנדלבליט מתכוון להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, בגלל שטיפל ועזר לאלפי פניותיהם של עם ישראל". גפני: "אני מאמין בצדקת דרכו בפעילותו למען הציבור"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

לאחר שפרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הודיעה היום (חמישי) לבאי-כוחו של השר יעקב ליצמן, כי היועץ המשפטי לממשלה שוקל את העמדתו לדין פלילי בחשד לעבירות של שיבוש מהלכי משפט והפרת אמונים, וזאת בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך, יוצאים החכי"ם מגוש הימין ומתייצבים לימין ליצמן.

יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני הגיב על ההחלטה להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד השר יעקב ליצמן: "אני מאמין בצדקת דרכו בפעילותו למען הציבור לכלל ולפרט ומקוה ומתפלל שהצדק יצא לאור במהרה".

ח"כ הרב ישראל אייכלר מסר: "היום התבדו מכתימי השר הרב יעקב ליצמן, כאשר עלילת השוחד הוסרה לגמרי והוא נמצא זכאי בנקיון כפיו. העיסוק בפניות הציבור הוא תפקידם העיקרי של שליחי הציבור החרדי, לסייע להתיר את הסבך הבירוקרטי של פקידי מדינת ישראל השוללים את זכויות האדם החרדי ומפלים אותו לרעה בכל פינה".

עוד אמר אייכלר, "כתב אישום בכפוף לשימוע, בעוון עזרה לפניות הציבור, הוא אות כבוד עבור הרב ליצמן. אני בטוח שאחרי השימוע הוא יימצא זכאי מכל הסעיפים וימשיך לעמוד לימין הציבור לאורך שנים טובות".

ח״כ יעקב טסלר: "ברצוני לחזק את ידידי שר הבינוי והשיכון הרב יעקב ליצמן, העושה לילות כימים למען כלל המגזרים והאוכלוסיות בכל תפקידיו הציבוריים, ופועל במשך שנים רבות באמצעות צוות לשכתו המסור אותם זכיתי להכיר מקרוב, במטרה לעזור ולסייע לפרט במענה לכל פניה אפשרית, במסגרת החוק וביושר".

טסלר הוסיף, "ברכתי שהצדק ייצא לאור ובטוחני שכל החשדות המופרכות יתפזרו בהליך השימוע, והרב ליצמן ימשיך לפעול בתפקידו למען הציבור בישראל בהצלחה רבה, בעזרת ד".

ח"כ בן גביר מסר: "‏מנדלבליט מתכוון להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, בגלל שטיפל ועזר לאלפי פניותיהם של עם ישראל. שלטון המשפטנים ממשיך להצר את רגלי שליחי הציבור בכנסת. הציבור פונה לחברי הכנסת לעזרה ולא יעלה על הדעת שחברי כנסת יצטרכו לנהל משרד חקירות, כדי לברר מי הפונה".

עוד הוסיף בן גביר, "גם ללשכתי זורמים מאות פניות, שמופנות בין היתר לטיפול הפקידים ולגורמי השירות. האם אצטרך להסס לטפל בפניות, כי שלטון הפקידים יכול לפתוח נגדי בחקירה?. לא יקום ולא יהיה".

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בתגובה להודעת היועץ המשפטי לממשלה על כוונתו להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את השר ליצמן: "‏קראתי את הודעתו של מנדלבליט על כוונתו להעמיד לדין את השר ליצמן בעבירה של הפרת אמונים, והיא מביכה, חמורה ומקוממת".

"ליצמן ידוע כמי שמטפל באלפי פניות ציבור במסירות ומסייע לכל פונה. אישית העברתי דרך לשכתו מאות פניות לאורך השנים ובכולן הוא עשה כל שביכולתו כדי סייע, כשמעולם הוא לא שאל ‏ולא ידע את זהות הפונה או השתייכותו. בד"כ מדובר בבעיות בירוקרטיה, סחבת, אטימות, שיקול דעת לקוי, או נפילה בין הכסאות (רעות חולות שהבירוקרטיה הישראלית למרבה הצער מלאה בהן), והוא תמיד ניסה ובהמון פעמים הצליח לפתור בעיות ולסייע, ופעמים רבות להציל חיים ממש".

"‏הניסיון לטעון נורמטיבית שכשנבחר ציבור פונה לפקידים הכפופים לו במטרה לשנות את החלטתם או פעולותיהם כשהוא, כממונה עליהם, סבור שהם טעו, עולה כדי הפרת אמונים ועבירה פלילית הוא הזוי ומקומם, ויש לדחות אותו בשאט נפש. זה המשך ניסיונות ההפחדה של המערכת המשפטית את נבחרי הציבור וההשתלטות שלהם על תהליכי קבלת ההחלטות".

"‏זו אינה הפרת אמונים, זו שמירת אמונים של נבחר הציבור לציבור. אני מבקש לחזק את ידיו של השר ליצמן ולהודות לו בשם אלפי, ואולי עשרות אלפי, מי שנעזרו וממשיכים להיעזר במסירותו למען הציבור לאורך השנים. על רקע התנהלות היועמ"ש לא יהיה מנוס מלהסדיר גם את זה בחקיקה בכדי לשמור על עצמאותם ויכולתם של נבחרי הציבור לממש את תפקידם ללא מורא". ‏

עוד אמר סמוטריץ', "לא בשולי הדברים, למקרא תיאור העובדות המיוחסות לשר ליצמן בהודעת היועץ, אי אפשר שלא להיזכר בניסיונן של הפרקליטות הבכירות דינה זילבר ואורית קורן להשפיע על תצהירו של דר' חן קוגל לבית הדין לעבודה בעניינה של דר' מאיה פורמן, ניסיון חמור בהרבה להדיח עד ולשבש הליכי משפט במסירת תצהיר כוזב. אז נמנעו בפרקליטות מלחקור או להגיש כתב אישום נגד זילבר וקורן. שוב אנו פוגשים סטנדרט כפול ומקומם בהתנהלותו של מנבלבליט. אני קורא ליועץ להתעשת ולחזור בו מכוונתו לאלתר".

כזכור, לפי הודעת היועמ"ש, מדובר בשתי פרשות בהן ניצל לכאורה השר יעקב ליצמן את מעמדו ואת כוחו השלטוני, כדי לקדם אינטרסים של אנשים פרטיים, כשלפי החשד הוא עושה שימוש בכוחו השלטוני משיקולים זרים ונגד האינטרסים שעליהם הוא מופקד כסגן שר הבריאות.

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

גם תנועת שס חז
קו את ידיו למה לא מביאי ם?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture