Olivier Fitoussi/FLASH90

גדעון סער: "אין עדיין וודאות שממשלה תקום – עושים כמיטב יכולתנו"

יו"ר תקווה חדשה תקף בהצהרתו את נתניהו שכינה את ממשלת השינוי כממשלת שמאל, "שמאל עם נתניהו בממשלה- סבבה. שמאל בממשלה בלי נתניהו- סוף המדינה". סער הוסיף כי, "נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה פרועה לממשלה שטרם הוקמה"

כתבות נוספות בנושא:

המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו

בפתח הצהרתו אמר יו"ר תקווה חדשה, "בערב הקמת "תקווה חדשה" הדגשתי שהאינטרס של ישראל הוא החלפת השלטון הממושך ביותר בתולדות המדינה. כך עשיתי- עשינו גם במהלך מערכת בחירות ובהתאם לכך פעלנו בעקביות לאחריה".

עוד אמר סער, "מורנו ורבנו מנחם בגין עליו השלום עמד על החשיבות בהחלפת שלטון ממושך. זה נוגע לשורשי האמון של העם בשיטה הדמוקרטית ובתחושתו לגבי עצם יכולתו להשפיע על גורלו. מנחם בגין אמר ב-1955: " שלטון ממושך באומה ובמדינה זוהי תופעה חמורה מאוד. שלטון ממושך אינו יכול לא להיות מושחת". היכולת להתמיד ולזכור מהו היעד, חשובה כדי לעמוד מול פיתויים ולחצים".

"משמעות ההצעה שקיבלנו- גם אם הייתה מתממשת- היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה- היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו".

"צריך לנתח את מהות הדברים: איך הם יהיו במבחן המציאות. התייעצתי עם חברי, והגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין וודאות שממשלה תקום. אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו שתקום. אתמול התקיים משא ומתן מהצהריים עד אחרי חצות. היום נמשיך במאמצים. זה לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים".

סער הוסיף, "אומר רק שאנו עוסקים בנושאי תוכן חשובים עליהם דיברנו במערכת הבחירות: חינוך. משפט. נושאים חברתיים. אלה הנושאים החשובים באמת לכל אחד מאזרחי ישראל ולאיכות חייהם".

"מה שבלתי נסבל זאת ההסתה. בעבר דיברתי על השיטה של דה-לגיטימציה ליריבים פוליטיים. נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה פרועה לממשלה שטרם הוקמה. מכונת ההסתה עובדת בכל הכוח עוד לפני שקמה בכלל ממשלה או עשתה משהו. זאת הסתה וליבוי היסטריה שאין לה שום קשר לאידאולוגיה אלא לחרדה מאובדן שלטון ושליטה".

"ממשלת שמאל" הוא ביטוי שקרי ומופרך לממשלה שאם תוקם תהיה אמנם הטרוגנית- אך רוב חבריה יהיו מהמרכז ומהימין. חשוב לומר גם שיריבים פוליטיים, גם מהשמאל, אינם אויבים. הם מייצגים אזרחים שמשרתים בצה"ל ושאוהבים את המדינה".

"אני מזכיר שאהוד ברק, ציפי לבני, יאיר לפיד, עמיר פרץ, אבי ניסנקורן היו כולם שותפים בממשלות נתניהו. אמות המידה הכפולות שקופות: שמאל עם נתניהו בממשלה- סבבה. שמאל בממשלה בלי נתניהו- סוף המדינה".

סער הוסיף, "בבסיס הקמת הממשלה יהיו הסדרים שיבטיחו שנוכל לעמוד על הערכים היקרים לנו. בכל מצב, אנו נעמוד על עקרונותינו. לא נאפשר פגיעה בארץ-ישראל כשם שלא נאפשר פגיעה בדמוקרטיה. נשמור על הערכים הלאומיים ועל האינטרסים החיוניים של ישראל. לאף אחד אין בטוחה להצלחה".

"דבר אחד אני יכול להבטיח: יש כאן אנשים שעמדו במבחנים קשים בעבר. אני משוכנע שנדע לעמוד גם בעתיד. המחנה הלאומי זקוק להתחדשות והתחדשות כזאת תקרה בשנים הקרובות".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
3 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כל הסיפורים שעדיין לא סגור, כדי שהימין יהיו אדישים עד לרגע האחרון, כמו כל התרגיל ההסחה

בממשלות נתניהו לא היה אף פעם! – רוב שמאל!
אצליכם כן!

סער ובנט הימין כבר לא צריך שמאלנים מעוותים זגזגנים שכמוכם הימין יזרוק אתכם לפח בוגדים דותפי לאיוון הצורר ומרץ איכס ומכאלי קיא עליה שונאת ה' ושונאת ילדים וחרדים . וכסיף והמשותפת האוייבים הגלויים שמסכנים את בטחון המדינה . יהיר קיא עליך צורר

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture