Atia Mohammed/Flash90

"יותר גרוע מגולדסטון": בישראל זועמים על מועצת 'זכויות האדם' של האו"ם

זעם בירושלים על ההחלטה לחקור את ישראל בנוגע לפשעי מלחמה שבוצעו לכאורה במהלך שומר החומות • במשרד החוץ הבהירו כי לא ישתפו פעולה ולדברי ראש הממשלה מדובר ב"דוגמה לאובססיה שלהם נגד ישראל". גם הנשיא ושר החוץ גינו את ההחלטה

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

זעם רב בירושלים על החלטת מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת חקירה חדשה נגד ישראל בנוגע לפשעי מלחמה לכאורה שבוצעו במהלך מבצע "שומר החומות", כאשר במשרד החוץ כבר הודיעו כי לא שיתפו פעולה.

אריאל כהנא מביא ב'ישראל היום' כי גורם מדיני הגדיר את הוועדה החדשה כ"גרועה מוועדת גולדסטון", כאשר הכוונה לוועדת החקירה שהקימה אותה המועצה לאחר מבצע עופרת יצוקה וממצאיה שימשו את מכפישי ישראל בעולם.

על פי הניתוח שנעשה במשרד החוץ, המנדט של הוועדה החדשה חמור יותר בשני היבטים מוועדות החקירה הקודמות. הוועדה התבקשה לחקור גם את הנעשה בתוך תחומי ישראל, ולא רק את המתרחש ביהודה ושומרון ועזה. שנית, לא נקבע מועד לסיום עבודת הוועדה, כך שלמעשה היא עשויה להמשיך לחקור את ישראל שנים רבות קדימה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לאחר ההצבעה: "ההחלטה המבישה היא דוגמה נוספת לאובססיה הבוטה של מועצת האו"ם לזכויות אדם נגד ישראל. שוב, רוב אוטומטי ולא מוסרי במועצה מלבין ארגון טרור שחותר לרצח עם, ארגון שיורה בכוונה תחילה לעבר אזרחים ישראלים תוך שהוא הופך את אזרחי עזה למגנים אנושיים. מי שמתוארת כ'צד האשם' היא דמוקרטיה שפועלת באופן לגיטימי כדי להגן על אזרחיה מפני אלפי רקטות חסרות הבחנה".

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין מסר בתגובה: "עולם הפוך ראינו. במקום שנשמע קריאה ברורה של העולם החופשי נגד ארגון הטרור חמאס והעומדים בראשו, המהווים פושעי מלחמה מובהקים, מקבלת המועצה החלטה חסרת פשר נגד אזרחי ישראל אשר עמדו מול ירי פושע של אלפי טילים לעבר אוכלוסייה חפה מפשע".

שר החוץ גבי אשכנזי ציין: "ההחלטה מתעלמת לחלוטין מהתקפות חמאס והיא כתם מוסרי המצביע על צביעות ועצימת עיניים בקרב המדינות החברות במועצה. הפעילות המתמשכת של הפלסטינים נגדנו מהווה מכשול ומרחיקה כל אפשרות של צעדים בוני אמון. זו אינה הדרך להשגת יציבות באזור".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "החלטת מועצת זכויות האדם שומטת כל לגיטימציה להמשך קיומה. מעולם לא היה צבא שניהל מבצע כל כך מורכב עם פגיעה כה מינימלית בבלתי מעורבים מול אויב שהפך את הבתים, המרפאות ורחובות עזה לזירת לחימה. אין כל ספק: ראשי החמאס הם פושעי מלחמה נתעבים, וכל מדינה שוחרת שלום צריכה לדאוג לשים את ידיה על ראשי החמאס שידיהם מגואלות בדם. צה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם – וימשיך לבצע את משימתו להגן על אזרחי ישראל תוך גיבוי מלא".

גם בשמאל הישראלי גינו את ההחלטה. יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי כתבה: "למדינת ישראל יש את הזכות המלאה להגן על עצמה מפני הטרור של חמאס. אני סומכת על מערכת המשפט הישראלית ומגנה את מועצת האו"ם לזכויות אדם על ההחלטה המבישה. זוהי תזכורת נוספת לאזרחי ישראל שעלינו לפועל להחלפת האסטרטגיה שבחר נתניהו, להפסיק את העברת מזוודות הדולרים לאלתר ולפעול להחלשת חמאס".

מזכ"ל מפלגת העבודה, ערן חרמוני, אמר כי "מדובר בהחלטה חד -צדדית וצבועה המתעלמת במופגן מהפיל שבחדר: ירי מכוון של אלפי טילים על אזרחי ישראל על ידי ארגון הטרור חמאס, דבר המהווה פשע מלחמה מובהק שאיננו ניתן לוויכוח, ומצדיק הגנה עצמית".

בחמאס, מנגד, בירכו על ההחלטה להקים ועדת חקירה, והגדירו את פעולות הארגון מול ישראל "התנגדות לגיטימית". גם ברשות הפלסטינית בירכו. שר החוץ של הרשות, ריאד אל-מאליכי אמר כי "ישראל מעוותת את האמת, היא כוח כובש ויש לה מחויבויות בינלאומיות. הזכות להגנה עצמית היא של הפלסטינים כמו גם הזכות להגדרה עצמית. זה הזכות על החיים שלהם, על השטח שלהם. כולנו יכולים לסיים את הגיהינום הזה על ידי סיום המערכה הקולוניאליסטית והאפרטהייד הישראלי".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טוב מאוד, לא איכפת לי שתשרף המדינה שהשמאל שולט בה.
כמו שהעול יפי הנפש שישנים טוב כשאנחנו במקלטים ככה עושים השופטים שלנו
היועמ"ש ופקליטות השמאל – ממררים את חיינו.

על מה בדיוק הם כועסים?
מדינת ישראל יותר גרועה מהאו"ם בשמירה על יהודים ומצטיינת יותר מהאו"ם בשמירה על הערבים.

כל מה שקורה בזירה הבין לאומית, זה רק הגדלה של מה שקורה כאן בארץ.
משפטיזציה אקטיבית.
מוסר מסולף.
אנטי יהודים..
ועוד….
שלא יתלוננו..

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture