קובי גדעון /לע"מ

נתניהו נפרד מראש המוסד: "אינני יכול לפרט את כל מה שאנחנו עושים למשטר האייתולות"

"חדרנו ללב לבו של האויב האיראני. פעלנו בהתמדה לאיסוף ולחשיפת סודותיו האפלים וערערנו את ביטחונו העצמי ואת יהירותו", אמר ראש המוסד היוצא. מחליפו, דוד ברנע: "אתה משאיר אחריך יוסי מוסד חזק בעל תחושת מסוגלות אדירה"

כתבות נוספות בנושא:

האדמו''ר מסקולען ירושלים במעונו של גאב"ד ירושלים
שמחת הנישואין לבן רב קהל חסידים טבריה ובת אב"ד מאקווא נתניה
המתווה שהוצג לגנץ: אביתר תמורת חומש; בימין תוקפים - "הסכמים יש לכבד"
דוכן העיתונים • כל שערי השבועונים על המסך שלכם

הערב התקיים אירוע פרידה לראש המוסד היוצא יוסי כהן. מחר יתקיים טקס חילופי ראש מוסד במטה המוסד. ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו באירוע. כמו כן, השתתפו גם מזכיר המדינה האמריקני לשעבר מייק פומפאו, שרים, ראשי ארגוני הביטחון בעבר ובהווה, בכירים נוספים ומפקדי המוסד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר באירוע, "כשאני מיניתי אותך לראש המל"ל, ראיתי את המחויבות הזאת שמתוארת כאן, והיא אמיתית לגמרי. מחויבות עמוקה לביטחון ישראל. גם בראש וגם בלב. בשל מחויבות זאת, נתתי בך אמון שוב לפני חמש שנים וחצי כשמיניתי אותך לראש המוסד. הערב אני יכול לומר בפה מלא – הצדקת את האמון הזה ב-100%. היית אחד מראשי המוסד הטובים ביותר שהיו למדינת ישראל".

"אז הערב אני אומר לך תודה ומדינת ישראל אומרת לך תודה על כל הפעולות החשובות והנועזות שהמוסד עשה בהובלתך. תודה רבה יוסי. למוסד יצא, בצדק רב מוניטין של אחד מארגוני הביון והסיכול הטובים בעולם, ואני אומר, מהיכרותי, אין טוב ממנו. למוסד יש הילה, אבל הילה חיצונית בלי מהות פנימית, זה כמו קליפה בלי פרי. זאת רק מעטפת. חייבים לטפח בלא הפוגה את המהות, את היכולות, את התכלית ואת הביצוע לשם השגת התכלית".

נתניהו הוסיף, "הברירה תמיד חדה: להיות מובל או להיות מוביל. לשבת בחיבוק ידיים מול הנחשולים הגבוהים שהמציאות תמיד מציבה או לעצב את המציאות. בעניין אחד אתגרתי אתכם ואותך במיוחד – כל הזמן ליזום ולאחוז השור בקרניו. שור נגח, שור מועד, שור ושמו 'איראן'".

"אמרתי לך יוסי, שהמשימה העליונה שלך היא לבלום ולעכב בכל דרך את הדהירה של איראן לפצצה גרעינית. אני דחפתי מצידי ואתה דחפת מצדך. אינני רוצה ואינני יכול לפרט כאן את כל מה שאנחנו עושים כדי להילחם במשטר האייתולות שמאיים להשמיד אותנו. מוטב גם בערב הזה, שרוב הדברים הללו, בממלכת הצללים יישארו בצל. ולמרות זאת, חייבים להתעכב על אחד ההישגים המזהירים של המוסד לאורך לכל שנותיו: איתור ארכיון הגרעין הסודי של איראן והבאתו לישראל ב-2018".

"מנהיגי איראן כל הזמן מכחישים שהם לא חתרו אי פעם לנשק גרעיני, זה המצבור העצום של מסמכים והדיסקים שהבאתי מלב טהרן. זה מבצע מדהים. המצבור העצום הזה שאתם הבאתם מוכיח מעל לכל ספק ששליטי איראן משקרים במצח נחושה. התרענו מעל כל במה שמכיון ואיראן מחזיקה באידאולוגיה קיצונית מאין כמותה, הנשק הזה יסכן לא רק אותנו – הוא יסכן את העולם כולו. לכן עלינו, וקודם כל עליכם במוסד מוטלת האחריות להמשיך ולפעול כל הזמן לסיכול תכנית הגרעין האיראנית".

נתניהו הוסיף והזכיר את עזרת המוסד בהשגת הסכמי השלום עם מדינות ערביות רבות ואת ההתגייסות בעת מגיפת הקורונה להביא לישראל מכונות הנשמה וציוד רפואי נצרך נוסף.

יוסי כהן עצמו אמר בטקס, "חדרנו ללב לבו של האויב האיראני. פעלנו בהתמדה לאיסוף ולחשיפת סודותיו האפלים וערערנו את ביטחונו העצמי ואת יהירותו. הבאנו את ארכיון הגרעין האיראני וחשפנו לעולם כולו את תוכנית הגרעין הצבאית האיראנית, את הכוונה, את שימור היכולות בתחום הגרעין הצבאי ואת ההונאה והשקר של איראן, שניסתה להתל בעולם כולו לאורך השנים".

"כדי להעשיר ולהעצים את ה-DNA הזה, פעלנו רבות להעמקת והעשרת השוויון והגיוון האנושי במוסד. אתם יודעים כמה זה חשוב לי, חשוב לנו. הרחבנו את מעגלי הגיוס ואנו קולטים לשורותינו עובדים מכל חלקי החברה הישראלית. לא אחת אני גאה ומתרגש, מהתרומה של עובדים ועובדות עם מוגבלויות שהצטרפו לשורותינו, של חרדים וחרדיות, של עולים חדשים של כל העדות, של אלו הגרים בפריפריה, ומקווה שנמשיך ונמשיך ונרחיב את חלקם במוסד. אנו זקוקים לכל העושר הישראלי הזה, האנושי הזה, המגוון הזה".

ראש המוסד הנכנס דוד ברנע: "אתה משאיר אחריך יוסי מוסד חזק בעל תחושת מסוגלות אדירה, מוסד עם תשתיות ויסודות איתנים מהם נמשיך ונצמח. בשם כל עובדי המוסד, אני מודה לך יוסי על 38 שנים של עשייה כל כך מרשימה כל כך ערכית וכל כך חשובה לביטחון המדינה".

הכתבות המעניינות ביותר

רבבות במעמד סיום המחזור השני של 'הדף היומי בהלכה' של 'דרשו' בארנה • שידור חי
החל מחזור 23 לעידוד כתיבת חידו"ת שע"י ממלכת התורה 'וכתבתם'
מעמד 'כבוד חכמים ינחלו' לאברכי כולל להוראה ויז'ניץ עפולה
הפיצוץ בחתונה: מתקן קונפטי ששולבו בו זיקוקים הביא לפציעתם של הצעירים
המקובל רבי ציון בוארון ערך תפילת שובבי"ם בכולל "זוהר השלום" באשדוד
האדמו"ר מנדבורנה ירושלים במעמד פתיחת הכולל בבית מדרשו בבני ברק
שלג כבד מכסה שוב את החרמון; 20 ס"מ נוספו במפלס התחתון • צפו
הרמב"ם היומי • ספר קרבנות הלכות תמורה פרק ד' • צפו
הפינה היומית: שתי דקות על כיבוד הורים עם הרב אהרן רוט • צפו
עִנְבֵי הַגֶּפֶן בְּעִנְבֵי הַגֶּפֶן • שמחת התנאים לנכדת האדמו"ר מוואסלוי
המאמץ הדיפלומטי: מקרון נפגש תוך 36 שעות עם פוטין, זלנסקי ושולץ
רוסיה תפתח בתרגיל ענק בבלארוס; ארה"ב שולחת אלפי חיילים • צפו
דינר לטובת ישיבת באבוב בני ציון • גלריה
השיעור היומי: הרב דוד חבושה • צפו
וַיְהִי בֹקֶר יוֹם חֲמִישִׁי • כותרות העיתונים – ט' באדר א' ה'תשפ"ב
גדולי תורה ורבני עולם התשובה באו לאחל מזל טוב בחתונת בת הרב יגאל כהן • גלריה
פריצת דרך בהפקת אנרגיה: כור גרעיני ניסיוני בבריטניה שבר שיאים
תיעוד: האדמו"ר מסאדיגורה ירושלים בציון הרשב"י במירון
0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

כיפאאקק ליוסי כהןןן
הייי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture